  • Data: 2011-05-13 11:17:14
    Temat: Re: [OT] Atmega FAT karta SD
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Marcin Wasilewski napisał:

> [...]
    > atari miał sprzętowe sprite-y i z trybami graficznymi też cuda można
    > było robić. Z tego co pamiętam można było mieć kawałek ekranu w trybie
    > tekstowym, a resztę w graficznym.
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/ANTIC
    >
    > Faktycznie... Więc wygląda na to, że jedyna różnica z grubsza
    > (poza oczywiście możliwościami) to fakt, że w Amidze w przypadku
    > podpięcia pamięci FAST procesor miał swobodny dostęp do danych (nie
    > była współdzielona magistrala systemowa). Tym bardziej dochodzę do
    > wniosku, że IBM XT i następne to był bardzo prymitywny komputerek,

    Z tym się mogę zgodzić, prymitywny był. Żadne sprite-y czy inne fanty
    nie latały mu po ekranie. Szkoda, że nie da się zrobić jeszcze bardziej
    prymitywnego komputera. Marzy mi się robienie obliczeń na maszynie
    Turinga (mniej oczytanym objaśnię, że tam jest nieskończona wstęga,
    a czasu przesuwu głowicy w ogóle nie bierze się pod uwagę).

    > w stosunku do konkurencji.

    Na Pańskim miejscu to ja bym unikał słowa "konkurencja". Jakieś
    eufemizmy, "w stosunku do innych komputerów", albo podobnie.

    --
    Jarek