  • 61. Data: 2019-01-05 17:51:01
    Temat: Re: ON tanieje :-)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Jan 2019 16:44:11 +0100, Cavallino napisał(a):

    > A skąd to wiesz?
    > Przecież wtedy opłacalność nikogo nie interesowała.

    Ale PRL sie rozwinal.

    > Albo robią po polskiej cenie, albo uprawiają coś innego, np. to czego
    > brakuje.
    > Na tym polega wolny rynek.

    Ale trzeba patrzec dalej.

    My bedziemy Chinczykom robic samochody, oni nam ryz, a za 20 lat
    powiedza, ze sami sobie zrobia lepsze samochody.
    I co wtedy jesc ?

    A tu pola zarosly chwastami, traktory zardzewialy, domy sie zawalily

    > Jakoś przed Unią nas nie zalał, więc nie ma pewności czy gdziekolwiek
    > jeszcze robi się cukier zasadniczo taniej.

    ceny giedowe potrafia spasc do $0.25/kg.

    > Ale to jest właśnie skutek tego, że cukru nie robimy my, w
    > nieograniczonych ilościach.

    No chyba, ze by sie okazalo, ze nie robimy wcale, bo sie nie oplaca
    :-)

    > I jak widzisz unijna polityka rolna nijak temu nie zapobiegła.

    Dlaczego, w Niemczech byl w stalej cenie :-)

    > Paradoks komunistycznej gospodarki.
    > Nawet siedzącą na ropie Wenezuelę wykończyła....

    Ja tam teraz slysze, ze tak skutecznie zalewalismy jablkami, ze sie
    zbierac nie oplaca.
    A w sklepach coraz drozsze - wot, paradoks :-)

    J.

  • 62. Data: 2019-01-05 17:53:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Jan 2019 08:26:31 -0800 (PST), Przemyslaw P. napisał(a):

    > Ulicę zrozumiem, ale dogadanie się na terenie całego miasta już jest
    > mocno uciążliwe dla mieszkańców. Przejechać kilka ulic dalej nie
    > jest problemem, zrobić 20km w jedną stronę już tak.

    Widac i tych pare km jest problemem, skoro te drogie stacje ciagle sa
    drogie...

    J.

  • 63. Data: 2019-01-05 18:59:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Nasza wina, nie ich.
    > Jakby kolejki ustawiały się po Makro, a na Shellu 100m dalej nikt by
    > przez tydzień nie zatankował, to szybko by się naprostowali.
    > Jak my pozwalamy im się dymać, to nas dymają - na nasze własne
    > życzenie.

    Dokładnie.
    Przykład masz na autostradzie. Ceny kosmos - ale totalny. To juz nie sa
    wysokei ceny - to jest kosmos.
    Zjezdzasz 2-3 km i masz normalna stacje, I pusto.
    A na autostradzie kolejka taka ze nawet hot doga sie nie chce zjesc :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 64. Data: 2019-01-05 22:17:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-01-05 o 18:59, Budzik pisze:
> [...]
    > Zjezdzasz 2-3 km i masz normalna stacje, I pusto.
    > A na autostradzie kolejka taka ze nawet hot doga sie nie chce zjesc :)

    Ale zjeżdżając 2-3km tracisz wszystko to co zyskujesz
    czasowo korzystając z autostrady.
    Autostrada nie jest od oszczędzania - ci, którzy
    zapier... to spalają przecież więcej.

    Nawet w PL nie chciałoby mi się zjeżdżac z autostrady
    a co dopiero na obczyźnie.
    Ale znam takich, co 50km krążą, żeby znaleźć stację
    z tańszym o 3 groszy paliwem a na końcu tankuja
    niekoniecznie wysokiej jakości paliwo w jakiejś stacji POM.

  • 65. Data: 2019-01-05 23:01:16
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-01-2019 o 17:51, J.F. pisze:

    > Ale PRL sie rozwinal.

    W jakim sensie?
    Rozwinął się w tym czasie to RFN, a nie PRL - a podnosili się z większej
    ruiny.

    > Ale trzeba patrzec dalej.

    Ale nikt dalej nie patrzył - każdy kraj patrzył na swoich rolników.

    > My bedziemy Chinczykom robic samochody, oni nam ryz, a za 20 lat
    > powiedza, ze sami sobie zrobia lepsze samochody.
    > I co wtedy jesc ?

    Ziemniaki.
    I tak ryżu nie lubię. ;-)

    > ceny giedowe potrafia spasc do $0.25/kg.

    No i mniej więcej tyle wtedy cukier kosztował.

    > No chyba, ze by sie okazalo, ze nie robimy wcale, bo sie nie oplaca
    > :-)

    Wtedy by się trzeba zacząć martwić.
    Ale jak jeżdżę po np. Karaibach, to uprawa trzciny cukrowej już
    praktycznie nie istnieje, więc jednak z buraka jest to bardziej
    opłacalne widać.

    > Ja tam teraz slysze, ze tak skutecznie zalewalismy jablkami, ze sie
    > zbierac nie oplaca.
    > A w sklepach coraz drozsze - wot, paradoks :-)

    Tak to jest jak podaż jest za duża w stosunku to popytu.

  • 66. Data: 2019-01-05 23:03:44
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 05-01-2019 o 22:17, cef pisze:

> [...]
    > Autostrada nie jest od oszczędzania - ci, którzy
    > zapier... to spalają przecież więcej.
    >
    > Nawet w PL nie chciałoby mi się zjeżdżac z autostrady

    I na takich jeleni liczą.
    Ja tankuję przed wjazdem na autostradę, a jak się zdarzy inaczej, to
    zjeżdżam.
    Dlatego ostatnio tankowałem na BP w Strykowie o 30 gr taniej niż na BP w
    Poznaniu czy w Warszawie i prawie o 1 zł taniej niż na autostradzie.

  • 67. Data: 2019-01-05 23:57:19
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-01-05 o 23:03, Cavallino pisze:

> [...]
    > Dlatego ostatnio tankowałem na BP w Strykowie o 30 gr taniej niż na BP w
    > Poznaniu czy w Warszawie i prawie o 1 zł taniej niż na autostradzie.

    Sam jesteś jeleń.
    Ja tankuję wtedy kiedy potrzebuję a nie wtedy kiedy taniej.

  • 68. Data: 2019-01-06 01:01:13
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bardzo odwazne stwierdzenie ze nie oplaca sie wydobywac wegla. Sadzisz ze ktos
    doplaca kopalniom w australii czy rpa zeby na gieldzie w londynie jakis szczesciarz
    mogl kupic wegiel po 95$ za tone? A moze o Polske Ci chodzi. Teraz w Polsce wegiel
    energetyczny po jakies 260 zlotych za tone. To jak by sprzedawac na gieldzie w
    Amsterdamia to prawie stowa gorka by byla.

  • 69. Data: 2019-01-06 01:10:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Jan 2019 16:01:13 -0800 (PST), Zenek Kapelinder
    napisał(a):

> [...]
    > Sadzisz ze ktos doplaca kopalniom w australii czy rpa zeby na
    > gieldzie w londynie jakis szczesciarz mogl kupic wegiel po 95$ za

    Sporo kopaln w Australii jest odkrywkowych.
    I koszta spadaja.

    > A moze o Polske Ci chodzi. Teraz w Polsce wegiel energetyczny
    > po jakies 260 zlotych za tone. To jak by sprzedawac na gieldzie w
    > Amsterdamia to prawie stowa gorka by byla.

    Ciekawe ... o ile prawdziwe.
    Bo ponoc import wegla rosnie. Ruskiego.

    J.

  • 70. Data: 2019-01-06 01:17:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Jan 2019 22:17:48 +0100, cef napisał(a):

    > Ale zjeżdżając 2-3km tracisz wszystko to co zyskujesz
    > czasowo korzystając z autostrady.

    Wszytko to nie - tak ze 3-6 minut.
    A tankowanie to i tak strata ... ale zatrzymac sie czasem trzeba.

    > Autostrada nie jest od oszczędzania - ci, którzy
    > zapier... to spalają przecież więcej.
    >
    > Nawet w PL nie chciałoby mi się zjeżdżac z autostrady
    > a co dopiero na obczyźnie.

    W imie zasad :-)
    Na obczyznie pewnie bym nie wiedzial gdzie, w Polsce czasem wiem.

    No i teraz mam diesla - nie musze tankowac na autostradzie, chyba ze
    niemieckiej czy wloskiej :-)

    Tak nawiasem mowiac - BP na A4 przed Zgorzelcem tak kiedys podniosl
    cene, ze chyba w Niemczech bylo taniej.

    J.