    From: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: [OT] Emulatory OS - może sprzętowe? Ale wspólne.
    Date: Wed, 14 Jan 2009 21:13:17 +0100

    JoteR napisał/a:

    > Przecież jedną z cech routera jest to, że posiada własny adres MAC i to jego
    > (routera) adres jest "widziany" na zewnątrz - czyli również przez dostawcę
    > internetu.

    Może i posiada, ale musi widzieć moją kartę sieciową, sieć LAN.
    W ustawieniach routera (jak dobrze sieć skonfigurowana) pokazuje się
    numer mojej karty sieciowej, DNS-y ...

    Więc po co te maniany z przeadresowywaniem lokalnych kart
    > sieciowych? Chyba, że ten internet masz podpięty od "dupy strony" routera
    > (czyli nie do gniazdka WAN ino LAN) i ów router pracuje jako zwykły switch?
    > ;-)

    Może i od dupy strony, ale jak pierwszy raz miałam cokolwiek
    skonfigurować, to mi włosy dęba na głowie stanęły, bo pierwszy raz
    miałam z czymś takim doczynienia. Potem już sobie zrobiłam zrzuty
    ekranu, żeby wiedziać co gdzie i jak to nie musiałam już prosić do
    siebie fachowca z kablówki. Teraz to już mi spowszedniało.
    Kupiłam sobie kiedyś bramkę PAP do VOIP-u i okazało się, że ze skąpstwa
    kupiłam taką (czyli tańszą) do której muszę dokupić jeszcze router....a
    potem jeszcze drugi kabel do internetu, bo muszą być dwa. Jeden kabel
    LAN "idzie" z komputera do routera a drugi z routera do gniazdka.

    --
    animka