  • Data: 2017-01-19 17:06:33
    Temat: Re: ON zimą
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:a196bf35-3c22-4a1c-be16-ed22bd83effb@go
    oglegroups.com...
    >--Ogolna zasada jest taka, ze przy -12 jeszcze diesle nie staja.
    >ogolnie to nie uogolniajmy bo to do niczego dobrego nie prowadzi ...
    >jeden zmienia filtr paliwa wg ksiazki drugi dopiero jak mu w zimie
    >woda zamarznie, jeden >jezdzi z pustym zbiornikiem i mu sie akwarium
    >robi, drugi tankuje pod korek i kondensatu nie kolekcjonuje

    Woda w filtrze zamarza juz przy -1, nie trzeba czekac na -12 :-)

    >--Wiec chcialem sie upewnic, ze paliwo bylo zimowe.
    >od listopada teoretycznie nie ma innej opcji wiec trzeba szukac gdzie
    >indziej

    Ale wcale by mnie nie zdziwilo, ze ktos zatankowal np 14 listopada, i
    miesiac jezdzil, az przymrozilo i zamarzlo.

    >http://www.jednoslad.pl/od-kiedy-na-stacjach-pojawi
    aja-sie-paliwa-zimowe-czym-sie-one-roznia/

    Ale to jakis wymog prawny ?
    Bo wydaje mi sie, ze kiedys na stronie Orlenu stalo "Orlen dostarcza",
    a teraz "nalezy stosowac".
    Orlen na swoich stacjach zakladam, ze stosuje sie do wlasnych zalecen,
    ale juz inne stacje to juz niekoniecznie.

    Z tym "dostarcza" tez moze byc jakis poslizg, bo nowa dostawa zmiesza
    sie ze starym paliwem w baku, w zbiorniku na stacji, moze u jakiegos
    posrednika po drodze ...

    Tak czy inaczej - "zimowy" olej to tylko -20 gwarantuje, arktyczny nie
    wszedzie wystepuje, o lepszosci paliw mozna by dlugo dyskutowac, ale
    od -12 do -20 troche brakuje.

    J.