  • 1. Data: 2011-05-12 20:57:08
    Temat: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Thursday, May 12, 2011, 10:02:03 PM, you wrote:

    [...]

    > No popatrz topowa wtedy VGA miala odswierzanie 60 Hz. Czyli tyle samo co
    > Amiga w NTSC.

    VGA pracowała bez przeplotu. Różnica jest bardzo duża.

    Wszystkie bez przeplotu.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 2. Data: 2011-05-12 21:57:15
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    > Hello Marek,
    >
    > Thursday, May 12, 2011, 10:02:03 PM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > VGA pracowała bez przeplotu. Różnica jest bardzo duża.

    W zasadzie nikt trybu interlace na amidze nie uzywal. To byla opcja.

    Pozdr

    Marek

  • 3. Data: 2011-05-12 22:01:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Thursday, May 12, 2011, 11:57:15 PM, you wrote:

    > W zasadzie nikt trybu interlace na amidze nie uzywal. To byla opcja.

    No to wtedy używał 640x256 - żenuła na poziomie MCGA.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2011-05-12 22:07:14
    Od: Marek Borowski <m...@b...com>

    > No to wtedy używał 640x256 - żenuła na poziomie MCGA.

    Na 14 calowym monitorze z plamka 0.47 to az nadto.
    Typowy font to 8x8 co dawalo 80x32 czyli i tak wiecej niz 80x24 ktore to
    zdaje bylo wtedy standartem w trybie tekstowym.

    Pozdr

    Marek

  • 5. Data: 2011-05-12 22:22:02
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek Borowski napisał:

    > Na 14 calowym monitorze z plamka 0.47 to az nadto.
    > Typowy font to 8x8 co dawalo 80x32 czyli i tak wiecej niz
    > 80x24 ktore to zdaje bylo wtedy standartem w trybie tekstowym.

    Tyle że w IBM/PC font 8x8 *NIGDY* nie był "typowy". Raczej 9x14.
    I wcale tego razem z pecetem nie wymyślili, tak było duuużo wcześniej.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2011-05-12 22:37:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Marek,

    Friday, May 13, 2011, 12:07:14 AM, you wrote:

    > Na 14 calowym monitorze z plamka 0.47 to az nadto.
    > Typowy font to 8x8 co dawalo 80x32 czyli i tak wiecej niz 80x24 ktore to
    > zdaje bylo wtedy standartem w trybie tekstowym.

    Dla kogo było standardem i kiedy? Fonty 8x8 skończyły się na PC razem
    z kartą CGA. O trybach VESA słyszał? O rozdzielczościach SVGA? To
    powstało natychmiast po pojawieniu się specyfikacji VGA - taki był
    prosty skutek otwartości PC - błyskawiczna reakcja rynku. VGA to tryby
    tekstowe 80x25, 80x30, 80x43, 80x50 itd.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl