  • 31. Data: 2014-05-20 20:50:24
    Temat: Re: [OT] Początki z STM32 - Ethernet i kilka innych kwestii
    Od: "tusk, donald tusk" <N...@g...pl>

    jak to wszystko ogarąć? z jednej avr z drugiej ethernet z ENC28J60?
    biblioteki do tego scalaka... jak obczaić to ze strony teoretycznej?
    jest gdzies opis tego SPI scalaka od ethernetu?

  • 32. Data: 2014-05-20 21:07:55
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2014-05-20 20:50, tusk, donald tusk pisze:
    > jak to wszystko ogarąć? z jednej avr z drugiej ethernet z ENC28J60?
    > biblioteki do tego scalaka... jak obczaić to ze strony teoretycznej?
    > jest gdzies opis tego SPI scalaka od ethernetu?

    Tak daleko jeszcze nie zaszedłem. Ja zajmuję się całkiem inną tematyką.
    Chyba w BTC są książki na temat USB i Ethernetu i w książce Paprockiego
    jest rozdział nt. USB.
    Niektóre STM32 mają wbudowaną obsługę USB-OTG (seria connectivity line).

  • 33. Data: 2014-05-20 23:05:03
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-05-20 20:50, tusk, donald tusk pisze:
    > jest gdzies opis tego SPI scalaka od ethernetu?

    W dokumentacji producenta tego scalaka.

    --
    Michał

  • 34. Data: 2014-05-21 00:37:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 20 May 2014 20:50:24 +0200, "tusk, donald tusk"
    <N...@g...pl> wrote:
    > jak to wszystko ogarąć? z jednej avr z drugiej ethernet z ENC28J60?
    > biblioteki do tego scalaka... jak obczaić to ze strony
    teoretycznej?
    > jest gdzies opis tego SPI scalaka od ethernetu?

    Do obsługi encj raczej polecam gotowe biblioteki, komunikacja z nim
    nie jest na prostym poziomie abstrakcjii sieci jak np. z układami
    wiznet, które mają stos tcp "wcbudowany".

    --
    Marek

  • 35. Data: 2014-05-21 08:08:56
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-05-20 20:50, tusk, donald tusk pisze:

    > jak to wszystko ogarąć? z jednej avr z drugiej ethernet z ENC28J60?

    Zacznij od Tuxgraphics. Na początek naprawdę nie warto zaprzątać sobie
    głowy niczym trudniejszym. I tak prawdopodobnie nie będziesz wysyłał za
    jednym razem partii danych, która liczy więcej niż kilkaset bajtów.
    Problem pojawia się, gdy potrzebujesz obsługi czegoś w rodzaju telnetu.
    Wtedy coś jak uIP już się przydaje i pewnie niedługo się za niego zabiorę.

    Tuxgraphics przestaje też wystarczać, gdy pojawia się potrzeba
    wygenerowania większej strony WWW. Tyle tylko, że ja bym się poważnie
    zastanowił, zanim zacząłbym myśleć o stawianiu większego "serwera" HTTP
    na ATmedze. Kod HTML bardzo szybko zapcha nam flasha. :)

  • 36. Data: 2014-05-21 12:08:57
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-05-19 20:37, mk pisze:

    > Jeśli istnieje to nie zauważyłem :)
    > Pinologia MII/RMII STM32 taka sobie... na jednej warstwie raczej nie da
    > rady.

    Z gdyby zaprząc do pracy przelotki ponad niepasującymi ścieżkami, albo
    wręcz krzyżujące się połączenia kynarem bezpośrednio pomiędzy
    konkretnymi pinami? Czy w przypadku połączenia pomiędzy MCU a PHY może
    to mieć jakieś znaczenie? Pojemności montażowe i te sprawy... :)

    > uIP dosyć szybko i bezproblemowo uruchomiłem, ale nie będę bronił, czy
    > lobbował za uIP.

    Jednak do prostego telnetu się nada?
    Niby pakietami UDP też się da przesyłać komendy do urządzenia, ale
    czasem wolałbym wpiąć się za pomocą PuTTY, tak samo jak przez UART,
    zamiast preparować pakiety PacketSenderem. Zresztą przecież jedno nie
    wyklucza drugiego. ;)

    > Poprawny dobór elementów (czasami nie tylko co do wartości znamionowych
    > głównego parametru), właściwe zasilanie, właściwy design płytki (patrz
    > pdfy z zaleceniami), sprawdzenie częstotliwości pracy generatora, trochę
    > szczęścia.

    Rozumiem jednak, że to nie jest żadna czarna magia i przy przestrzeganiu
    pewnych zasad można uzyskać dobry efekt w amatorskich warunkach, nawet
    robiąc płytkę termotransferem? ;)

    > Inna jeszcze sprawa czy robisz dla siebie, czy robisz produkt który musi
    > przejść testy EMC.

    Wszystkie moje konstrukcje są czysto amatorskie, na własny użytek. ;)

  • 37. Data: 2014-05-21 13:58:25
    Od: Andrzej <d...@o...pl>

    W dniu 2014-05-21 12:08, Atlantis pisze:
    > W dniu 2014-05-19 20:37, mk pisze:

    > Wszystkie moje konstrukcje są czysto amatorskie, na własny użytek. ;)

    Nie wnikając w TCPIP, ja jednak mam kłopoty z termotransferem przy
    rastrze 0,5mm. Dlatego chętnie korzystam z gotowych modułów, np. Maple
    Mini, który ma wymiary procesora 8051 w obudowie DIL. Tylko warto
    poszukać najlepszej oferty cenowej.

  • 38. Data: 2014-05-21 15:30:31
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    > Jednak do prostego telnetu się nada?
    Bez problemu, nawet wiele połaczeń jednocześnie Ci obsłuży.

    jp

  • 39. Data: 2014-05-21 16:17:32
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-05-21 13:58, Andrzej pisze:

    > Nie wnikając w TCPIP, ja jednak mam kłopoty z termotransferem przy
    > rastrze 0,5mm.

    Hmm... Do tej pory najmniejszą obudową, jaką lutowałem na samodzielnie
    wytrawionej płytce była TSSOP28. Najcieńsze ścieżki sygnałowe miały
    jakieś 10-12 milsów. Najcieńsza ścieżka jaką w ogóle udało mi się
    wytrawić miała 5 milsów. Nie liczę jej dlatego, że nie była częścią
    układu - pełniła jedynie funkcję "obwódki" wyznaczającej miejsce
    przycięcia płytki. Nie zmienia to faktu, że wyszła ładnie i równo,
    zachowując ciągłość po wytrawieniu i cynowaniu. Oczywiście kluczowe było
    pilnowanie czasu trawienia, żeby po zniknięciu miedzi w szczelinach
    płytka nie leżała zbyt długo w roztworze.

    W świetle powyższego wydaje mi się, że nie powinno być problemów z
    przygotowaniem płytki pod LQFP. Myślę, że najbliższym czasie przetestuję
    tę hipotezę. ;)

    Swego czasu też naczytałem się opowieści o tym, że przy małych obudowach
    SMD to tylko metoda fotograficzna wchodzi w grę. Moje doświadczenie
    wskazuje jednak na coś innego. Kluczem do sukcesu jest dobry papier i
    zastosowanie laminatora zamiast żelazka. ;)

    > Dlatego chętnie korzystam z gotowych modułów, np. Maple
    > Mini, który ma wymiary procesora 8051 w obudowie DIL. Tylko warto
    > poszukać najlepszej oferty cenowej.

    To też jest jakieś rozwiązanie. Tyle tylko, że budując projekty na
    AVR-ach zdążyłem się już przyzwyczaić do zwartych rozwiązań, gdzie
    (prawie) wszystkie elementy mieszczą się na jednej płytce.

    BTW jak to jest z programowaniem STM32? Wystarczy kabelek USB, czy może
    przy budowaniu tego samodzielnie trzeba najpierw posiadać jakiś
    dedykowany programator, którym dopiero wgrywa się bootloader?

  • 40. Data: 2014-05-21 18:16:22
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 16 May 2014 14:00:53 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Nie mogę się do końca zgodzić. Po pierwsze komputerki takie jak RasPi,
    > Beaglebone czy Cubbie Board są tak naprawdę właśnie platformami
    > ewaluacyjnymi. Sam czekam na RPi Compute Module...

    Nie wiem czy się doczekasz bowiem moduł ten wedle zapowiedzi ma być
    dostępny tylko w ilościach hurtowych (przynajmniej u producenta).
    GG#2400455 ICQ#320399066