  • 261. Data: 2015-09-16 17:15:37
    Temat: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "szemrany" <s...@o...off> napisał:

    > Delphi, a C znam "po łebkach" ;-)

    Nie szkodzi. Wystarczy :). Pomozemy.

    > ps. pytania dotyczące tego kodu, a raczej C:
    >
    > register word_t *end;
    >
    > co oznacza register w tej deklaracji?

    Nic oprocz optymalizacji (podpowiedz dla kompilatora zeby "trzymal" zmienna w
    rejestrze).
    Mozna pominac (w Delphii/TPascalu tez jest chyba cus w rodzaju register o ile
    pamietam
    sprzed lat ?)

    > base = ret->bitset = PyMem_Malloc(ret->allocated * wordbytesize);
    >
    > czy PyMem_Malloc to zwykłe alokowanie pamięci, ale użyte dlatego, że to
    > moduł do Pythona czy ma też inne działanie niż malloc?

    Masz 100% racji. Uzyj jednak dla pewnosci calloc-a, aby byc pewnym ze
    bedzie wyzerowane, bo nie pamietam czy PyMem_Malloc tego nie robi,
    choc wydaje mi sie na 80% ze nie).

    > typedef unsigned long long int word_t;
    >
    > to jest definicja typu word_t, który jest czym? 64 bity bez znaku?

    Znow masz 100% racji. unsigned long long to - 64 bity bez znaku
    (tzn. precyzujac: formalnie - w sensie standardu C niekoniecznie,
    ale w tym przypadku/kontekscie tak).

    AK

    ---
    Avast.

  • 262. Data: 2015-09-16 20:19:55
    Od: wloochacz <w...@n...spam.gmail.com>

    I tak i nie, ponieważ praca pracy nierówna :)
    A dokładnie - wymagania co do pewnych procesów są zupełnie różne od
    innych. No ale przecież to banał i szkoda na to prądu...

    > Wystarczy że przygłupy w garniturach sobie wyobrażają. Twoje zdanie nie
    > ma znaczenia. Zdecydują ceo duzych korporacji.
    Zdecyduje rynek a nie CEO; CEO będzie byłym CEO, kiedy firma przyniesie
    (poważne) straty.
    No chyba, że to firma "państwowa", a tam działa inna logika, która
    zdecydowanie jest poza moim zrozumieniem.

    PS.
    Sam miałem dziś pogawędkę z CIO w garniturze, który uznał że tworzenie i
    edycja technologii produkcji na tablecie to genialny pomysł.
    Powiedziałem "no problem", ale to będzie droższe (po mojemu to tak ze
    2.5 x od analogicznego rozwiązania w aplikacji klasy desktop) a przede
    wszystkim nieergonomiczne i mało efektywne dla końcowego użytkownika.
    Temat raczej upadnie, no ale ów CIO zdecydowanie nie jest przygłupem w
    garniturze.

    --
    wloochacz

  • 263. Data: 2015-09-17 01:47:51
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Sat, 12 Sep 2015 19:09:15 +0200, "AK" <n...@n...com> wrote:
    > PS: A konkretnie ? CO sie zestarzalo z Odrowego softu ?
    > Biblioteka nuymeryczna ? Biblioteka odliczec statystycznych ?
    > Biblioteka zagadnien transportowych (Fordy-Fulkersony,
    > problemy plecakowe czy komiwojazera itp)
    > Biblioteka "planowania eksperymentu" ?
    > Ogolnie rozne biblioteki do "operational research" typu PERTH
    > itp itd ?

    Od lat 80-tych powstały nowe algorytmy optymalizacji, na przykład.

    RW

  • 264. Data: 2015-09-17 01:50:18
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Sun, 13 Sep 2015 11:57:22 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Działa tylko na niszowym systemie operacyjnym do oglądania
    facebooka.
    > Nie jest w obszerze moich zainteresowań.

    Masz wąskie zainteresowania.

    RW

  • 265. Data: 2015-09-17 01:52:15
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Sun, 13 Sep 2015 17:33:01 +0200, Sebastian
    Biały<h...@p...onet.pl> wrote:
    > Tak. Z roku na rok coraz bardziej ciasna [3]. Nikt już nie
    potrzebuje
    > desktopów.

    Bzdura.

    Oglądanie facebooka dziala tez na telefonie.

    Mniej wygodne.

    Na konsolach do
    > gier gra się tak samo jak na PC.

    Bzdura.

    > To po co desktopy komu potrzebne?

    A choćby korporacjom do biur.

    RW

  • 266. Data: 2015-09-17 01:56:58
    Temat: Re: [OT] Du?a kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Sun, 13 Sep 2015 14:07:39 +0200, "AK" <n...@n...com> wrote:
    > Python ? No wiesz..jestem wielotetnim wlascicielem python.org,pl
    > wiec sie nie bede wypowiadal bo bedzie stronniczo.

    Python stał się obecnie następcą Perla. Laik jest napisać w stanie
    złożony skrypt Pythona, który robi to co ma robić, ale jest
    nieczytelny i trudny w rozwijaniu. Tak jak kiedyś w Perlu.

    Ja też lubię i uzywam codziennie Pythona.

    RW

  • 267. Data: 2015-09-17 01:57:52
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Sun, 13 Sep 2015 12:05:18 +0200, "AK" <n...@n...com> wrote:
    > Dzis wiekszosc "mlodych gniewnych" "swieci" swiatlem odbitym
    (outsoucing
    > i "nowoczesny feudalizm" zachodnich i wschodnich korporacji), a
    najlepsza polska
    > uczelnia nie miesci sie w 500tce najlepszych na swiecie (sic!).

    Zlej te rankingi, one nie są wiele warte.

    RW

  • 268. Data: 2015-09-17 06:30:27
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Roman W" <b...@g...pl> napisał:

    > Python stał się obecnie następcą Perla. Laik jest napisać w stanie złożony skrypt
    Pythona, który
    > robi to co ma robić, ale jest nieczytelny i trudny w rozwijaniu.

    Python nieczytelny ?
    Daj Wasc juz pokoj :)

    AK

    ---
    Avast.

  • 269. Data: 2015-09-17 07:47:53
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-16 17:15, AK pisze:

    > Znow masz 100% racji. unsigned long long to - 64 bity bez znaku
    > (tzn. precyzujac: formalnie - w sensie standardu C niekoniecznie,
    > ale w tym przypadku/kontekscie tak).

    Chyba może być 64 bity (i zazwyczaj są), ale nie musi - dla pewności
    lepiej korzystać z typu uint64_t

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 270. Data: 2015-09-17 16:47:20
    Od: "AK" <n...@n...com>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał:

    > Chyba może być 64 bity (i zazwyczaj są), ale nie musi - dla pewności lepiej
    korzystać z typu
    > uint64_t

    Nieprawda. Jesli long long jest dopuszczalny (tylko dosc stare kompilatory C/C++
    go nie honoruja), to jest gwarancja, ze ma 64 bity . Precyzyjniej: ma _przynajmniej_
    64bity

    PS: mozliwosc uzycia/definicja uint64_t jest rzadsza niz unsigned long long.

    AK

    ---
    Avast.