eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochodyRe: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [OT] Ken Rockwell i SUV-y FUT: pl.misc.samochody
    Date: Tue, 26 Jun 2012 23:49:51 +0200
    Organization: n/a
    Lines: 84
    Message-ID: <jsdapt$fi1$1@inews.gazeta.pl>
    References: <jrs3jv$8or$1@node2.news.atman.pl> <jrt8m2$i13$1@news.task.gda.pl>
    <jruo4a$cjj$1@inews.gazeta.pl> <4fe2f547$1@news.home.net.pl>
    <jrv3ol$i08$1@inews.gazeta.pl> <4fe33768$1@news.home.net.pl>
    <js1dm0$at4$1@inews.gazeta.pl> <js1qhh$lg5$1@news.task.gda.pl>
    <js2pri$3o9$1@inews.gazeta.pl> <js6ldt$ip2$1@news.task.gda.pl>
    <js74rd$g$1@inews.gazeta.pl> <js7boj$836$1@news.task.gda.pl>
    <js7fvv$gud$1@inews.gazeta.pl>
    <1xzqj528c5ylv$.15f3aln5d6cii$.dlg@40tude.net>
    <jsb5ev$k68$1@inews.gazeta.pl>
    <ayko7k945sq6$.1rc5lo9pqkag3$.dlg@40tude.net>
    NNTP-Posting-Host: ip81219245168.artus.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1340747390 15937 81.219.245.168 (26 Jun 2012 21:49:50 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 26 Jun 2012 21:49:50 +0000 (UTC)
    X-User: ninikowy2
    In-Reply-To: <ayko7k945sq6$.1rc5lo9pqkag3$.dlg@40tude.net>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.21 (X11/20090318)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2456585
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2012-06-26 08:22, J.F. wrote:
    >> Im wyższe auto tym łatwiej, ale też nie warto popadać w paranoję, że SUV
    >> wywróci się nie wiadomo jak bardzo wobec normalnego samochodu. Do tego
    >> trzeba sporego zignorowania przepisów lub poważnego wypadku, w przypadku
    > Hm ...
    > http://www.youtube.com/watch?v=aZF8N9NItHI

    To jest pickup, czyli jeszcze większe, cięższe i pancerniejsze. Te są
    jeszcze bardziej narażone na wypadki, wedle statystyk gdzieśtam wyżej
    podawanych nawet 2.5raza gorzej niż osobówka.


    > http://www.youtube.com/watch?v=gcZBNJbu3aQ

    A to z kolei kombi-van, czyli jeszcze inna kategoria: niżej zawieszone,
    ale same w sobie wyższe, bez 4x4 i wzmocnień.
    Napakowany będzie jeszcze bardziej podatny na kłopoty.


    >> braku ESP wystarczą jednak jakieś gwałtowne ruchy kierownicą i auto staje
    >> bokiem niestety, wysokie rzuca dość ostro i w normalnej jeździe bez
    >> takiego wspomagania trzeba być wiele bardziej ostrożnym.
    > No wlasnie - zwykle auto staje bokiem, a wysokie sie wtedy wywraca.

    Ale też znajdę Ci przykład, że wykoziołkowało normalne auto, nawet bez
    szczególnego podbicia:
    http://www.youtube.com/watch?v=VZkusu2E1KI
    Nie kłócę się z tym, że im wyższe i środek ciężkości wyżej tym ma fajniej,
    ale wywrotki zdarzają się w każdej kategorii pojazdów, ciągle uważam że
    ESP natomiast pomaga nie postawić auta bokiem.


    > Stawanie bokiem tez jest niebezpieczne, bo mozna trafic w przepasc, w
    > barierke, drzewo czy tira z przeciwka.

    Ale tyczy to każdego auta. ESP ma zapobiec zmianie kierunku jazdy, jak już
    to zawiedzie, to można tylko na szczęście liczyć, bo najczęściej :)


    >> Tymczasem na youtube nietrudno znaleźć ciekawą sytuację:
    >> http://www.youtube.com/watch?v=LtPh2mv6UOA
    >> Mimo urwanego koła i sporej prędkości nie wywalił się,
    > Byc moze wlasnie dlatego - stal ma raczej mniejsze tarcie, wiec moment
    > przewracajacy mniejszy

    Ale brak koła w obróceniu i potem wywróceniu auta pomaga pewnie wiele
    bardziej niż zwykły ślizg.


    >> Natomiast popatrz tu:
    >> http://www.youtube.com/watch?v=qB4RNaLFpiY
    >> Prosty manewr i wywrotka - ten raczej nie miał ESP na pokładzie.
    > Ale tez nie bardzo widac tego stawiania bokiem. Moze w samej koncowce.

    Tu wystarczył jeden gwałtowny ruch kierownicą i już kierowca nie miał jak
    opanować auta.


    >> Jak dla
    >> mnie o takich wywrotkach była mowa przede wszystkim, bo jak już jest
    >> wypadek to raczej bardziej ma przewalone ten, który lżejszy jest, chyba że
    >> ten drugi ma szczególnego pecha.
    > Innymi slowy - ten ostatni nie powinien ustepowac :-)

    W przypadku powyższej kolizji - pewnie lepiej by wyszedł na tym, że jest
    obtarty niż powywracany.


    > Tak czy inaczej - ESP dziala w innej osi niz dachowanie, i w sumie dziwne
    > ze pomaga ..

    Jak już dachujesz to nie pomoże, ale w takiej sytuacji powinno nie
    doprowadzić do dachowania. O to w tym systemie chodzi.


    --
    _ _ _a_a
    dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_
    http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo)
    { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ |
    ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~
    `^~~`~~~~



Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: