  • 21. Data: 2013-02-04 21:23:25
    Temat: Re: PC nie widzi drugiego HD
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.02.2013 21:18, JoteR pisze:

    > Czyli do którego? Bo AFAIR w niektórych płytach przy ustawieniu SATA na
    > IDE Compatible "widziane" są tylko napędy podpięte do pierwszych 4
    > gniazd SATA.

    Nawet jeśli BIOS go raportuje??

  • 22. Data: 2013-02-04 22:03:04
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    wiadomości news:511018bd$1@news.home.net.pl...

    > Nawet jeśli BIOS go raportuje??
    Najlepiej jak sprawdzi seetools albo na stronie seagate, bo te dyski były z
    awaryjnej serii, która miała wadliwe firmware.

  • 23. Data: 2013-02-04 22:03:11
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2013-02-04 19:58, p47 pisze:
    > 1.A czy nie byłoby równie skuteczne zainstalowanie na tym dysku np.
    > WinXP , przy okazji czego wykonać można by formatowanie i podział dysku.

    Panel sterowania/Narzędzia Administracyjne/Zarządzanie
    komputerem/Zarządzanie dyskami. (jakoś tak leciało) :-)
    Tylko osobie krzywdy nie zrób. Czytaj co piszą i sprawdzaj jakiego
    dysku/partycji dotykasz.

  • 24. Data: 2013-02-04 22:19:02
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-02-04 21:18, JoteR pisze:

    > Czyli do którego? Bo AFAIR w niektórych płytach przy ustawieniu SATA na
    > IDE Compatible "widziane" są tylko napędy podpięte do pierwszych 4
    > gniazd SATA.

    1. W moim PC-cie są tylko 4 porty SATA.
    2. gdyby były one nieczynne to przecież bios nie widziałby dysku,
    ponadto dysk widziany był też w programie GParted, wg którego dysk był
    prawidłowo sformatowany (w NTFS), a ja po pierwszych niepowodzeniach
    na wszelki wypadek tę partycję usunąłem i założyłem 3 nowe (też
    oczywiście w NTFS) no nic się nie zmieniło, dalej dysk niewidzialny.
    3. Tak że dalej jestem w kropce i proszę o dalsze podpowiedzi,
    4.z tym , że miszczom co wnoszą tu tak merytorycznie ważkie rady, jak:
    "naucz się, albo zatrudnij fachowców" podpowiadam, że szkoda ich
    bezcennego;-) czasu na pisanie równie ważkich wypowiedzi;-))
    5. jednocześnie tymże miszczom tak łatwo pouczającym przypominam, że
    zgodnie z netetykietą jesli chca dyskutować na inny temat, np o tym, co
    komu i gdzie wystaje to niechaj założą sobie nowy, odpowiednio
    zatytułowany wątek a nie zaśmiecają ten..

  • 25. Data: 2013-02-04 22:20:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.02.2013 22:19, p47 pisze:

    > 3. Tak że dalej jestem w kropce i proszę o dalsze podpowiedzi,

    Zapytaj... na... pl.comp.os.ms-windows.xp

    Dotarło, czy nadal za trudne?

  • 26. Data: 2013-02-04 22:33:17
    Temat: Re: [OT] PC nie widzi drugiego HD
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Andrzej Lawa" napisał:

    > Mhm...
    >
    > Czyli wg ciebie wszystkie oferty dysków na Allegro są odrzutami
    > z transportu, pozbieranymi przez dreśka?

    Ależ skąd, ależ skąd, wszystkie oferty z działu pamięci masowych (oraz
    GSM) pochodzą od godnych zaufania subiektów pokroju Rzeckiego. Również te
    oferty pendrajwów o pojemności 128 GB za 30 zł.

    > Na prawdę jesteś taki durny

    Ty _naprawdę_ nie ogarniasz lokalnego folkloru, nieuku ty.

    JoteR

  • 27. Data: 2013-02-04 22:36:44
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-02-04 22:03, z pisze:

    > Panel sterowania/Narzędzia Administracyjne/Zarządzanie
    > komputerem/Zarządzanie dyskami. (jakoś tak leciało) :-)
    > Tylko osobie krzywdy nie zrób. Czytaj co piszą i sprawdzaj jakiego
    > dysku/partycji dotykasz.

    Tak jak pisałem w pierwszym moim poście tam dysku też nie widać.

  • 28. Data: 2013-02-04 22:42:39
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Andrzej Lawa" napisał:

    > Nawet jeśli BIOS go raportuje??

    AFAIR BIOS go raportował w setupie, ale nie wystawiał go jako
    secondary/third master/slave w czasie POST-u (jako primary wystawiane były
    napędy PATA). Ale że już nie pamiętam, jak to dokładnie było, więc tylko
    naprowadzam. Ostatecznie jesteśmy na grupie sprzętowej, więc szukamy
    przyczyny niezależnej od OS-a.

    JoteR

  • 29. Data: 2013-02-04 22:55:37
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-02-04 22:42, JoteR pisze:

> [...]
    > były napędy PATA). Ale że już nie pamiętam, jak to dokładnie było, więc
    > tylko naprowadzam. Ostatecznie jesteśmy na grupie sprzętowej, więc

    O ile wiem w SATA nie ma podziału na master/slave

  • 30. Data: 2013-02-04 22:56:47
    Od: Tomasz Jasiński <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 04 Feb 2013 18:17:20 +0100
    doszła do mnie wiadomość <510fed10$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    od p47 <k...@w...pl> :
> [...]
    >wiem, czy pracuje on w trybie SATA, czy ATA, bo wprawdzie fizycznie
    >połączony jest z płytą kabelkiem do gniazda SATA, ale wg menadżera
    >sprzętu PC-et ma wprawdzie kontrolera SATA, ale pracuje on natywnie w
    >trybie IDE.
    >Do komputera zamontowałem właśnie drugi HD Seagate Barracuda 7200.10
    >500GB 16MB (ST3500630A)do wolnego gniazda SATA i...nic, komputer go nie
    >widzi, nie ma go ani w menadżerze sprzetu, ani w narzedziach
    >administratora- zarzadzanie dyskami.
    >Co ciekawe przy rozrchu, w ustawianiu biosu pokazany jest w odpowiednim

    Za pomocą programów, które potrafią odwołać się do tego dysku
    niskopoziomowo(Victoria for windows, DMDE, MHDD) wykasuj(wypełnij
    zerami) jego początek(początkowe kilka GiB). Sprawdź co mówi SMART(to
    może być kluczowe, zainstaluj sobie Crystaldiskinfo).Wywołaj
    autotest(program Gsmartcontrol potrafi).
    Jeśli dalej nie zadziała, to sprawdź na innym komputerze.
    Ja osobiście zaczął bym od wypełniania zerami całego dysku za pomocą
    Victorii czy MHDD.
    --
    "To, czy myśli się metalem, czy kisielem, jest obojętne."
    Stanisław Lem - Altruizyna.