-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: BartekK <s...@d...org>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: [OT] 4x4 UAZ
Date: Tue, 24 Jul 2012 00:47:05 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 50
Message-ID: <jukkfp$pfg$1@mx1.internetia.pl>
References: <juj1nf$c6a$1@node1.news.atman.pl>
<6...@g...com>
<jujrrg$let$1@mx1.internetia.pl>
<f...@g...com>
<juke28$vgr$1@mx1.internetia.pl>
<b...@g...com>
NNTP-Posting-Host: drut.org
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1343083833 26096 77.252.249.9 (23 Jul 2012 22:50:33 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 23 Jul 2012 22:50:33 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <b...@g...com>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:14.0) Gecko/20120713 Thunderbird/14.0
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2460495
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-07-23 23:55, Iguan_007 pisze:
> Piszesz o seryjnym Suzuki i porownujesz do "jakiegos sensownego v6" wlozonego w
UAZie.
Piszę o suzuki i uazie i możliwych jego modyfikacjach (bo to zakładał
wątkotwórca, że chce coś modzić i swapować).
> Oba samochody seryjnie sa beznadziejne na autostradzie. To fakt.
No chyba większość terenówek będzie beznadziejna na autostradzie, choćby
z powodu ogumienia, to się prowadzi jak ponton.
> Nie zgadzam sie z Toba co do slabych wlasciwosci terenowych Suzuki.Nawet seryjny
1.3 na reduktorze pozwala wszedzie wjechac. Naprawde nic
nie trzeba "gazowac", chyba ze tak naprawde masz na mysli jakies rajdy
na szutrowych drogach gdzie liczy sie przyspieszenie. Ja mam na mysli
przeprawy. Niska masa pojazdu, krotkie zwisy nadwozia, wielkosc
samochodu sprawiaja ze w niczym wiekszym pojazdom nie ustepuje
(oczywiscie nie mowimy tutaj o komforcie). Raczej watpie zeby ten
seryjny UAZ byl pod jakims wzgledem lepszy. Obie konstrukcje
nowoczesnoscia nie grzesza ale nawet przy Suzuki ten UAZ to archaik.
No to znów się rozbijamy o to, co wątkotwórca chce z tym robić -
lansować się, jeździć po polu, robić przeprawy albo długie wyprawy, czy
szybkie i brutalne rajdy. Nie bez powodu prędzej czy później kończy się
zmotą (albo kończy się kasa), bo nie ma auta uniwersalnego, którego by
nie można ulepszyć w którąś stronę.
> A jesli mowimy o modyfikowaniu pojazdow to jednak czesci do Suzuki sa wszedzie,
latwo dostepne. Zestawy do podnoszenia zawieszenia, zderzaki pod wyciagarke czy tez
czesci zamienne sa dostepne od reki, bez kombinacji. Piszesz o wkladaniu wiekszych
silnikow, cieciu nadkoli itd. Moim zdaniem przy amatorskim zastosowaniu terenowki to
troche nieporozumienie. Po co ladowac pieniadze w modyfikacje archaicznego UAZa
jesli mozna je zaoszczedzic i kupic cos lepszego. Zanim zmienisz silnik, zawieszenie
czy hamulce pewnie juz kosztowo bedziesz na poziomie wczesnego Wranglera czy Patrola.
Całkowicie się zgadzam co do dostępności części do suzuki, bo to bardzo
popularne pudełeczko, a uaz to jednak tylko kraje historycznie z cccp
związane. I wcale nie bronię tutaj UAZa jako idealnego dawcy ramy do
budowy auta terenowego, UAZa to zaproponował wątkotwórca ;)
Tylko że zrobić coś w UAZie, przy użyciu spawarki i tego co jest na
najbliższym złomowisku - to nie problem, bo miejsca dużo, a wszystko
toporne i solidne. A w suzuki to już troszkę trzeba się nagłówkować, jak
wcisnąć, albo po prostu kupować gotowe kity (a tą metodą to się w
założonym budżecie nie zmieścimy, zakup samych kółek w teren go szybko
zamknie).
A "kupić i jeździć" (bo się da) to chyba wątkotwórca nie zakładał ;)
Bo prawda jest taka, że w terenie dają radę przedziwne auta, i to wcale
nie terenowe ;) Widać to na wschodnich rajdach, gdzie całkiem poważnie
ludzie potrafią przejechać trasę rajdu terenowego ładą samarą albo
zaporożcem V4 itp, gdzie początkujący terenówką by mógł malowniczo utknąć.
http://www.youtube.com/watch?v=nCM63zSbzxs
http://www.youtube.com/watch?v=JsZELdNdGGw
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 24.07.12 02:11 Iguan_007
- 24.07.12 03:31 BartekK
- 24.07.12 04:09 Iguan_007
- 24.07.12 12:31 Sebastian Kaliszewski
- 24.07.12 12:22 Iguan_007
- 24.07.12 13:08 PK
- 24.07.12 13:38 Albercik
- 24.07.12 14:25 to
- 24.07.12 14:19 Sebastian Kaliszewski
- 24.07.12 14:37 Sebastian Kaliszewski
- 24.07.12 15:07 KiloSierra
- 24.07.12 15:40 GR001
- 31.07.12 12:38 Sebastian Kaliszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=