  • 41. Data: 2014-05-21 21:04:22
    Temat: Re: [OT] Początki z STM32 - Ethernet i kilka innych kwestii
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    znalazłem coś ciekawego:
    http://unidk.com/zagruzki/udk-32f107v-zagruzki/bibli
    oteki

    chyba zakupię płytkę prototypową i zacznę się bawić,
    coś takiego:
    http://allegro.pl/core107v-stm32f107vet6-f-vat-sklep
    -i4195898171.html

    tylko jak to się programuje Ktoś wie?

  • 42. Data: 2014-05-21 21:06:36
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    > tylko jak to się programuje Ktoś wie?

    http://allegro.pl/segger-jlink-j-link-v8-jtag-arm-co
    rtex-i4239435966.html

    czym to się obsługuje? preferowane pod windę...

  • 43. Data: 2014-05-21 21:18:10
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-05-21 18:16, badworm pisze:

    > Nie wiem czy się doczekasz bowiem moduł ten wedle zapowiedzi ma być
    > dostępny tylko w ilościach hurtowych (przynajmniej u producenta).

    Tak. Zwykłe RasPi na początku też było sprzedawane z limitem jedna
    sztuka na jedną osobę. ;)
    Naprawdę myślisz, że nikt nie zamówi większej partii i nie zacznie ich
    sprzedawać na Ebay-u/Allegro? ;)

  • 44. Data: 2014-05-21 21:26:21
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    a co to za głupie żarty z tą dokumentacją? Ktoś czai?
    CD00220364.pdf niby miał być pdfem, a tam tylko abstrakty, żadnej
    treści... znaczy gdzie leżą dokumenty do STM32F107?

  • 45. Data: 2014-05-21 21:42:31
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    http://www.stm32.eu/node/19
    http://www.stm32.eu/porady

  • 46. Data: 2014-05-21 21:51:57
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2014-05-21 21:26, tusk, donald tusk pisze:
    > a co to za głupie żarty z tą dokumentacją? Ktoś czai?
    > CD00220364.pdf niby miał być pdfem, a tam tylko abstrakty, żadnej
    > treści... znaczy gdzie leżą dokumenty do STM32F107?

    Albo będziesz szukał po różnych rozproszonych notach, albo zorganizujesz
    sobie książkę - polecam jedną z dwu cegieł z BTC: Paprocki oraz
    Galewski. Tam zapoznasz się z tym jak to się je (całkiem inaczej niż AVR).

  • 47. Data: 2014-05-21 22:17:26
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    no znalazłem te książki, ale wolałbym mieć jeszcze pdfa z dokładnym
    opisem, bo jak pisałem znalezione przeze mnie zawierają tylko abstrakty
    zamiast opisu peryferów...

  • 48. Data: 2014-05-21 22:27:50
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    dzięki Panie Kolego!

    a bawiłeś się może USB?

  • 49. Data: 2014-05-21 23:04:48
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

> [...]
    > CD00220364.pdf niby miał być pdfem, a tam tylko abstrakty, żadnej
    > treści... znaczy gdzie leżą dokumenty do STM32F107?

    Boś wziął sam Datasheet, czyli specyfikę konkretnego układu z rodziny.
    Wspólny opis dla rodziny zawiera reference manual RM0008 (CD00171190.pdf)
    Masz jeszcze Programming manual, errata i trochę application note - z
    nich często można się dowiedzieć ciekawych rzeczy. No i żeby zacząć
    programować najlepiej od przykładów z punktu Related Tools and Software.

    --
    Michał

  • 50. Data: 2014-05-21 23:54:55
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm>

    W dniu 2014-05-21 12:08, Atlantis pisze:

    > Z gdyby zaprząc do pracy przelotki ponad niepasującymi ścieżkami, albo
    > wręcz krzyżujące się połączenia kynarem bezpośrednio pomiędzy
    > konkretnymi pinami? Czy w przypadku połączenia pomiędzy MCU a PHY może
    > to mieć jakieś znaczenie? Pojemności montażowe i te sprawy... :)

    Da rade. Myślę że jakby dobrze pokombinować to dla RMII wystarczy kilka
    rezystorów 0R do przeskoczenia kilku ścieżek i da radę na jednej
    warstwie (nie liczę drugiej przeznaczonej na GND). (Oczywiście!) Kynaru
    do poprawek też używałem (z powodzeniem, bo czemu nie).
    Przy zachowaniu minimum zdrowego rozsądku (np. umieszczamy PHY w bliskim
    sąsiedztwie MCU), nie przejmowałbym się za bardzo połączeniem MCU-PHY --
    zwłaszcza jeśli masz gdzieś EMC i nie przejmujesz się pogorszonym
    odbiorem pobliskich odbiorników radiowych :)

    > Jednak do prostego telnetu się nada?
    > Niby pakietami UDP też się da przesyłać komendy do urządzenia, ale
    > czasem wolałbym wpiąć się za pomocą PuTTY, tak samo jak przez UART,
    > zamiast preparować pakiety PacketSenderem. Zresztą przecież jedno nie
    > wyklucza drugiego. ;)

    uIP do prostych rzeczy się nada i proste TCP obsłuży.
    Ja, mając już za sobą przegryzanie się przez lwIP (trochę potu to
    wymagało), nie mam zamiaru wracać do uIP nawet w najprostszych
    aplikacjach (jedynym uzasadnieniem byłoby jakieś koszmarne ograniczenie
    zasobów pamięciowych).

    > Rozumiem jednak, że to nie jest żadna czarna magia i przy przestrzeganiu
    > pewnych zasad można uzyskać dobry efekt w amatorskich warunkach, nawet
    > robiąc płytkę termotransferem? ;)

    Jak najbardziej temat jest do zrealizowania w warunkach amatorskich.
    Inaczej: powinno się udać.
    Ale: ryzyko, że coś się skopie nie jest też małe i nie należy go ignorować.

    Dołóż do tego ryzyko softwarowe: pewnie zaczniesz od jakichś przykładów,
    ale w tych też są błędy lub były przygotowane na hardware różniące się
    jakimś drobnym szczegółem, który przeoczyłeś lub trzeba coś przynajmniej
    pokonfigurować w nagłówkach lub w innym miejscu którego się nie
    spodziewasz...

    No i jeśli coś źle pójdzie, to zacznie się czarna magia, bo nawet nie
    wiadomo gdzie szukać.

    Zatem, gorąco sugeruje zacząć od starter kita (też bywają skopane, ale
    ryzyko jednak mniejsze)... i nie piszę, że musisz na nim kończyć.
    Starter kit pomoże uruchomić układ na własnej płytce.

    Co do zasad... chyba nie ma w praktyce takich, które dadzą Ci
    *gwarancję* sukcesu. Czarna magia w tym temacie czasami daje o sobie
    znać, a wina niekoniecznie musi leżeć po twojej stronie (o czym się
    dowiesz w przyszłości czytając erraty, których jeszcze nie opublikowano,
    ale może za jakiś czas ;-) ).
    Z drugiej strony nie ma co panikować -- podobno można z powodzeniem na
    niewielkiej odległości zastąpić skrętkę sznurem od żelazka... osobiście
    nie sprawdzałem, ale też wiele innych zbrodni bez ponoszenia
    konsekwencji popełniłem. Nie ma co za bardzo audiofilować :-)

    > Wszystkie moje konstrukcje są czysto amatorskie, na własny użytek. ;)

    Nie jeden biznes tak się zaczął!

    pzdr
    mk