  • 21. Data: 2012-08-02 19:20:43
    Temat: Re: [OT] Losowe wariactwo klawiatury.
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Przemysław Ryk" napisał:

    Ponieważ nie mam nic merytorycznego do napisania (oprócz tego, że na mój nos
    to jakieś makro wymykające się z wnętrza któregoś programu graficznego), to
    wyjaśnię kwestie poboczne.

    > Raczej nie kojarzę tytułu. :(

    Samoleżny, Nierządny Podorgan "Osobno" na ostatniej stronie tygodnika
    "Razem". Sporo bonmotów jego redaktora, ś.p. Mariana Butryma, wykpiwających
    rzeczywistość końcówki "dekady sukcesu" weszło do języka ówczesnej
    młodzieży, a zwłaszcza różne warianty facecji na temat "nasze produkty w
    niczym nie ustępują produktom zagranicznym, a nawet je przewyższają".
    Dzisiaj z tej deklaracji bez żenady korzystają linuksiarze, tyle że oni
    traktują to śmiertelnie poważnie.

    > JoteR - gdzie takie fajne, tygodniowe deadline'y dają? Chętnie tam pójdę
    > pracować. :D

    Teraz nie wiem, za moich czasów przy produkcji yellow&white pages.
    Już na tydzień przed próbnym lejałtem musiałem obłaskawiać grafików a to
    dodatkowym RAM-em, a to większymi dyskami, w ostateczności nową klawiaturą i
    myszą (zestaw blisko 150 ówczesnych USD w SADzie). Dziwnie nerwowi się jakoś
    robili...

    JoteR

  • 22. Data: 2012-08-02 20:20:03
    Temat: Re: Losowe wariactwo klawiatury.
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 02.08.2012 o 18:31 Przemysław Ryk <p...@g...com> pisze:

> [...]
    >
    > Raczej nie kojarzę tytułu. :(

    > Wiesz - to starałem się wykluczyć metodą:
    > - przepięcie klawiatury w inny port USB
    > - podpięcie innego egzemplarza klawiatury
    >
    > Inne porty, inny egzemplarz klawikordu - dalej potrafi wyskoczyć. :-/

    > Dyski cholera zawalone backupami. :-( Będę musiał coś pokombinować w
    > takim
    > razie.

    > Pisałem, co zrobiłem odnośnie sprzętu. Boję się, czy to nie coś
    > konkretnego
    > z obsługą USB przez płytę. :(

    > JoteR - gdzie takie fajne, tygodniowe deadline'y dają? Chętnie tam pójdę

    Wiesz, gdybys zrobil, jak Ci radzono, moze mialbys juz odpowiedz :]

    Pamietam, jak swego czasu na pewnym stanowisku co pewien czas wieszala sie
    klawiatura na kilka sek. Bylo to na tyle wkurzajace, bo to ja bylem
    adminem i to na mnie wieszano psy. Po pracy, gdy stanowisko bylo wolne,
    przysiadlem i poszukalem, czy nie ma jakiegos syfa. Ale jakze to?! W koncu
    jest najnowszy NOD! Przeciez nie moglo byc syfa, bo mniej wiecej wszystko
    poblokowane, a poza tym, ja to instalowalem i konfigurowalem! Bladzilem
    tak kilka dni, az jednak zmusilem sie do gruntownego przegladu, co tam
    tenze system w sobie ma i co mu sie uruchamia...

    Okazalo sie, ze wredny manager, zainstalowal na wiekszosci stanowisk
    jakies szpiegujace scierwo (niestety musialem dac mu uprawnienia admina,
    bo byl moim nadrzednym), by szpiegowac pracownikow tego dzialu. Po
    wywaleniu tego g...na i porzadnym opierpapier managera, nagle klopoty sie
    skonczyly.

    Skoro jest to okresowe, to jak juz wczesniej napisalem, mozesz miec
    jakiegos syfa i mozesz nawet o tym nie wiedziec (a zazwyczaj swiadomie
    wirusow/szpiegow sobie czlowiek normalny nie instaluje!). Niekoniecznie
    musi to byc wirus. Rownie dobrze moze to byc jakas aplikacja z hook-iem na
    klawiature.

    Dla pewnosci, zrob tez chkdsk, bo moze jakis plik dll/sys uwalony...
    (chociaz obecnie to raczej malo prawdopodobne).

    Gdybys nie byl tak uparty, to podmienilbys inny system (by wyeliminowac
    czynnik sprzetowy), tudziez wywalil rozne rozniste smieci ze systemu.
    Rozumiem, praca pracą, ale albo sie meczysz i przestajesz jeczyc, albo
    stosujesz sie do rad.

    --
    Władza wie co mówi. Jak mówi że zabierze, to zabierze. A jak mówi że da,
    to mówi.

  • 23. Data: 2012-08-02 21:31:00
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 2 Aug 2012 19:20:43 +0200, JoteR napisał(a):

> [...]
    > to jakieś makro wymykające się z wnętrza któregoś programu graficznego), to

    Makr nie robiłem. Jedynie mam pod dodatkowe przyciski używane w kombinacji
    zestawu M2 i M3 (zerknij na fotę G11, to wszystko się rozjaśni) podpięte
    skróty rzędu Ctrl+Num0, Ctrl+Shift+Num0 itd.

> [...]
    > niczym nie ustępują produktom zagranicznym, a nawet je przewyższają".
    > Dzisiaj z tej deklaracji bez żenady korzystają linuksiarze, tyle że oni

    Ja rocznik 1979 jestem, ale jakoś mnie to ominęło :(

> [...]
    > myszą (zestaw blisko 150 ówczesnych USD w SADzie). Dziwnie nerwowi się jakoś

    Idę cichutko zapłakać w kąciku...

    [ Kobiety robią dla swojego wyglądu zewnętrznego to, za co handlarz ]
    [ używanymi autami poszedłby do więzienia. (Nick Nolte) ]

  • 24. Data: 2012-08-02 21:31:00
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 02 Aug 2012 20:20:03 +0200, Jaskiniowiec napisał(a):

    (ciach...)
    > Wiesz, gdybys zrobil, jak Ci radzono, moze mialbys juz odpowiedz :]

    Chętnie. :) Obraz systemu mam sprzed dwóch miesięcy. Dysku luźnego brakuje,
    gdyż backupy zajęły wszystko co było dostępne. Backup u mnie rzecz święta i
    koniec. :D Sprzęt próbowałem wykluczyć najprostszymi metodami - inny
    egzemplarz klawiatury, podłączanie w inne porty.

    Zasuw mam taki, że komputer wyłączony jest praktycznie maksymalnie cztery
    godziny na dobę. Po prostu nie mam jak wyrzeźbić czasu na testy. :(

> [...]
    (ciach...)
    > wywaleniu tego g...na i porzadnym opierpapier managera, nagle klopoty sie

    Tu jestem sobie sterem, żeglarzem i okrętem. I jak pisałem - do testowania
    różnych śmieci, to ja mam wirtualne maszyny pod VMware odpalane. System mój
    produkcyjnie użytkowany jest (dotyczy to też instalacji gier - ale znowu -
    raz na 2-3 miesiące, źródło to najczęściej Steam), choć fakt faktem - swoje
    już przeżył (data instalacji: 28 grudnia 2008).

> [...]
    > musi to byc wirus. Rownie dobrze moze to byc jakas aplikacja z hook-iem na

    Szukałem. U mnie zestaw jest jasno określony, instaluję zasadniczo
    aktualizacje, a coś, co mi skrót klawiaturowy samo z siebie przejmie, ma u
    mnie krótki czas przeżywalności. :)

    > Dla pewnosci, zrob tez chkdsk, bo moze jakis plik dll/sys uwalony...
    > (chociaz obecnie to raczej malo prawdopodobne).

    Spróbuję zapuścić dzisiaj, jak już padnę na pysk. :)

    > Gdybys nie byl tak uparty, to podmienilbys inny system (by wyeliminowac
    > czynnik sprzetowy), tudziez wywalil rozne rozniste smieci ze systemu.

    Jakie? TEMPy czyszczone regularnie. Softu nowego nie instaluję, bo nie mam
    takiej potrzeby. Co najwyżej aktualizacje wrzucam. Zestaw oprogramowania
    ten, który mi jest potrzebny - nic poza tym. Na 4,5TB przestrzeni dyskowej
    partycja z systemem zajmuje niecałe 70GB, pliki konfiguracyjne aplikacji czy
    różne cache miniatur (przykładowo) kolejne 10GB. Reszta to dane. Tylko i
    wyłącznie.

    > Rozumiem, praca pracą, ale albo sie meczysz i przestajesz jeczyc, albo
    > stosujesz sie do rad.

    Widzisz - mnie szczególnie zastanawia losowość występowania sytuacji.
    Przyczynę sprzętową - poza płytą główną - raczej starałem się (i wydaje mi
    się), że wyeliminowałem: podłączenie do innego portu, podłączenie innego
    egzemplarza klawiatury. Brak powtarzalności sytuacji mnie po prostu wpienia.
    :)

    [ Nie tyle groźny jest rosyjski czołg, co jego pijana załoga. ]
    [ (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 25. Data: 2012-08-02 21:59:22
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 02.08.2012 o 21:31 Przemysław Ryk <p...@g...com> pisze:
    > Widzisz - mnie szczególnie zastanawia losowość występowania sytuacji.

    Widzisz, mnie w robocie tez zastanawiala losowość zwiechy klawiatury :)

> [...]
    > się), że wyeliminowałem: podłączenie do innego portu, podłączenie innego
    > egzemplarza klawiatury. Brak powtarzalności sytuacji mnie po prostu

    Pewny jestes, ze jakas ex, tudziez obecna nie zainstalowala Ci jakiegos
    backdoora? ;)

    Poza tym, to ze Ty nie instalowales, nie znaczy, ze sie samo nie
    zainstalowalo... gdzies z czyms, albo nawet z jakiejs strony w Internecie
    (AV itp czasem zawodza).

    Zajrzyj do rejestru, powywalaj ze startu podejzane wpisy. Przelec system
    HiJackiem, czy czyms podobnym. Nie opieraj sie na swojej nieomylnosci,
    tylko badz pewny, ze system jest czysty. Wiem, mnie tez czasem wku...ly
    podpowiedzi, gdzie wszelakim remedium na problemy byla instalacja
    sterownika. Tyle, ze ja bylem pewien, ze to nie wina sterownika. Ty jak na
    razie teoretyzujesz, ze system masz czysty.

    Dobrze by tez bylo odlaczyc wszystko, co tylko mozliwe, by wykluczyc
    problemy z przerwaniami. Wejdz tez do BIOS/EFI i powylaczaj co tylko
    mozliwe, a najlepiej zresetuj BIOS do ustawien defaultowych.

    W ostatecznosci wymien kompa ;)

  • 26. Data: 2012-08-03 01:50:59
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 02 Aug 2012 21:59:22 +0200, Jaskiniowiec napisał(a):

    > Widzisz, mnie w robocie tez zastanawiala losowość zwiechy klawiatury :)

    To jest _mój_ domowy sprzęt, na którym _nikt_ poza mną do jakiejkolwiek
    konfiguracji dostępu nie ma. :D

    > Pewny jestes, ze jakas ex, tudziez obecna nie zainstalowala Ci jakiegos
    > backdoora? ;)

    Żadnej obecnej nie ma, była jest byłą na tyle daleką w czasie, że do tego
    komputera i do tego systemu dostępu nie miała.

    > Poza tym, to ze Ty nie instalowales, nie znaczy, ze sie samo nie
    > zainstalowalo... gdzies z czyms, albo nawet z jakiejs strony w Internecie
    > (AV itp czasem zawodza).

    Samo? Ciekawym co. Bo pilnuję naprawdę dobrze.

    > Zajrzyj do rejestru, powywalaj ze startu podejzane wpisy.

    Jakie? Bo chyba masz na myśli podejRZane... ;D

    > Przelec system HiJackiem, czy czyms podobnym. Nie opieraj sie na swojej
    > nieomylnosci, tylko badz pewny, ze system jest czysty.

    Malwarebytes Anti-Malware poszło. Między innymi. I nic. :-/

    > Wiem, mnie tez czasem wku...ly podpowiedzi, gdzie wszelakim remedium na
    > problemy byla instalacja sterownika. Tyle, ze ja bylem pewien, ze to nie
    > wina sterownika. Ty jak na razie teoretyzujesz, ze system masz czysty.

    Poza głupiejącą sporadycznie klawiaturą, ze zjawiskiem objawiającym się
    tylko w jeden sposób? Wrrr. :D

    > Dobrze by tez bylo odlaczyc wszystko, co tylko mozliwe, by wykluczyc
    > problemy z przerwaniami. Wejdz tez do BIOS/EFI i powylaczaj co tylko
    > mozliwe, a najlepiej zresetuj BIOS do ustawien defaultowych.

    Kiedy tu do cholery wszystko potrzebne. A reset do defaultów już mnie
    wtorbi, bo wtedy kontroler na ICH10R ustawia się w tryb emulacji IDE, a ja
    mam dwa dyski w RAID0, z czego m.in. systemową partycję na takowym RAID. :D

    > W ostatecznosci wymien kompa ;)

    Kopnę Cię. ;D Fakt, że momentami mi to C2D nie wyrabia na tyle mocno, jak
    bym chciał, ale generalnie sprzęt sobie naprawdę daje radę. :D Poza tym -
    wymiana sprzętu nie odpowie mi na pytanie ,,co do cholery było nie tak?". :D

    [ Szczęśliwy mężczyzna, to taki, który więcej zarabia, niż jego żona jest ]
    [ w stanie wydać. Szczęśliwa kobieta, to taka, która takiego znajdzie. ]
    [ (Mario Adorf) ]

  • 27. Data: 2012-08-03 01:50:59
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Thu, 02 Aug 2012 17:12:42 +0200, m napisał(a):

    > A może przyczyną jest właśnie wirtualna maszyna?
    >
    > Tj - jesteś na systemie "głównym", wciskasz klawisz kursora w lewo, z
    > jakichś powodów przerzuca Cię do wirtualnym, puszczasz klawisz.
    >
    > W ten sposób system "główny" wie o tym że wcisnąłeś klawisz i nie wie o
    > tym że puściłeś, przez co jest efekt zaciętego klawisza.
    >
    > Jeżeli to to - to efekt powinien ustąpić po ponownym wciśnięciu i
    > puszczeniu klawisza "w lewo"

    Wariactwo pojawia się niezależnie od tego, czy mam odpaloną wirtualną
    maszynę pod VMware Workstation 8, czy nie. Po prostu - losowo odpierdala (że
    już tak napiszę). I nagle - ni z gruszki, ni z pietruszki wygląda to tak,
    jak bym miał cały czas wciśniętą strzałkę w lewo.

    Co ciekawe - jeżeli miałem w tym samym momencie odpalone połączenie Zdalnym
    Pulpitem Windows do drugiego komputera, to grzebiąc Zdalnym Pulpitem, na
    maszynie zdalnej nic z tych cudów się nie wyprawia. Problem istnieje tylko i
    wyłącznie na podstawowej maszynie lokalnej. :-/

    [ Żyjemy nie tak, jakbyśmy chcieli, lecz tak, jak możemy. (Menander) ]

  • 28. Data: 2012-08-03 02:46:56
    Od: Jaskiniowiec <j...@p...pl>

    W dniu 03.08.2012 o 01:50 Przemysław Ryk <p...@g...com> pisze:

    > Żadnej obecnej nie ma, była jest byłą na tyle daleką w czasie, że do tego
    > komputera i do tego systemu dostępu nie miała.

    Moze jakies nieslubne dzieci, sprzataczka, kochanka, albo kumpel
    korzystajacy okazjonalnie z kompa, by wyslac maila/obejzec gole
    baby/pograc? ;P Syfa mozna tez przywlec na USB...

    > Samo? Ciekawym co. Bo pilnuję naprawdę dobrze.

    O wirach na stronach nie slyszal? Czasem nawet klikac nie trzeba, by samo
    wlazlo i sie cichcem zadomowilo ;P

    > Jakie? Bo chyba masz na myśli podejRZane... ;D

    Takie, ktore uruchamiaja sie przy starcie. Reszte wygooglaj. (zamiast
    kasowac, mozesz postawiac REM na poczatku)

    Poza tym, czepiasz sie ;P To przez wakacje - za duzo dzieciakow w sieci,
    czlek sie naczyta i pozniej sam te bykole sadzi...

    > Malwarebytes Anti-Malware poszło. Między innymi. I nic. :-/

    No to dobra oznaka.

    > Poza głupiejącą sporadycznie klawiaturą, ze zjawiskiem objawiającym się
    > tylko w jeden sposób? Wrrr. :D

    Mimo wszystko teoretyzujesz ;P

> [...]
    > ja
    > mam dwa dyski w RAID0, z czego m.in. systemową partycję na takowym RAID.

    To ten konfig odpowiedzialny za RAID0 zostaw w spokoju, a reszte do
    default, bo nie masz pewnosci, ze nie ma konfliktu przerwan, albo innych
    anomalii. (kurna, jak malemu dziecku...)

    > Kopnę Cię. ;D

    Sorry, ja jestem hetero :P

> [...]
    > wymiana sprzętu nie odpowie mi na pytanie ,,co do cholery było nie tak?".

    A po cholere Ci to wiedziec? ;]

    Popatrz tez jeszcze raz, czy nie masz wlaczonego jakiegos makra/gestu w
    programach ktore uzywasz.
    Na czas zlapania szkodnika, staraj sie uzywac minimalny zestaw
    oprogramowania i obserwuj przy ktorym wlaczonym programie to sie dzieje.
    Gdy klawiatura zacznie glupiec, zacznij ubijac (menedzer zadan/process
    explorer/itp) poszczegolne programy i testuj dalej...

    Ew wersja ekstremalna - poszukaj wsrod znajomych podobnej plyty. Wiem, nie
    kazdemu sie chce i wymagaloby to kilkudniowego wypozyczenia/zamiany,
    aczkolwiek mialbys wowczas jasnosc, czy to sprzet, czy soft.

    Druga mniej ekstremalna porada - kup, pozycz kontroler USB i podlacz pod
    to klawiature. Bedziesz mial jasnosc, czy to wina sprzetowa (kontroler USB
    na plycie), czy jednak mialem racje...

    Wiecej grzechow nie pamietam.

  • 29. Data: 2012-08-03 03:52:00
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 03 Aug 2012 02:46:56 +0200, Jaskiniowiec napisał(a):

    > Moze jakies nieslubne dzieci,

    Niet

    > sprzataczka,

    Niet

    > kochanka,

    Niet

    > albo kumpel korzystajacy okazjonalnie z kompa, by wyslac maila/obejzec
    > gole baby/pograc? ;P

    Niet tym bardziej.

    > Syfa mozna tez przywlec na USB...

    Sam wtykam, sam wiem, co tam jest. Od grudnia 2011 pracuję z domu jako
    freelancer. ilość wtykanych pendrive'ów nieznanego pochodzenia spadła niemal
    do zera. :)

    > O wirach na stronach nie slyszal? Czasem nawet klikac nie trzeba, by samo
    > wlazlo i sie cichcem zadomowilo ;P

    Via Firefoksa czy Chrome? Seriously - ja nie klikam w co popadnie. :D

    > Takie, ktore uruchamiaja sie przy starcie. Reszte wygooglaj. (zamiast
    > kasowac, mozesz postawiac REM na poczatku)

    Grzebnąłem po wszystkim, zostawiłem to, co jest mi potrzebne. Uptime 2 doby,
    7 godzin. I nic. Ciekawe - czy, w jaki sposób i kiedy się cholerstwo objawi.
    :D

    > Poza tym, czepiasz sie ;P To przez wakacje - za duzo dzieciakow w sieci,
    > czlek sie naczyta i pozniej sam te bykole sadzi...

    Się ciesz, że poprawek do napisów do seriali w moim wykonaniu nie trafiłeś.
    ;D

    > No to dobra oznaka.

    Tylko gdzie problem jest? :-/

    > Mimo wszystko teoretyzujesz ;P

    O'rly? :D

    > To ten konfig odpowiedzialny za RAID0 zostaw w spokoju, a reszte do
    > default, bo nie masz pewnosci, ze nie ma konfliktu przerwan, albo innych
    > anomalii. (kurna, jak malemu dziecku...)

    Ale default który? Nominalne taktowania procesora i napięcia, czy coś
    jeszcze? Proc u mnie goniony - owszem. Przetrzepany po pogonieniu na
    wszystkie możliwe strony.

    > Sorry, ja jestem hetero :P

    Nie napisałem ,,dmuchnę Cię"... ;P

    > A po cholere Ci to wiedziec? ;]

    Wrodzona ciekawość. :D

    > Popatrz tez jeszcze raz, czy nie masz wlaczonego jakiegos makra/gestu w
    > programach ktore uzywasz.

    Ni ma.

> [...]
    > Gdy klawiatura zacznie glupiec, zacznij ubijac (menedzer zadan/process
    > explorer/itp) poszczegolne programy i testuj dalej...

    Soft - dowolny. Raz wyskakuje przy Illustratorze, raz w Thunderbirdzie, raz
    w przeglądarce. I kładzie się odłogiem po wszystkim - w sensie w każdym
    programie jest tak, jak gdybym miał strzałkę w lewo wciśniętą. :-/

    > Ew wersja ekstremalna - poszukaj wsrod znajomych podobnej plyty. Wiem, nie
    > kazdemu sie chce i wymagaloby to kilkudniowego wypozyczenia/zamiany,
    > aczkolwiek mialbys wowczas jasnosc, czy to sprzet, czy soft.

    Ni wuja niestety. DFI LanParty P45-T2RS wśród znajomych popularnością nie
    grzeszy. :(

    > Druga mniej ekstremalna porada - kup, pozycz kontroler USB i podlacz pod
    > to klawiature. Bedziesz mial jasnosc, czy to wina sprzetowa (kontroler USB
    > na plycie), czy jednak mialem racje...

    Tej opcji jeszcze nie próbowałem. Zmieniałem porty, zmieniałem sprzęt
    (klawiaturę). Dodatkowego kontrolera nie wpinałem. Jak się uda - sprawdzę.
    :D

    [ Z moim szczęściem do kobiet, prędzej znajdę chłopaka, niż dziewczynę... ]
    [ (demotywatory.pl) ]

  • 30. Data: 2012-08-03 10:00:23
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 03.08.2012 01:50, Przemysław Ryk pisze:

> [...]
    > maszynie zdalnej nic z tych cudów się nie wyprawia. Problem istnieje tylko i
    > wyłącznie na podstawowej maszynie lokalnej. :-/

    Zdalny puplit może powodować takie same objawy jak wirtualna maszyna.

    Pytanie - czy jak ci już od.... to pomaga wciśnięcie i puszczenie
    klawisza w lewo?

    p.m.