-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: kamil <k...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.rec.foto.cyfrowa
Subject: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
Date: Wed, 27 Jun 2012 10:05:34 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 42
Message-ID: <jseicu$p1b$1@inews.gazeta.pl>
References: <jrs3jv$8or$1@node2.news.atman.pl> <jrt8m2$i13$1@news.task.gda.pl>
<jruo4a$cjj$1@inews.gazeta.pl> <4fe2f547$1@news.home.net.pl>
<jrv3ol$i08$1@inews.gazeta.pl> <js465o$8g5$1@node2.news.atman.pl>
<js77ln$42n$1@inews.gazeta.pl> <js9hrc$vik$1@node2.news.atman.pl>
<js9j88$8v1$1@inews.gazeta.pl> <jsak7l$2pj$1@node2.news.atman.pl>
<jsakl4$32n$1@node2.news.atman.pl> <jscen1$2o5$3@inews.gazeta.pl>
<jsehtk$pst$1@node2.news.atman.pl>
NNTP-Posting-Host: gateway.moredun.ac.uk
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1340787934 25643 194.80.173.254 (27 Jun 2012 09:05:34 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 27 Jun 2012 09:05:34 +0000 (UTC)
X-User: radnor
In-Reply-To: <jsehtk$pst$1@node2.news.atman.pl>
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:12.0) Gecko/20120428
Thunderbird/12.0.1
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2456621 pl.rec.foto.cyfrowa:891161
[ ukryj nagłówki ]On 27/06/2012 09:57, Marcin [3M] wrote:
>> Gdzie tu te twoje "kierowcy suv-ów są właściwie tak samo narażeni jak
>> inni uczestnicy ruchu"?
>>
> Ile SUV-ów zarejestrowanych jest jako kolejny samochód do "celów
> specjalnych" (np. ciągnięcia przyczepy w wakacje? Znajomi mają coś
> takiego właśnie do tego celu.)
> Biorąc pod uwagę koszty jazdy, kłopoty z parkowaniem większego pojazdu
> itp. jest to tam całkiem realne.
> Jeżeli statystyka powiedziała by coś w przeliczeniu na przebieg wozu -
> to o'k.
> Poczytaj jednak o urazach odnoszonych w trakcie kolizji. Tu statystyki
> nie mówią nic o korzystnego "zyskach" z inwestycji w SUV-y.
Czytałeś materiał, na który się powołujesz?
3.5.3 Occupant protection
Various studies have shown that when two cars collide then the risk of
injury is lower for the driver of the larger car (the studies focus on
the risk to the driver to avoid bias due to the variable number of
passengers per car by vehicle type). Most recently, Broughton (2007)
found that when analysing British data. In particular, he found that the
lowest fatality rate (per million car-years) in 1999-2003 was for
drivers of 4-wheel drive cars and people carriers. Toy and Hammit (2003)
also found using USA crash data that SUVs, vans, and pickups offer more
protection to their occupants than other passenger cars. This was most
pronounced for pickups, with drivers of pickups facing one third of the
risk of serious injury of car drivers. While vehicle mass and crash
severity contribute to the apparent occupant safety, other vehicle
characteristics associated with body type (e.g., the stiffness and
height of the underlying structure of the vehicle) also influence the risks.
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
Następne wpisy z tego wątku
- 27.06.12 11:09 januszek
- 27.06.12 11:23 Iguan_007
- 27.06.12 11:41 quent
- 27.06.12 11:45 quent
- 27.06.12 11:50 de Fresz
- 27.06.12 11:51 quent
- 27.06.12 11:52 kamil
- 27.06.12 11:52 kamil
- 27.06.12 11:53 kamil
- 27.06.12 11:53 kamil
- 27.06.12 11:54 de Fresz
- 27.06.12 11:59 de Fresz
- 27.06.12 12:03 quent
- 27.06.12 12:04 quent
- 27.06.12 12:05 quent
Najnowsze wątki z tej grupy
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
- Spalił się spaliniak
- Jebany POPiS. Mamy się cieszyć że rząd Tuska naprawił spierdolone porozumienie z UE?
- W zyciu warto miec szczescie
- Elektryki
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
Najnowsze wątki
- 2025-02-14 Zdalne załączanie grzałki bojlera elektrycznego
- 2025-02-14 Warszawa => Kierownik ds. kluczowych Klientów <=
- 2025-02-14 Częstochowa => Product Manager - Systemy infrastruktury teleinformaty
- 2025-02-14 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-02-14 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-14 Czy ma sens grupa news:pl.soc.polityka-prawna ? :-)
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-14 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-14 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-14 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-02-14 Re: Dlaczego nie było (pełzającego) zamachu stanu? Bo minister Bodnar już "zawiesił" prokuratora Ostrowskiego
- 2025-02-14 e-paper
- 2025-02-14 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-14 Warszawa => International Freight Forwarder <=