    From: "Ktos" <k...@n...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm,pl.rec.turystyka.tramping,pl.rec.turystyka.zorganiz
    owana
    Subject: Re: [OT] Jak tanio dzwonić z EGIPTU do Polski - można!!!
    Date: Sun, 13 Jan 2013 15:14:36 +0100

    Też w tym roku kupiłem startet Vodafone do transmisji danych i korzystałem z
    VOIPa (akurat Happycall).
    Dało się z tego korzystać, ale mam kilka uwag do tych
    'hurra-optymistycznych' obserwacji:

    -z jakością połączenia bywa różnie.Często, szczególnie w stronę 'do Polski'
    tak cięło, że trudno było swobodnie porozmawiać. VIOPa testowałem zarówno na
    telefonie z Symbianem (założone konto SIP) jak i na komputerze, z aplikacją
    operatora VOIP. W obu przypadkach- te same problemy.
    -ceny doładowań Vodafone są w większości punktów (kiosków, sklepów
    spożywczych, itp. 'umowne' -przeważnie okołop 60-70 funtów za zdrapkę
    50.Tylko w dużych marketach mają ceny nominalne.
    -nie wszędzie był sygnał UMTS na tyle dobry, aby dało się z niego korzystać.
    Mnie uratowała antenka na okno, zabrana przezornie z modemem i komputerem.
    -masz szczęście ze sprzedażą startera na Allegro,ja za swój dostałem ledwo
    10 złotych :-(
    -nie udało mi się obsługiwać na koncie SIP rozmów przychodzących, tylko
    wychodzące.

    Mimo tych uwag, faktycznie jest to najtańszy sposób na dzwonienie do Polski,
    szczególnie na stacjonarki.
    No i oczywiście, mamy, niejako 'przy okazji' internet czyli np. możliwość
    posłuchania polskich stacji radiowych- to dla tych, którzy tęsknili za
    kłótniami między politykami w czasie urlopu :-)