    From: a...@p...pl
    Newsgroups: pl.rec.telewizja
    Subject: Re: [OT] Co? dzisiaj na TNK tvny cienko przędš
    Date: Fri, 01 Jul 2011 02:04:15 +0200

    On Fri, 01 Jul 2011 00:18:31 +0200, z <z...@g...pl> wrote:

    >Wiem że sprzęt mam nie najlepszy ale to dzisiaj siadł obraz a nie przy
    >zmianie FEC z 3/4 na 5/6.
    >Jeśli myślą że z tego powodu zainwestuję w sprzęt i wykupię TNKHD czy
    >nHD to mogą się przejechać bo strony typu weeb.tv zaczynają rozwijać
    >skrzydła. Wiem że jakość, limity... ale przy kanałach informacyjnych to
    >bez znaczenia a reszta i tak na bieżąco dostępna w sieci i brakuje czasu
    >to obejrzeć :-)

    ale tu nie chodzi i sprzet odbierajacy, ale o czesc antenowa! Jak jest
    dobra pogoda, to wystarcza, jak ida chmury deszczowe/gradowe to robi
    sie malo "sygnalu".

    Nie napisales jaka masz duza czasze?

    Poprawianie anteny nie robi sie jak jest super pogoda, bo kreceniem
    nic nie wskurasz (nie zauwazysz zmian). Jakby byly ciemne chmury
    (lalo/sypalo) to wtedy najlepiej krecic antena/konwerterem, ale wtedy
    nikomu sie nie chce wychodzic na dwor.

    1. znalezc (doczytac) ktory to jest najgorszy/najslabszy transponder
    na satelicie - podobno jest to transponder TVN (ale ktory konkretnie
    to tylko Jerzy Pastusiak nam powie).

    2. jak brzydka pogoda, to maksymalizowac sile sygnalu i jakosc -
    krecac w poziomie/pionie/skosem i wysunieciem konwertera. Poza tym
    lepiej wymienic kabel na nowy i wszystkie zlaczki (najlepiej dac
    zacisnac zlaczki F (zaciskane niz te wkrecane). Jak mamy stary
    konwerter to moze czas na wymiane? Jak mamy inne to zalozyc kilka i
    sprawdzac.

    3. Jak to nic nie pomaga, to lepiej dac wieksza czasze!!! I wtedy moze
    wszystkie problemy ustapia...

    Trzeba pamietac, ze najlepszym wzmacniaczem jest sama antena

    (np. naziemna i im wiekszy zysk tym lepiej a w przypadku sat to
    wielkosc czaszy robi zysk). Przy wiekszej antenie mamy wiecej zapasu
    na popelnianie bledow ustawienia lub gorszy konwerter/kabel/zlaczki
    itp....no i na pogode.
    Jak zdarza sie to sporadycznie, to nie ma co wariowac z inwestycjami.

    --
    ThinkXtra