  • 1. Data: 2007-06-01 12:02:44
    Temat: [OT] Odnośnie reklam polskich operatorów
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Kiedyś pisałem, że jednym z problemów są oszukańcze reklamy (laptop za 1
    zł). Napisałem maila do UOKiK w tej sprawie. Nie wiem jak sprawa się
    kończy, ale treść zamieszczam poniżej.

    " Odpowiadając na pismo przekazane droga elektroniczna w sprawie
    reklamy stosowanej przez operatora sieci komórkowej Plus pt. "Laptop z
    modemem za 1 zl", której treść może wprowadzać konsumentów w błąd, co do
    faktycznych warunków omawianej promocji, uprzejmie dziękuję za otrzymane
    uwagi.
    Informuje jednocześnie, iż Prezes UOKiK zamierza w niniejszej
    sprawie wystąpić o wyjaśnienia do przedsiębiorcy. Niniejsze działania
    zostaną podjęte w ramach posiadanych przez Prezesa UOKiK na podstawie
    ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów
    (Dz. U. 2007 r. Nr 50, poz. 331) kompetencji. Na podstawie przepisów
    niniejszej ustawy Prezes UOKiK może m.in. prowadzić postępowania
    wyjaśniające, postępowania w sprawie naruszenia zbiorowych interesów
    konsumentów ( w tym także w przedmiocie reklamy wprowadzającej w błąd)
    oraz występować do sadu ochrony konkurencji i konsumentów o uznanie
    postanowień wzorców umowy za niedozwolone. Przedmiotowe postępowania
    podejmuje w interesie publicznym (tzn. dotyczącym ogółu konsumentów),
    nie interweniuje natomiast w sprawach dotyczących sporów miedzy danym
    konsumentem a przedsiębiorcą na podstawie indywidualnie zawartej umowy
    cywilnoprawnej.

    Z poważaniem
    (...)"

  • 2. Data: 2007-06-01 12:27:58
    Temat: Re: [OT] Odnośnie reklam polskich operatorów
    Od: Bartosz 'xbart' Nowakowski <b...@h...net>

    Dnia Fri, 01 Jun 2007 14:02:44 +0200, kulek napisał(a):

    > Kiedyś pisałem, że jednym z problemów są oszukańcze reklamy (laptop za 1
    > zł). Napisałem maila do UOKiK w tej sprawie. Nie wiem jak sprawa się
    > kończy, ale treść zamieszczam poniżej.

    No to im pracy dołożyłeś ;) bo takich laptopów za złotówkę to już
    jest więcej. Era i Orange też już posiadają o ile dobrze
    kojarzę.

  • 3. Data: 2007-06-01 13:14:25
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    Bartosz 'xbart' Nowakowski pisze:

    > No to im pracy dołożyłeś ;) bo takich laptopów za złotówkę to już
    > jest więcej. Era i Orange też już posiadają o ile dobrze
    > kojarzę.

    płace ( w podatkach) to wymagam ;)

  • 4. Data: 2007-06-02 14:53:38
    Od: halemba <u...@g...net>

    a na czym ma polegac ta sciema z laptopem za 1 zL?

  • 5. Data: 2007-06-02 15:07:41
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    halemba napisał(a):
    > a na czym ma polegac ta sciema z laptopem za 1 zL?

    ze 1zl placisz za umowe, pozniej umowa na 3 lata po 150 zl mc, za to
    dostajesz jakis lipny internet
    i niby laptopa ktory jest gowno warty.

    Czyli w zasadzie nie za 1 zl tylko tak jakbys MM wziol na raty.

    D.

  • 6. Data: 2007-06-02 15:21:19
    Od: "adm" <a...@a...pl>

    > ze 1zl placisz za umowe, pozniej umowa na 3 lata po 150 zl mc, za to
    > dostajesz jakis lipny internet
    > i niby laptopa ktory jest gowno warty.
    >
    > Czyli w zasadzie nie za 1 zl tylko tak jakbys MM wziol na raty.

    3x150 = 5400
    To juz musi byc dosc dobry laptop za taka cene :)
    A.

  • 7. Data: 2007-06-02 15:22:46
    Od: "adm" <a...@a...pl>

    > ze 1zl placisz za umowe, pozniej umowa na 3 lata po 150 zl mc, za to
    > dostajesz jakis lipny internet
    > i niby laptopa ktory jest gowno warty.
    >
    > Czyli w zasadzie nie za 1 zl tylko tak jakbys MM wziol na raty.

    36x150 = 5400

  • 8. Data: 2007-06-02 15:44:57
    Od: kulek <k...@p...onet.pl>

    halemba pisze:
    > a na czym ma polegac ta sciema z laptopem za 1 zL?

    Nie wiem jak w tych innych sieciach ale w plusie jest tak

    "Laptop z modemem iPlus za 1 zł"
    "Skorzystaj z super oferty. Kup laptopa HP Compaq nx7300 razem z modemem
    iPlus PCMCIA Huawei E620 tylko za 1 zł (cena z VAT)."

    tak było w informacjach

    a w rzeczywistości było tak:

    Kup laptopa w sklepie Vobis na raty (takiego za 3 tysiące) a otrzymasz
    modem iPlus za 1 zł.

  • 9. Data: 2007-06-02 17:07:30
    Od: "Sied@r" <s...@d...lub.pl>

    adm napisał(a):

    > 36x150 = 5400
    > To juz musi byc dosc dobry laptop za taka cene :)
    > A.

    nie no kolego jeszcze za internet musza na tym zarobic - wygladal na
    jakas maxdata lub jakis inny
    szajs. za 2000 zl

    ale tu nie bede sie spieral

  • 10. Data: 2007-06-03 10:19:39
    Od: "Kajetan" <n...@n...pl>

    Użytkownik "kulek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > tak było w informacjach
    >
    > a w rzeczywistości było tak:
    >
    > Kup laptopa w sklepie Vobis na raty (takiego za 3 tysiące) a otrzymasz

    Lepiej tak niz jakis wynalazek Maxdaty w Orangie...