  • 11. Data: 2013-09-01 12:34:27
    Temat: Re: [OT] Chorwacja travel
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Sep 2013 12:16:51 +0200, Cavallino napisał(a):

    > I tu się mylisz.
    > W tym roku woda w Bałtyku była cieplejsza niż w Morzu Śródziemnym.
    > Trafiła się tzw. inwersja.
    > Sprawdziłem to w praktyce na własnej skórze niestety, brak warunków do
    > kąpieli zepsuł mi wakacje we Francji.

    We Francy to i ja wiem ze woda zimna ... ale w stopniach to jak
    wygladalo ? Bo Baltyk to lodowaty :-)

    > W Bałtyku przez długii weekend wykąpałem się zdecydowanie bardziej.

    Ale gdzie ? Bo zatoka Gdanska jest ciepla, Swinoujscie jest cieple, a
    w reszcie 14 stopni nie dziwi ...

    J.

  • 12. Data: 2013-09-01 12:39:56
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > We Francy to i ja wiem ze woda zimna ... ale w stopniach to jak
    > wygladalo ? Bo Baltyk to lodowaty :-)

    W okolicach Monteplier było 17-18 stopni na początku lipca.
    W tym czasie Bałtyk miał 20-23 stopnie.

    > Ale gdzie ?

    W Pogorzelicy było 21-23 stopnie w sierpniu.
    W Świnoujściu ponoć jeszcze stopień więcej.

    >Bo zatoka Gdanska jest ciepla, Swinoujscie jest cieple, a
    > w reszcie 14 stopni nie dziwi ...

    Jasne, ale Mielna czy Ustki można po prostu unikać.

  • 13. Data: 2013-09-01 12:58:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Sep 2013 12:04:15 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):
    > Z przewagą kupy.

    Bez przesady. Z przewaga kocy w niektorych miejscach.

    Problemem jest woda w Baltyku - za zimna na przyjemna kapiel, a jak
    ciepla to za duzo sinic :-)

    J.

  • 14. Data: 2013-09-01 13:01:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 01 Sep 2013 12:03:09 +0200, PiteR napisał(a):
    > i do czego ta pogoda? do opalania na heban? tyle się tłuc dla pogody?

    600 km nad Baltyk w celu spedzenia deszczowego urlopu to tez zadna
    przyjemnosc :-)

    > a to nie wiem, kąpię się w jeziorach ;)

    Ale gdzie te jeziora nad Baltykiem zdatne do kapieli ?

    J.

  • 15. Data: 2013-09-01 14:23:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Sep 2013 12:39:56 +0200, Cavallino napisał(a):
    > W okolicach Monteplier było 17-18 stopni na początku lipca.
    > W tym czasie Bałtyk miał 20-23 stopnie.

    Ale Baltyk majacy 20 stopni to jak czesto sie zdarza ?
    Raz na 50 lat ?

    > W Pogorzelicy było 21-23 stopnie w sierpniu.

    No fakt, w tym roku sie jakies cuda dzialy
    http://www.se.pl/wydarzenia/kraj/batyk-ciepy-jak-zup
    a-w-mielnie-temperatura-wody-siega-23-st-c_342363.ht
    ml

    Ale ja bym nie liczyl na powtorke :-)

    > Jasne, ale Mielna czy Ustki można po prostu unikać.

    Ale to nam zostawia dwa miejsca do wypoczynku :-)

    No dobra - dwie miejsowosci i jeden region od Helu do Piaskow.

    J.

  • 16. Data: 2013-09-01 16:03:04
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2013-09-01 12:23, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale Baltyk majacy 20 stopni to jak czesto sie zdarza ?
    > Raz na 50 lat ?

    W Świnoujściu ostatnio co roku dochodzi do 20, a zazwyczaj nawet
    przekracza o 0,5-1,5. Lokalne ocieplenie, kiedyś tak nie było.

  • 17. Data: 2013-09-01 16:17:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    t...

    > Ale Baltyk majacy 20 stopni to jak czesto sie zdarza ?

    W Świnoujściu co rok praktycznie.
    Jeszcze nigdy w wakacje nie trafiłem tam na mniej niż 20 stopni.
    Inna sprawa, że jadę nad Bałtyk gdy jest pogoda, a nie w ciemno.

    > Ale to nam zostawia dwa miejsca do wypoczynku :-)
    >
    > No dobra - dwie miejsowosci i jeden region od Helu do Piaskow.

    Hel od strony morza z reguły też jest dość ciepły.
    Cały region zatoki Pomorskiej podobnie.
    Praktycznie odpada tylko Wybrzeże Środkowe.

  • 18. Data: 2013-09-01 17:19:25
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Sep 2013 12:39:56 +0200, Cavallino napisał(a):

    > W Pogorzelicy było 21-23 stopnie w sierpniu.
    > W Świnoujściu ponoć jeszcze stopień więcej.

    I to jest cieple morze?
    Adriatyk w pd Dalmacji ma na ogol 24-26 stopni.

    --
    Maciek

    Karkulowsiał zwartusiał
    Ratuwsianku Maciuwsio

  • 19. Data: 2013-09-01 18:29:53
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 1 Sep 2013 12:34:27 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale gdzie ?

    Rowy - około 19 st. C - to temp. minimalna była.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 20. Data: 2013-09-01 19:00:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 1 Sep 2013 17:19:25 +0200, Maciek napisał(a):
    > I to jest cieple morze?
    > Adriatyk w pd Dalmacji ma na ogol 24-26 stopni.

    21 C to jest juz znosnie, a 23 to byloby wspaniale.

    Problem w tym ze u nas jest tak
    http://www.pogodynka.pl/polska/temperaturywod

    01.09.2013 KOŁOBRZEG BAŁTYK 16,2 °C
    01.09.2013 USTKA BAŁTYK 15,8 °C
    01.09.2013 ŁEBA BAŁTYK 17,6 °C
    01.09.2013 WŁADYSŁAWOWO BAŁTYK 16,5 °C

    juz niby zimniejszy okres, ale tez latem bylo wyjatkowo cieplo.

    Jest co prawda i druga strona
    01.09.2013 GDYNIA BAŁTYK 19,1 °C
    01.09.2013 HEL BAŁTYK 18,8 °C
    01.09.2013 MIĘDZYZDROJE BAŁTYK 18,0 °C
    01.09.2013 PUCK BAŁTYK 19,0 °C
    01.09.2013 ŚWINOUJŚCIE BAŁTYK 18,8 °C

    Ale 19 to w praktyce sporo mniej niz 21 :-)

    J.