  • 11. Data: 2009-06-04 15:39:03
    Temat: Re: Czym pomierzyc temperature ~140C
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Desoft wrote:
    > A nie prościej założyć taki na odpowiednią temperaturę?
    > Cena kilka zł.

    Ehhh to nie w duchu Prawdziwego Elektronika ;) Anyway z braku innych
    czujników pod ręką robie na 1N4148.

  • 12. Data: 2009-06-04 18:23:44
    Od: "Desoft" <d...@i...pl>

    > Ehhh to nie w duchu Prawdziwego Elektronika ;) Anyway z braku innych
    > czujników pod ręką robie na 1N4148.

    Ale w duchu prawdziwego konstruktora :-)
    Kiedyś miałem okazję otworzyć ładowarkę do akumulatorów ołowiowych.
    Niezniszczalna. Składała się z transformatora ~100VA, przycisku, mostka i
    przekaźnika.
    Oczywiście ładowarka miała funkcję wyłączania po naładowaniu.
    Finezja w prostocie.

    --
    Desoft

  • 13. Data: 2009-06-04 19:19:16
    Temat: Re: [OT] Czym pomierzyc temperature ~140C
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Desoft wrote:
> [...]
    > i przekaźnika.
    > Oczywiście ładowarka miała funkcję wyłączania po naładowaniu.

    Kiedyś kolega miał również okazje poskładać prostą ładowarkę
    akumulatorów samochodowych do swojego warsztatu. Sterowanie na
    przekaźniczku który ładnie odcinal i sygnalizowal naładowanie. Rękę
    leczy do dzisiaj po wystrzale kwasu gdy przekaźniczek się skleił i nie
    wyłaczył ;) Finezja :) Dla mnie morał z tego taki ze do elektroniki
    trzeba mieć tyle samo zaufania co do mechaniki, czyli 0.

    A z tego laminatora strzelać nie będę, a ze przy okazji sobie dopieszcze
    wiedzę o ch-ce temperaturowej diody - to moje. Bimetal to zbyt
    trywialne, każdy by to zrobil :)