  • 271. Data: 2015-09-17 20:46:22
    Temat: Re: [OT] Duża kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Wed, 16 Sep 2015 17:15:37 +0200, AK wrote:

    > Nic oprocz optymalizacji (podpowiedz dla kompilatora zeby "trzymal" zmienna w
    rejestrze).
    > Mozna pominac (w Delphii/TPascalu tez jest chyba cus w rodzaju register o ile
    pamietam
    > sprzed lat ?)

    Tak, jest register ale tylko jako calling convention, zresztą jako
    domyślny. Innego register w tym kontekście nie ma.

    Ok, dzięki za odpowiedzi, mam kolejne pytania, bo dziś zacząłem w wolnej
    chwili konwersję.

    ret->allocated = (size / wordbitsize + 1);

    gdzie allocated to int

    Czy w C przypisanie wyniku dzielenia konwertuje/obcina go do typu
    całkowitego?

    if (trailing_bits) {}

    gdzie trailing_bits to char

    Czy char jest odpowiednikiem typu byte z pascala?
    Czy takie sprawdzanie warunku to sprawdzenie czy trailing_bits <> 0?

    x = (word_t) ~0;

    gdzie word_t to uint64

    Czy to jest równoważne zapisowi:

    x = max_uint64;

    czyli zapalone wszystkie 64 bity?

    To na razie tyle, dzięki.

    --
    howgh
    szemrany

  • 272. Data: 2015-09-18 07:25:02
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-09-17 16:47, AK pisze:

    > Nieprawda. Jesli long long jest dopuszczalny (tylko dosc stare
    > kompilatory C/C++
    > go nie honoruja), to jest gwarancja, ze ma 64 bity . Precyzyjniej: ma
    > _przynajmniej_ 64bity

    O ciekawe, a może jakiś paragraf, bo ja za bardzo nie mogę znaleźć w
    dokumencie, ale może czegoś nie zauważam.

    > PS: mozliwosc uzycia/definicja uint64_t jest rzadsza niz unsigned long
    > long.

    Kolejna ciekawostka, a co przeszkadza?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 273. Data: 2015-09-18 08:41:09
    Od: szemrany <s...@o...off>

    On Thu, 17 Sep 2015 20:46:22 +0200, szemrany wrote:

    >>> ps. pytania dotyczące tego kodu, a raczej C:

    Kolejny niejasny moment:

    ret->trailing_bits = *(ret->bitset + ret->allocated - 1) ? (word_t) ~0 : 0;

    Co ta linia przypisuje do trailing_bits?

    I definicje, żeby było łatwiej:

    ret to IntBitSet

    typedef unsigned long long int word_t;

    typedef struct {
    int size;
    int allocated;
    word_t trailing_bits;
    int tot;
    word_t *bitset;
    IntBitSet;

    Dzięki.

  • 274. Data: 2015-09-19 17:30:34
    Temat: Re: [OT] Du?a kasa i kiepski wynik - dlaczego?
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Thu, 17 Sep 2015 06:30:27 +0200, "AK" <n...@n...com> wrote:
> [...]

    stanie złożony skrypt Pythona, który

    > Python nieczytelny ?
    > Daj Wasc juz pokoj :)
    > AK

    W każdym języku można pisać spaghetti code.

    RW

    > ---
    oprogramowanie antywirusowe Avast.

  • 275. Data: 2015-09-24 20:55:34
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "szemrany"

    > W *tej* niszy spadł do 90%. W wielu innych nie istnieje w ogole.

    Ta argumentacja jest trochę siłowa i życzeniowa. Co z tego, że windows nie
    istnieje w respiratorach, skoro respiratory nie istnieją w życiu
    przeciętnego człowieka. Ile razy respirator Cię ratował? A Twoją żonę? Nie
    twierdzę oczywiście, że respirator jest nieważny, przeciwnie, bardzo ważny,
    ale ...on jest właśnie niszą. Deprecjonujesz wartość Autocada, ale stopień
    skomplikowania Autocada jest jakby ciut wyższy niż oprogramowania
    respiratora, prawda? Z innymi systemami wbudowanymi jest podobnie. Ich
    wartością jest niezawodność, ale są zasadniczo proste i mało funkcjonalne.
    Zatem nawet jeśli ich liczebność na sztuki w postaci szczoteczek do zębów i
    wibratorów będzie szła w miliardy to nie będzie to oznaczało, że desktopy
    to nisza.
    ---
    To raczej o dotnet chodzi niż o Windows. Dotnet istnieje w sterownikach np
    https://en.wikipedia.org/wiki/Netduino choć jest i Windows 10 na Raspberry
    Pi https://en.wikipedia.org/wiki/Raspberry_Pi .

    Co do tabletów vs desktopów. Mam tableta, nawet dwa, iPada i Asusa. Oba
    używam do gierek i czytania prasy. Nie wyobrażam sobie na nich pracy, mawet
    mimo tego, że oba mają ekrany 10'' a Asus ma klawiaturę. To nadal tylko
    zabawka. Zainstalowałem sobie co prawda ostatnio gita i nawet jakiś plik
    wyedytowałem, ale ...nie było to komfortowe doświadczenie. Może jestem za
    stary, ale nie jestem przekonany do zepchnięcia PC przez tablety w
    prawdziwą niszę. Jeszcze długo nie.
    ---
    Ale o czym mowa ?! Tablety to w odróżnieniu od tradycyjnego PC urządzenia
    mobilne i w odróżnieniu od Laptopa urządzenia przeznaczone dla zwykłego
    ludzika. Ale to właśnie prawdziwe Komputery Osobiste (porównać
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Komputer_osobisty ). Nie przeszkadza to
    budować takich tabletów/komputerów osobistych, które są funkcjonalnie
    tradycyjnymi PC'tami do pracy np
    https://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Surface w wersji Pro. Będą one
    niszowe bo wykluły i upowszechniły się zwykłe tablety. Po prostu podzieliło
    się.

  • 276. Data: 2015-09-24 21:11:58
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

    > Win rzadzi (a i .NET coraz bardziej) nie tylko na desktopach czy sie to
    > tobie czy mnie podoba czy nie.

    Niestey fakty sa inne. Używalność .NET poza desktopami jest raczej
    zerowa. ... Na moim STM32 leżącym obok też nie
    chce działać.
    ---
    http://singularengineer.com/stm32f4-discovery-board-
    running-net-microframework/
    :-)

    Sorry. BSD stojące na serwerze jakoś nie chce
    współpracować.
    ---
    https://github.com/dotnet/coreclr coś piszą, że jest na FreeBSD :-)

  • 277. Data: 2015-09-24 21:13:58
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

    > Bo "sie nie znasz".
    > Przed Gento moj serwer dedykowany byl na FreeBSD i dzialal tam
    > sobie Mono i nawet IronPython. A bylo to dobre 5 lat temu.

    5 lat temu mono wyświetlal hello worldy. Dzisiaj potrafi więcej ale nie
    nie wszystko. Przykro mi. Nie działa.
    ---
    Co konkretnie nie działa ?

  • 278. Data: 2015-09-24 21:25:31
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Sebastian Biały"

    > Slowem: bzdurzysz (zwlaszcza ze MS w pierwotnej wersji wypuscil
    > .NET na 2 osy: Win i.. wlasnie na FreeBSD - mam jeszcze instalki.

    Nikt nie pamięta .net w wersjach starszych niż wczorajsze. To jedna z
    wad tego środowiska. Musisz mieć najnowsze bo większośc softu chce
    najnowsze. Czyli - na bsd nie ma .neta MS. A mono będzie zawsze w tyle.
    ---
    Ale że co się zmieniło:
    - kod źródłowy (w jakim języku)
    - kod pośredni
    - klasy bazowe
    - klasy środowiska systemu ?

  • 279. Data: 2015-09-24 23:05:05
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-24 20:55, re wrote:
    > istnieje w respiratorach, skoro respiratory nie istnieją w życiu
    > przeciętnego człowieka. Ile razy respirator Cię ratował? A Twoją żonę?

    To nie ma znaczenia. Dyskusja tutaj została skierowana przez idiotyczne
    "weź sobie C#" kiedy na masie urzadzen C# nie będzie działać, a na masie
    innych systemów nie będzie nawet brany pod uwagę. Tak obecnie wygląda
    dyskusja o C++ vs C#. Jesli świat ogląda sie pod katem duperelowatego
    software do klikania myszką to nic dziwnego że można je napisać i w
    VisualBasicu.

    > ale ...on jest właśnie niszą. Deprecjonujesz wartość Autocada, ale stopień
    > skomplikowania Autocada jest jakby ciut wyższy niż oprogramowania
    > respiratora, prawda?

    Dalej nie rozumiesz o co chodzi. A chodzi o to że AK podnieca się jakims
    językiem, ktory sluży do robienia Autocadów, ale pewno z powodu swojej
    ignoracji znika pozostale rynki programowania gdzie uzycie C# jest albo
    niemozliwe, albo bezsensowne. ja zwracam uwagę że *wszedzie* sa nisze,
    duże i małe. Niektórzy nie chcą się w nich izolować. Paradoksalnie,
    niskopoziomowy assembler jest obecnie jedynym językiem przenośnym, z
    zapleczem, bibliotekami i perspektywą że nie zniknie za szybko z rynku.
    Żałosne, ale co robić. jeśli ktoś ma pomysł czym zastapić C++ to chętnie
    posłucham. Obecnie - w wielu zastosowaniach - niczym.

    > To raczej o dotnet chodzi niż o Windows. Dotnet istnieje w sterownikach
    > np https://en.wikipedia.org/wiki/Netduino choć jest i Windows 10 na
    > Raspberry Pi https://en.wikipedia.org/wiki/Raspberry_Pi .

    Dalej nie rozumiesz: co z tego że coś jest skoro nie możesz z tego
    skorzystać bo:
    a) piszesz system czasu rzeczywistego i niedetermisnistyczny GC przeszkadza.
    b) piszesz soft na respirator i niemoznośc werfikacji formalnej VM .net
    (pisanej przez pryszczersów) uniemożliwia przejście certyfikacji.

    To że *coś* jest to nie znaczy że jest użyteczne.

    Jesli piszes następna pierdołę, fakt: dużą, z gatunku autocada to jest
    to równiez idiotyczne rozwiązanie bo wiele systemów na ktorych chciałbyś
    uruchamiać tego autocada nie zajmuje się niszowymi jezykami z zamknięta
    implementacją.

  • 280. Data: 2015-09-24 23:09:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2015-09-24 21:25, re wrote:
    > Ale że co się zmieniło:
    > - kod źródłowy (w jakim języku)
    > - kod pośredni
    > - klasy bazowe
    > - klasy środowiska systemu ?

    Bibliteki/framework. Ludzie mają tendencje do używania najnowszej wersji
    metody do robienia X. Nie dlatego że robią to specjalnie. Dlatego że
    środowiska im podpowiadają. Świadomy downgrade wersji .net nie istnieje
    powszechnie. To wada tego środowiska. Jesli nie wierzysz: zobacz ile
    softu da się odpalić na .net 1.0.

    Innymi słowy software w .net bedzie z grubsza działał na urządzeniach
    wspierających najnowsze wersje .net. To oznacza że kręcisz się w niszy
    MS bo nie ma innych implementacji .net ktore sa równorzedne
    funkcjonalnie i nie ma alternatywnych wersji software na niższe .nety.