  • Data: 2024-02-19 00:36:52
    Temat: Re: [OT] Młot udarowy
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> wrote:

    > Tu pokazali i opisali.
    >
    > https://www.researchgate.net/figure/Schematic-cross-
    section-diagram-of-electro-pneumatic-hammer_fig1_222
    521086

    Ok, czyli jednak pneumatyczny. Tu też jest pokazane (to inny młot):

    https://www.youtube.com/watch?v=KJxwAy-SqNU#t=36

    Ten nie ma tego "intermediate piston".

    Generalnie proste jak konstrukcja cepa, a jednak czasem gubi udar. Patrząc
    na ten schemat to pasowałoby do tego, że zawiesza się któryś z tłoków
    pośrednich (albo "striker" albo "intermediate piston", o ile go mam u
    siebie).

    Chyba po prostu powyciągam wszystko z tego cylindra i porządnie nasmaruję
    (na razie wyciągnąłem tylko tłok, tzn. sam się wyciągnął jak wyciągałem
    cylinder, i ten drugi tłok, "striker").

    Możliwe że to jest uszczelnione po prostu smarem? Ten który kupiłem (ktoś
    polecił w tym wątku) jest gęsty, ale rzadszy niż ten, który znalazłem w
    młocie (do smarowania trybów, nie samego tłoka i cylindra). Same tłoki
    chodzą w cylindrze luźno (ten "striker" sam mi wypadł).

    --
    Jesteśmy bardzo biedni. Żona musiała sprzedać nerkę żebyśmy mieli co
    jeść w Boże Narodzenie. Jak tak dalej pójdzie będę musiał zrezygnować z