  • 31. Data: 2012-01-04 14:16:48
    Temat: Re: [ONET] znów jakieś bzdury piszą
    Od: to <t...@i...pl>

    begin J.F

    > a po co sprawne amory na nowej autostradzie ?

    Czasem trzeba zahamować albo coś ominąć.

    > a) sprawdz w statystykach ile jest z powodu usterek technicznych,

    Większość -- pod hasłem "niedostosowanie prędkości do warunków".

  • 32. Data: 2012-01-04 14:22:41
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    utostradach,1,4988720,wiadomosc.html

    > Poprawka, źle doczytałem i nabrałem się na głupawy tytuł mówiący o żniwach
    > na autostradach, a dane tyczyły się wszystkich dróg.
    >
    > A swoją drogą, dodali nowych bezpiecznych dróg, dodali FR podnoszących
    > bezpieczeństwo a liczba wypadków wzrosła. Co na to Artur M.?

    Jak to leciało? "Jeśli naród nie słucha rządu, to trzeba wymienić naród"

    > Ale oficjalnie winą jest zwiększenie limitów, tak jakby ktoś faktycznie
    > jeździł te 130 na autostradach przed zmianą limitów. Kto pisze takie cwane
    > artykuły?

    Dziennikarze, którzy mają płacone od wiersza, niezależnie od sensowności ich
    treści.
    Straszniejsze jest to, że "eksperci" wyciągają dziwne wnioski.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 33. Data: 2012-01-04 17:08:55
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Jacek Midura wrote:

    > Tutaj są jakieś dane (choć nie podali źródła):

    http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-coraz-wiecej-o
    sob-ginie-na-polskich-drogach,nId,425002

    > AUTOSTRADY
    > styczeń-sierpień 2010: wypadków 186, rannych 277, zabitych 21
    > styczeń-sierpień 2011: wypadków 155, rannych 241, zabitych 29

    Według mnie to pokazuje, ze opieka szpitalna sie pogorszyla...

    > Niech sobie każdy interpretuje, jak chce. Ale żeby z nich wynikał
    > związek zwiększenia dopuszczalnej prędkości ze wzrostem liczby
    > zabitych to bym nie powiedział. Zarówno wypadków, jak i rannych i
    > zabitych jest mniej. A sumaryczna długość tych dróg wzrosła.

    Otoz to - nie moge teraz znalezc konkretnych danych, ale zaloze sie ze
    w 2011 otworzyli wiecej km nowych autostrad i ekspresowek niz 1/9
    dotychczasowej sumy ich dlugosci.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 34. Data: 2012-01-04 17:17:31
    Od: Rafał Grzelak <s...@s...com>

    Rafał Grzelak wrote:

    > Otoz to - nie moge teraz znalezc konkretnych danych, ale zaloze sie ze
    > w 2011 otworzyli wiecej km nowych autostrad i ekspresowek niz 1/9
    > dotychczasowej sumy ich dlugosci.

    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=11422
    61
    http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=34500
    3

    W 2011 oddano ponad 300km drog A i S. Calkowity stan drog A i S na
    koniec roku to ~1900km.

    --
    Pozdrawiam, Rafał.
    rg[na]skrzynka[kropka]pl

  • 35. Data: 2012-01-04 18:05:30
    Temat: Re: znów jakieś bzdury piszą
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 01/04/2012 09:11 AM, WS wrote:
    (ciach)

    > spokojnie, juz pojawia sie nowa "fucha" - audytor bezpieczeństwa ruchu
    > drogowego - wszystko zostanie profesjonalnie zbadane ;) ;) ;)
    > oczywiscie za nasze pieniadze...

    to ja się pisze na takiego audytora.

    1. audyt będzie wymagał czasu: to jest 12 miesięcy, aby sprawdzić
    go w różnych warunkach pogodowych

    2. audyt będzie wymagał pieniędzy: należy przetestować pokonywanie
    zakrętu wszelkimi możliwymi autami. Od Lanosa do GT3RS

    3. współczynnik bezpieczeństwa ustawiamy na 3. To znaczy, że jeśli
    wzięcie zakrętu w warunkach gołoledzi będzie możliwe przy prędkości
    90 km/h, to postawimy ograniczenie do 30.

    4. obowiązkową rekomendacją będzie postawienie fotoradaru.

    Tak myślę, że jakieś 100.000 za jeden audyt to będzie dobra cena.
    Ze względu na autorski charakter opinii będzie przyjęte 50% kosztów
    uzyskania przychodu.

    To teraz jak kupić taki przepis?

  • 36. Data: 2012-01-04 18:07:02
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 01/04/2012 01:13 PM, J.F wrote:
    (ciach)

    > a po co sprawne amory na nowej autostradzie ?

    wykręć amortyzatory i przekrocz 80km/h nawet na nowej
    betonowej autostradzie i opowiedz jak było.

  • 37. Data: 2012-01-04 18:09:57
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 01/04/2012 10:23 AM, mw wrote:
    > Podniesienie limitu o 10km/h nic nie zmieniło, ludzie
    > jeździli jak jeżdżą teraz, kierowcy limity ignorują tak czy siak,
    > a czy ignorują +10 czy -20 to ma znaczenie tylko przy wystawianiu
    > mandatu.

    No i właśnie o tą wysokość mandatu chodzi. Policja ze względu
    na represyjny a nie prewencyjny charakter swojej pracy najchętniej
    wprowadziła by ograniczenie z terenie zabudowanym na 30, a poza nim
    na 40. Ilość wypadków by się nie zmieniła, a przychody do budżetu
    na pewno. Oczywiście trochę żartuje i trochę przesadzam.

  • 38. Data: 2012-01-04 19:42:06
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    W dniu 2012-01-04 06:19, m...@i...pl pisze:
    > http://wiadomosci.onet.pl/kraj/smiertelne-zniwa-na-a
    utostradach,1,4988720,wiadomosc.html

    > No to w Niemczech już wszyscy powinni nie żyć.

    Przeciez golym okiem widac, ze to jakis gimnazjalista na zlecenie pisal
    ten tekst. Merytorycznie poziom ponizej dna, za to propagandowo - rewelka!

    --
    venioo -> GG:198909
    Sprzedam AUDI 100 C4 '91 AAR 2.3 LPG

  • 39. Data: 2012-01-04 20:49:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 4 Jan 2012 16:08:55 +0000 (UTC), Rafał Grzelak napisał(a):

    > Według mnie to pokazuje, ze opieka szpitalna sie pogorszyla...

    To bys musial sprawdzic ilu na miejscu.

    Mala liczba - czyli mozliwe duze fluktuacje statystyczne.
    Trzeba wiecej autostrad zrobic, to beda bardziej rzetelne.

    > Otoz to - nie moge teraz znalezc konkretnych danych, ale zaloze sie ze
    > w 2011 otworzyli wiecej km nowych autostrad i ekspresowek niz 1/9
    > dotychczasowej sumy ich dlugosci.

    No, taki pewny bym nie byl. Ale zeby oddali w styczniu ... tak sie chyba
    nie da :-)

    J.

  • 40. Data: 2012-01-04 21:46:20
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 04-01-2012 14:04, J.F pisze:
    > Ja tam nie wiem, w zadnym samochodzie nie zmienialem amorow bez
    > potrzeby, a potrzeba byla dopiero wtedy jak calkiem sie urwaly.

    Co to znaczy "dobry amortyzator" ? To że na teście wyszło DOBRE, nie
    oznacza ze jest dobry:)

    > I co ? I nic, wczesniej jezdzily te auta calkiem dobrze, ale ja sie nie
    > znam, moze znawcy by powiedzieli ze zle.

    To zupełnie jak na łysych laczkach - przecież jedzie do przodu, a że na
    mokrym słabo coś i nosi w kałużach .. no cóż przyzwyczaiłem się.

    --
    Paweł