  • Data: 2009-11-26 07:30:13
    Temat: Re: OPERATORZY mali mniejsi i więksi - PISZCIE
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Paweł Rohde pisze:

    > No moja strona działa na dedykowanym IP. ;)

    No to przy blackholingu wytną Ci całego AS.

    > To mogą zainwestować w dedykowane IP ;)

    I co to Ci da?

    > Słuchaj (czytaj) ja też uważam że ta ustawa to bzdura, ale powiedz mi,
    > lepiej zapiąć się do jakiegoś serwera BGP, czy czytać do dziennie stronę
    > np. uke i analizować co się zmieniło w liście http:// ?
    > Druga sprawa to jak to zaimplementujesz? Jeśli masz linuxa lub innego
    > unixa to zrobisz sobie prawdopodobnie łańcuch dla portu 80 i w tym
    > łańcuchu wrzucisz ipki, a jeśli nie masz?

    Teoretycznie można się bawić, że ściągasz listę na komputer, tworzysz
    reguły acl dla routera, potem łączysz się automatem z routerem i
    aplikujesz acl. Ale to naprawdę dużo zabawy. W blackholingu chcesz się
    bawić w blokowania pojedynczych IP? A jak będzie leciało całymi klasami
    to polskie hostingownie będą miały raj. The Planet, OVH szybko będą
    blokowane całe i klienci będą musieli wrócić do Polski. W krótkim czasie
    będziemy mieli sytuację, że będzie Polnet i Internet. Z tym, że stracą
    na tym Ci w Polnecie.

    > Ogólnie cała gospodarka to polityka. Przykłady?
    > MUSIMY mieś internet szerokopasmowy bo źle wypadamy na tle UE - projekt
    > ustawy, gdzie te sieci będą budowały samorządy, bo to można kontrolować (?)

    Samorządy, bo można jest zmusić do budowy sieci, w przeciwieństwie do
    prywatnych firm.

    wer