  • 21. Data: 2009-04-22 12:08:18
    Temat: Re: [OT] "Prefiksy" -
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    Użytkownik "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>
    napisał w wiadomości news:gsn11t$ok6$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > ROTFL !!!

    IMHO, ta nazwa też jest niezbyt szczęśliwie dobrana... Ale nic to
    nasze... każ Anglikowi odróżnić głośnik od mówcy, a Rosjaninowi telefon
    od słuchawki... :) Zresztą ich glośnik, to jakby kalka angielskiego
    głośnika :)

    --
    Tramwaj nie jest złośliwy...
    http://www.czeresniak.friko.pl/

  • 22. Data: 2009-04-22 12:26:59
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl> writes:

    > -- Prefiks czyli "zero" + NDS czyli 10xx + prefiks międzynarodowy
    > czyli "2 zera" + numer międzynarodowy
    >
    > Tak więc NDS nie występuje na początku takiej sekwencji ("przed")
    > tylko, więc trudno nazywać to prefiksem, zgodnie ze słownikowym
    > znaczeniem tego słowa...
    > Jest to conajwyżej "infiks"!!!

    W powyzszym przykladzie "prefiks międzynarodowy" tez nie wystepuje na
    poczatku.

    MJ

  • 23. Data: 2009-04-22 12:29:37
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Sempiterna" <r...@a...pl> writes:

    > nasze... każ Anglikowi odróżnić głośnik od mówcy, a Rosjaninowi
    > telefon od słuchawki... :) Zresztą ich glośnik, to jakby kalka
    > angielskiego głośnika :)

    W menusach mojej obecnej komórki występują w wersji angielskiej
    nastawienia "volume" i "loudness".
    Zgadnij, jak przetłumaczono na nasze?

    MJ

  • 24. Data: 2009-04-22 12:43:27
    Od: "Sempiterna" <r...@a...pl>

    > W menusach mojej obecnej komórki występują w wersji angielskiej
    > nastawienia "volume" i "loudness".
    > Zgadnij, jak przetłumaczono na nasze?

    Głośność.

  • 25. Data: 2009-04-22 12:45:09
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w
    wiadomości news:kjzljpsnab0.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    > W powyzszym przykladzie "prefiks międzynarodowy" tez nie wystepuje
    > na
    > poczatku.

    Zgadza się! I to jest jedno z kretyństw naszego PNK.... Przy
    zestawianiu jednego połączenia wybiera się 2 prefiksy!

    Logiczniej byłoby

    -- prefiks międzynarodowy czyli "2 zera" + NDS czyli 10xx + numer
    międzynarodowy

    Właśnie prefiks wskazywałby typ połączenia, ale centrale nadając dalej
    musiałby wycinać "cos" ze środka , a nie z początku. Oczywiście dałoby
    się to zrobić, ale po co skoro można łatwiej czyli kretyńsko....

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 26. Data: 2009-04-22 13:17:28
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

> [...]

    > musiałby wycinać "cos" ze środka , a nie z początku. Oczywiście dałoby
    > się to zrobić, ale po co skoro można łatwiej czyli kretyńsko....

    Skasuje sie prefiksowe 0 to juz bedzie logiczniej - NDS zawsze na
    poczatku...

    Czy po likwidacji zera w wybieraniu krajowym "na zagranice" beda nadal
    dwa zera?

    MJ

  • 27. Data: 2009-04-22 13:17:49
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Sempiterna" <r...@a...pl> writes:

    > Głośność.

    Bingo.

    MJ

  • 28. Data: 2009-04-22 13:38:46
    Od: "Telesfor Baudot" <T...@S...poczta.NIE.onet.TU.pl>

    Użytkownik "Michal Jankowski" <m...@f...edu.pl> napisał w
    wiadomości news:kjzeivkltef.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...

    [...]

> [...]
    > poczatku...
    >
    > Czy po likwidacji zera w wybieraniu krajowym "na zagranice" beda

    TAK !

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 29. Data: 2009-04-22 14:48:01
    Od: ant <a...@n...tld>

    Telesfor Baudot wrote:
> [...]
    > słowa...
    > Jest to conajwyżej "infiks"!!!
    > Sytuacja zmieni się od kiedy zniknie prefiks krajowy czyli "0".

    OK, a czy coś sensownego(wartego polecenia) oprócz 1069 jest dostępne
    na polskim rynku? I pytanko dodatkowe, czy to normalne, że tepsa
    niektórym klientom blokuje dostep do tych NDS? Bo np. w przypadku
    firmy, o której pisałem wyżej, okazuje się, że niemożliwe jest korzystanie
    z NDS i będą musieli wypowiedzieć/zmienić warunki umowy z TPSA,
    aby móc z nich korzystać.

  • 30. Data: 2009-04-24 23:32:34
    Temat: Numeracja stacjonarna u niestacjonarnych ;-) było Re: [OT] "Prefiksy" -
    Od: Przemysław Kowalik <p...@A...pl>

    Użytkownik Michal Jankowski napisał:

    > Mikrotelefon też będziesz lansować? Nie jesteśmy w sądzie, żeby prawne
    > terminy nas obowiązywały...

    Zresztą jakość tych terminów prawnych też może budzić wątpliwości...
    Oto "naprzykład".

    PT mówi, że:

    (...) stacjonarna publiczna sieć telefoniczna [oznacza] - publiczną sieć
    telefoniczną, w której zakończenia sieci mają stałą lokalizację;

    numer geograficzny - numer ustalony w planie numeracji krajowej, w
    którym część ciągu cyfr zawiera wskaźnik obszaru geograficznego,
    wykorzystywany do kierowania połączeń do stałej lokalizacji zakończenia
    sieci;

    Informacje dotyczące lokalizacji zakończenia sieci są to dla:
    1) stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej - dokładny adres
    zainstalowania zakończenia sieci;

    Co to znaczy "stała lokalizacja zakończenia sieci" w odniesieniu do
    wynalazków Sferyjnych, Ery Domowej czy (zwłaszcza) VoIPów nie39?

    Jeżeli w/w usługi nie spełniają wymogów "stałej lokalizacji", to zatem
    nie działają w ramach "stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej". Czy
    zatem legalnie korzystają z numeracji stacjonarnej tzn. geograficznej?
    Wszak Rozporządzenie MI w sprawie PNK IMHO jasno zastrzega, że numeracja
    geograficzna jest przeznaczona dla sieci stacjonarnych.

    3) "wskaźnik strefy numeracyjnej, zwany dalej "WSN", jest to
    kombinacja dwóch cyfr "AB" przyporządkowana strefie numeracyjnej,
    wyróżniająca daną strefę w sieci stacjonarnej;
    4) strefa numeracyjna, zwana dalej "SN", jest to część obszaru
    kraju będąca częścią stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej, zwanej
    dalej "siecią stacjonarną", charakteryzująca się tym, że:
    a) każdemu obszarowi SN przyporządkowany jest jeden wskaźnik strefy
    numeracyjnej (WSN), o którym mowa w pkt 3, identyfikujący daną SN; w
    przypadkach uzasadnionych potrzebami wynikającymi z wprowadzenia
    wybierania numeru krajowego (KNA), o którym mowa w pkt 8, dopuszcza się
    stosowanie jednego WSN dla kilku SN i rozróżnianie tych SN za pomocą
    pierwszych trzech cyfr numeru krajowego oznaczonych symbolicznie "ABS",

    Przemek