  • 51. Data: 2019-01-05 14:57:19
    Temat: Re: ON tanieje :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Jan 2019 14:08:54 +0100, Jacek Maciejewski napisał(a):
    > Dnia Fri, 4 Jan 2019 07:57:01 -0800 (PST), p...@g...com
    >
    > A najlepiej żeby wszystko było darmo. Albo żeby nam dopłacano do jazdy
    > samochodem - w końcu marnujemy tam swój czas :)

    Do komunikacji miejskiej doplacaja/my i juz to nikogo nie bulwersuje.
    A gdzieniegdzie juz jest "bezplatna".

    J.

  • 52. Data: 2019-01-05 14:59:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > Myślę, że to się nazywa po prostu "wolny rynek". Nie dotyczy li
    > tylko paliw - kilogram malin potrafi mieć znacząco większe różnice
    > między jednym warzywniakiem a drugim. I wcale nie chodzi tu o żadne
    > oszukiwanie kogokolwiek.

    Ale w malinach to i jakosc moze sie duzo bardziej roznic.
    W Poznaniu 4,68 i 5.2... Spora roznica...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 53. Data: 2019-01-05 15:07:22
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Jedna marka może mieć różnych franczyzobiorców, a każdy inną marżę narzuca na swojej
    stacji. Ciekawszym tematem są zmowy właścicieli stacji w mniejszych miastach i
    trzymanie wyższych cen. Np taki Piotrków T. ma średnio 15~20gr droższe paliwo niż
    Łódź, czy pobliski Bełchatów. Trwa to niezmiennie od wielu lat, kto jeździ często za
    miasto, ten unika tankowania w Piotrkowie. Niestety, wiele osób jest zmuszonych
    tankować drożej. Nie widzę innego uzasadnienia dla takiej różnicy cen(niezależnie od
    loga stacji) niż zmowa cenowa.

  • 54. Data: 2019-01-05 15:48:01
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-01-2019 o 13:54, J.F. pisze:

    > Czyli ? wieksze byly, mniejsze ?

    Niskie.

    > A jak wygladaja teraz w porownaniu do sredniej ?

    Teraz już nie mam styku, bo niejedna firma padła po pseudorewolujcji w
    tej branży.

    > tak czy inaczej - to co byo oplacalne, po wzroscie zarobkow moglo
    > przestac byc oplacalne. Patrz gornictwo.

    Zakładaz, że górnictwo kiedykolwiek było dochodowe?
    Może ze 200 lat temu...

    > ale komu doplacac ?

    Temu co sprzedaje, żeby była niższa.

    > Tak czy inaczej - chodzi tez o to, zeby tego cukru robic okreslona
    > ilosc.

    Nie - chodzi o to, żeby produkować go tam, gdzie to się opłaca.
    Niekoniecznie wszędzie.
    Wtedy nie trzeba dotować, rynek to sam reguluje.

    > a jakby padl, to by przestali doplacac i blokowac import, i potem
    > padlby nasz.

    Chyba by się rozwinął a nie padł.....
    Oni się bali (słusznie) że zalejemy unijny rynek tanim cukrem.

    > Zreszta tez nasz o ile pamietam to padl nawet wczesniej, bo cos
    > cukrownie byly na granicy bankructwa.

    Po tym jak im sztucznie ograniczyli ilość uprawianych buraków.

  • 55. Data: 2019-01-05 16:14:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Jan 2019 15:48:01 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Niskie.

    A teraz ludzie chca wiecej zarabiac.

    > Zakładaz, że górnictwo kiedykolwiek było dochodowe?
    > Może ze 200 lat temu...

    Przez caly PRL jeszcze :-)

    > Temu co sprzedaje, żeby była niższa.

    Moze lepiej temu co kupuje ? Albo temu co produkuje ?

    > Nie - chodzi o to, żeby produkować go tam, gdzie to się opłaca.
    > Niekoniecznie wszędzie.
    > Wtedy nie trzeba dotować, rynek to sam reguluje.

    A co z naszymi unijnym rolnikami - do fabryk czy na smietnik ?

    > Chyba by się rozwinął a nie padł.....
    > Oni się bali (słusznie) że zalejemy unijny rynek tanim cukrem.

    Ale jak juz ich padnie, to powiedza, ze nie beda dotowac polskich
    rolnikow, i ze cukier powinien powstawac tam gdzie taniej.
    I wtedy padnie i nasze rolnictwo, jak nas zaleje tani zagraniczny
    cukier :-)

    A potem widzisz - drobna kleska w Australii, a w Europie cukier po
    10zl :-)

    > Po tym jak im sztucznie ograniczyli ilość uprawianych buraków.

    A swoja droga ciekawe - za PRL cukier na kartki, a potem mielibysmy
    zalac Europe ?

    J.

  • 56. Data: 2019-01-05 16:16:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Jan 2019 06:07:22 -0800 (PST), Przemyslaw P. napisał(a):
    > Jedna marka może mieć różnych franczyzobiorców, a każdy inną marżę
    > narzuca na swojej stacji. Ciekawszym tematem są zmowy właścicieli
    > stacji w mniejszych miastach i trzymanie wyższych cen.

    Ja takie "zmowy" to widuje w ramach ulicy :-)

    J.

  • 57. Data: 2019-01-05 16:22:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 05 Jan 2019 12:49:12 GMT, Mateusz Viste napisał(a):

> [...]
    > paliw - kilogram malin potrafi mieć znacząco większe różnice między
    > jednym warzywniakiem a drugim. I wcale nie chodzi tu o żadne oszukiwanie

    Jakby te stacje byly osobne, to moze bylby wolny rynek.
    Ale tu mamy kilka sieci, i juz ktos w tej sieci ustala, ze tu ma byc
    drozej niz obok :-)

    No dobra, niech bedzie, ze wolny rynek - ustala jak chce, widac tak mu
    sie oplaca :-)

    J.

  • 58. Data: 2019-01-05 16:44:11
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-01-2019 o 16:14, J.F. pisze:

    > Przez caly PRL jeszcze :-)

    A skąd to wiesz?
    Przecież wtedy opłacalność nikogo nie interesowała.

    > Moze lepiej temu co kupuje ? Albo temu co produkuje ?

    > A co z naszymi unijnym rolnikami - do fabryk czy na smietnik ?

    Albo robią po polskiej cenie, albo uprawiają coś innego, np. to czego
    brakuje.
    Na tym polega wolny rynek.

> [...]
    > rolnikow, i ze cukier powinien powstawac tam gdzie taniej.
    > I wtedy padnie i nasze rolnictwo, jak nas zaleje tani zagraniczny

    Jakoś przed Unią nas nie zalał, więc nie ma pewności czy gdziekolwiek
    jeszcze robi się cukier zasadniczo taniej.

    > A potem widzisz - drobna kleska w Australii, a w Europie cukier po
    > 10zl :-)

    Ale to jest właśnie skutek tego, że cukru nie robimy my, w
    nieograniczonych ilościach.
    I jak widzisz unijna polityka rolna nijak temu nie zapobiegła.

    > A swoja droga ciekawe - za PRL cukier na kartki, a potem mielibysmy
    > zalac Europe ?

    Paradoks komunistycznej gospodarki.
    Nawet siedzącą na ropie Wenezuelę wykończyła....

  • 59. Data: 2019-01-05 16:45:42
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-01-2019 o 16:22, J.F. pisze:

> [...]
    > drozej niz obok :-)
    >
    > No dobra, niech bedzie, ze wolny rynek - ustala jak chce, widac tak mu

    Nasza wina, nie ich.
    Jakby kolejki ustawiały się po Makro, a na Shellu 100m dalej nikt by
    przez tydzień nie zatankował, to szybko by się naprostowali.
    Jak my pozwalamy im się dymać, to nas dymają - na nasze własne życzenie.

  • 60. Data: 2019-01-05 17:26:31
    Od: "Przemyslaw P." <p...@g...com>

    Ulicę zrozumiem, ale dogadanie się na terenie całego miasta już jest mocno uciążliwe
    dla mieszkańców. Przejechać kilka ulic dalej nie jest problemem, zrobić 20km w jedną
    stronę już tak. A różnica na 1l np 15gr lub więcej, sporo.