  • 41. Data: 2019-01-04 18:01:03
    Temat: Re: ON tanieje :-)
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 4 Jan 2019 16:04:22 +0100, Cavallino napisał(a):

    > A w Polsce jakoś się opłacało.
    > Dopóki Unia nie zaczęła mieszać.

    Unia to my, nie oni, chłopku-roztropku :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 43. Data: 2019-01-04 18:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Te przysklepowe mają ceny o 50 gr niższe (dzisiaj tankowałem za
    > 4,69) i raczej do interesu nie dokładają.

    O, a gdzie po tyle?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "To są cycki szczęścia (.)(.) prześlij je do trzech osób w przeciągu

  • 42. Data: 2019-01-04 18:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > A moze po prostu Orlenowi kazali wiecej zarobic ?

    Ano - tyle teraz wydatków nie zwiazanych z paliwami ze mozliwe...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

  • 44. Data: 2019-01-04 23:02:44
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-01-2019 o 16:43, J.F. pisze:

    > A przypominasz sobie srednie zarobki przed 2004 ?

    Czyje?
    Rolników, czy pracujących w cukrowniach?
    Zapewniam Cię, że ani wśród dostawców buraków cukrowych, ani wśród
    pracowników cukrowni średnie zarobki miały się nijak do średniej krajowej.

    > A co miala robic?
    > Rolnikom sie doplata nalezy,

    Należy się bo?
    Szło inaczej ustawić dopłatę za cukier, bez dotowania rolników za jego
    produkcję.
    Np. dopłacać do ceny cukru, ale tylko w przypadku gdy jest zbyt wysoka.

    Problem był inny - nasz niedotowany cukier, bez dopłat był tańszy niż
    cukier z dopłatami z Niemiec - i to ich przemysł cukrowniczy by padł, a
    nie nasz.

  • 45. Data: 2019-01-05 02:20:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak dostaniesz w psychiatrtyku przepustke to sprawdz czy prawde napisali
    http://www.dlahandlu.pl/koszyk/towar/cukier-bialy-kr
    ysztal-1-kg,22.html

  • 46. Data: 2019-01-05 13:43:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 3 Jan 2019 23:30:39 -0800 (PST),
    p...@g...com napisał(a):

    > ps dymanie klienta przez koncerny ma dluga tradycje no chyba ze ktos wierzy ze Lidl
    zamawia osobno cukier tanszy w DE i drozszy w PL :-)

    A propos - jak to jest, ze na jednej stacji ON 5.20, a na drugiej
    5.10.
    I obie stacje w miescie, w odleglosci kilku km, i tej samej marki.
    Bo miedzy markami roznice jeszcze wieksze, choc paliwo to samo.

    To jest dopiero dymanie :-)

    J.

  • 47. Data: 2019-01-05 13:49:12
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 05 Jan 2019 13:43:59 +0100, J.F. wrote:

> [...]
    > I obie stacje w miescie, w odleglosci kilku km, i tej samej marki.
    > Bo miedzy markami roznice jeszcze wieksze, choc paliwo to samo.

    Myślę, że to się nazywa po prostu "wolny rynek". Nie dotyczy li tylko
    paliw - kilogram malin potrafi mieć znacząco większe różnice między
    jednym warzywniakiem a drugim. I wcale nie chodzi tu o żadne oszukiwanie
    kogokolwiek.

    Mateusz

  • 48. Data: 2019-01-05 13:54:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Jan 2019 23:02:44 +0100, Cavallino napisał(a):

    > Czyje?
    > Rolników, czy pracujących w cukrowniach?
    > Zapewniam Cię, że ani wśród dostawców buraków cukrowych, ani wśród
    > pracowników cukrowni średnie zarobki miały się nijak do średniej krajowej.

    Czyli ? wieksze byly, mniejsze ?
    A jak wygladaja teraz w porownaniu do sredniej ?

    tak czy inaczej - to co byo oplacalne, po wzroscie zarobkow moglo
    przestac byc oplacalne. Patrz gornictwo.

    > Należy się bo?

    Bo takie sa nasze swiete unijne zasady :-)

    > Szło inaczej ustawić dopłatę za cukier, bez dotowania rolników za jego
    > produkcję.
    > Np. dopłacać do ceny cukru, ale tylko w przypadku gdy jest zbyt wysoka.

    ale komu doplacac ?
    Tak czy inaczej - chodzi tez o to, zeby tego cukru robic okreslona
    ilosc. Nie za malo, nie za duzo. Stad jakiej kwoty(ilosci).

    > Problem był inny - nasz niedotowany cukier, bez dopłat był tańszy niż
    > cukier z dopłatami z Niemiec - i to ich przemysł cukrowniczy by padł, a
    > nie nasz.

    a jakby padl, to by przestali doplacac i blokowac import, i potem
    padlby nasz.

    Zreszta tez nasz o ile pamietam to padl nawet wczesniej, bo cos
    cukrownie byly na granicy bankructwa.

    J.

  • 49. Data: 2019-01-05 13:56:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 4 Jan 2019 07:57:01 -0800 (PST),
    p...@g...com napisał(a):
    > http://next.gazeta.pl/next/7,151003,24331515,polacy-
    placa-wiecej-za-paliwo-niz-niemcy-dlaczego-winne-sta
    cje.html#s=BoxOpLink

    > Jako klient mam w dupie kto jest winny paliwo ma być tanie koniec kropka ;-)
    > tak więc albo premier ogarnie temat albo czas kupować kamizelki ;-)

    Kamizelki jak najbardziej tak.

    Ale premier moze odpowiedziec, ze paliwo ma byc drogie, zeby samochody
    nie truly Polakow, a Polska rosla w sile produkujac elektryki :-)

    I go emeryci popra :-)

    J.

  • 50. Data: 2019-01-05 14:08:54
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    napisał(a):

    > paliwo ma być tanie koniec kropka

    A najlepiej żeby wszystko było darmo. Albo żeby nam dopłacano do jazdy
    samochodem - w końcu marnujemy tam swój czas :)
    --
    Jacek
    I hate haters.