  • 1. Data: 2011-06-30 18:12:47
    Temat: podczas deszczu - brak TV sat
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    witam

    Podczas mocnego deszczu, ale jeszcze nie ulewy, mam siłę 78% ale jakość
    spada z prawie 90% na prawie 0%. Buja się jakby wiatr ruszał anteną.
    Fizycznie antena jest solidnie zamocowana, nie widać luzów, przesunięć
    ani innych usterek. Co może być nieteges? OCzywiście po deszczu
    momentalnie wraca. JAk to poprawić?

    ToMasz

    PS antena to ten wiekszy model, 80, albo 90 cm

  • 2. Data: 2011-06-30 19:32:19
    Temat: Re: podczas deszczu - brak TV sat
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    zeta.pl
    *ToMasz* napisał(-a):

> [...]
    > przesunięć ani innych usterek. Co może być nieteges? OCzywiście po
    > deszczu momentalnie wraca. JAk to poprawić?

    Jak deszcz bardzo intensywny, to zaniki sygnału mogą się zdarzyć i nic z
    tym nie dasz rady zrobić

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 3. Data: 2011-06-30 19:38:24
    Od: K <g...@z...gov.pl>

    W dniu 30-06-2011 20:12, ToMasz pisze:
> [...]
    > momentalnie wraca. JAk to poprawić?
    >
    > ToMasz
    >
    > PS antena to ten wiekszy model, 80, albo 90 cm

    na 50% zle ustawiona antena, na drugie 50% moze czyms przyslonieta
    (drzewo nieopodal;)

  • 4. Data: 2011-06-30 20:11:05
    Temat: [OT] Coś dzisiaj na TNK tvny cienko przędą
    Od: z <z...@g...pl>

    Tylko tvny.
    Sygnał taki jak zawsze tylko jakość do du...
    Jak tak dalej pójdzie to pójdą za grosze :-)

  • 5. Data: 2011-06-30 20:33:00
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-06-30 20:12, ToMasz pisze:
> [...]
    > momentalnie wraca. JAk to poprawić?
    >
    > ToMasz
    >
    > PS antena to ten wiekszy model, 80, albo 90 cm

    Normalka ja mam 90 i jak mocno popada to sygnal spada.

  • 6. Data: 2011-06-30 22:00:19
    Temat: Re: [OT] Coś dzisiaj na TNK tvny cienko przędą
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 30 Jun 2011 22:11:05 +0200, z <z...@g...pl> wrote:

    >Tylko tvny.
    >Sygnał taki jak zawsze tylko jakość do du...
    >Jak tak dalej pójdzie to pójdą za grosze :-)

    zmienili nie tak dawno FEC z 5/6 na 7/8, wiec jest gorsza korekcja, a
    jak sobie tuner nie radzi, to znaczy ze masz niezbyt dokladnie
    ustawiona antene (azymut/elewacj/skos konwertera) lub po prostu za
    mala czasze lub stary konwerter. Kazdy z tych czynnikow ma wplyw.

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2011-06-30 22:03:32
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 30 Jun 2011 22:33:00 +0200, Arkady <p...@o...eu> wrote:

    >Normalka ja mam 90 i jak mocno popada to sygnal spada.

    to trzeba miec wiecej zapasu "w antenie": wieksza czasza, lepszy
    konwerter, lepszy kabel, lepiej ustawione!!

    Poza tym ostatnio z FECami grzebia i sa coraz gorsze! Np na TVNach z
    5/6 na 7/8

    --
    ThinkXtra

  • 8. Data: 2011-06-30 22:07:59
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a): >

    > PS antena to ten wiekszy model, 80, albo 90 cm

    Krople deszczu, lód w burzowej chmurze pomiędzy satelitą a odbiorczą tłumi
    sygnał mikrofalowy.
    Tak jak w kuchence mikrofalowej, energia fali elektromagnetycznej zamienia się
    na ciepło - sygnał docierający do anteny spada poniżej progu odbiornika.
    Oprócz tłumienia występuje zjawisko rozpraszania, przypadkowych zmian
    płaszczyzn polaryzacji fali elektromagnetycznej - przestaje być spójna, sygnał
    zamienia się w szum.
    Solidna ulewa albo pełna lodu i wody burzowa chmura blokuje odbiór nawet przy
    wielometrowej średnicy antenach - oczywiście zanik trwa krócej niż w wypadku
    małej anteny.
    Zdarzają się przerwy przy bezchmurnym niebie w miejscu odbioru - to nie awaria
    sprzętu u nadawcy tylko ulewa lub chmura przesłania wiązkę wysyłaną do
    satelity z nadawczej anteny operatora satelitarnego, z satelity wracają na
    ziemię, na całym obszarze, tylko szumy.
    Gdy nad Warszawą przesuwa się burza, można obserwować kolejne zaniki programów
    od różnych operatorów a także u każdego z operatorów zaniki poszczególnych
    programów retransmitowanych z zagranicy drogą satelitarną - zamiast programu
    pojawiają się plansze z komunikatami o zaniku sygnału generowane przez
    odbiorniki satelitarne w torze retransmisji.

  • 9. Data: 2011-06-30 22:18:31
    Temat: Re: [OT] Co? dzisiaj na TNK tvny cienko przędš
    Od: z <z...@g...pl>

    a...@p...pl pisze:
> [...]
    > ustawiona antene (azymut/elewacj/skos konwertera) lub po prostu za
    > mala czasze lub stary konwerter. Kazdy z tych czynnikow ma wplyw.

    Wiem że sprzęt mam nie najlepszy ale to dzisiaj siadł obraz a nie przy
    zmianie FEC z 3/4 na 5/6.
    Jeśli myślą że z tego powodu zainwestuję w sprzęt i wykupię TNKHD czy
    nHD to mogą się przejechać bo strony typu weeb.tv zaczynają rozwijać
    skrzydła. Wiem że jakość, limity... ale przy kanałach informacyjnych to
    bez znaczenia a reszta i tak na bieżąco dostępna w sieci i brakuje czasu
    to obejrzeć :-)

  • 10. Data: 2011-07-01 00:04:15
    Od: a...@p...pl

    On Fri, 01 Jul 2011 00:18:31 +0200, z <z...@g...pl> wrote:

> [...]
    >skrzydła. Wiem że jakość, limity... ale przy kanałach informacyjnych to
    >bez znaczenia a reszta i tak na bieżąco dostępna w sieci i brakuje czasu

    ale tu nie chodzi i sprzet odbierajacy, ale o czesc antenowa! Jak jest
    dobra pogoda, to wystarcza, jak ida chmury deszczowe/gradowe to robi
    sie malo "sygnalu".

    Nie napisales jaka masz duza czasze?

    Poprawianie anteny nie robi sie jak jest super pogoda, bo kreceniem
    nic nie wskurasz (nie zauwazysz zmian). Jakby byly ciemne chmury
    (lalo/sypalo) to wtedy najlepiej krecic antena/konwerterem, ale wtedy
    nikomu sie nie chce wychodzic na dwor.

    1. znalezc (doczytac) ktory to jest najgorszy/najslabszy transponder
    na satelicie - podobno jest to transponder TVN (ale ktory konkretnie
    to tylko Jerzy Pastusiak nam powie).

    2. jak brzydka pogoda, to maksymalizowac sile sygnalu i jakosc -
    krecac w poziomie/pionie/skosem i wysunieciem konwertera. Poza tym
    lepiej wymienic kabel na nowy i wszystkie zlaczki (najlepiej dac
    zacisnac zlaczki F (zaciskane niz te wkrecane). Jak mamy stary
    konwerter to moze czas na wymiane? Jak mamy inne to zalozyc kilka i
    sprawdzac.

    3. Jak to nic nie pomaga, to lepiej dac wieksza czasze!!! I wtedy moze
    wszystkie problemy ustapia...

    Trzeba pamietac, ze najlepszym wzmacniaczem jest sama antena

    (np. naziemna i im wiekszy zysk tym lepiej a w przypadku sat to
    wielkosc czaszy robi zysk). Przy wiekszej antenie mamy wiecej zapasu
    na popelnianie bledow ustawienia lub gorszy konwerter/kabel/zlaczki
    itp....no i na pogode.
    Jak zdarza sie to sporadycznie, to nie ma co wariowac z inwestycjami.

    --
    ThinkXtra