  • 31. Data: 2019-01-04 12:30:10
    Temat: Re: ON tanieje :-)
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2019-01-04 12:08, J.F. wrote:
    [...]
    > To byl cytat z 2011.
    > Wtedy cukier w Polsce zrobil sie nagle drogi.
    Pamiętam, był taki okres, ale to już dawno minęło.

  • 32. Data: 2019-01-04 12:35:48
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-01-03 17:14, J.F. wrote:

> [...]
    ka-prasa-swiat-stanal-na-glowie-polacy-jada-tankowac
    .html

    > No, w pewnym stopniu faktycznie na glowie, choc podobne numery sie
    > zdarzaly i wczesniej.
    > Sam przywiozlem z Niemiec kilkadziesiat kg cukru, jak byl tanszy :-)

    I jak, spalanie bylo w normie, nie zapychaly sie filtry, wtryski?

    --

    memento lorem ipsum

  • 33. Data: 2019-01-04 12:44:55
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2019-01-04 o 12:19, J.F. pisze:
    > Użytkownik "T."  napisał w wiadomości grup
    pl...

    olaly-nowy-kryzys-tym-razem-na-rynku-cukru.html
    >>> https://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/489615,kartk
    i-na-cukier-unia-przezywa-kryzys-cukrowy.html

> [...]
    >
    > A sytuacja zdaje sie jest bardziej skoplikowana:
    > -cukru z buraka w Europie nie oplaca sie robic - za drogi,
    > -unia dotuje produkcje rolna,
    > -z dotacjami sie oplaca
    > -wiec bylo go za duzo,
    > -a ze nadal za drogi - trzeba wprowadzac cla i ograniczenia importowe,
    > -gdzies w okolicach 2004 UE zaczela to porzadkowac, bo zapasy byly juz
    > za duze, i zmniejszala produkcje,
    > -pozniejsza powodz w Australii pokazala, ze to calkiem nieglupi pomysl
    > dotowac lokalnych rolnikow, w imie utrzymania produkcji, bo bysmy

    A już skasowano kary za nadprodukcję?
    To coś w stylu energii z węgla - po wprowadzeniu opłat (kar) węgiel w
    cudowny sposób staje się ekologiczny... :-)
    T.

  • 34. Data: 2019-01-04 13:00:00
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2019-01-04 12:44, T. wrote:

    > To coś w stylu energii z węgla - po wprowadzeniu opłat (kar) węgiel w
    > cudowny sposób staje się ekologiczny... :-)
    > T.

    Gdzie mozna wiecej wyczytac cos na temat takiej transformacji,
    wspomoglbys linkiem? Jesli sie da, to bedzie z pewnoscia fascynujace.

    --

    memento lorem ipsum

  • 35. Data: 2019-01-04 13:42:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2019-01-04 o 12:07, J.F. pisze:
> [...]
    [...]

    >Ja analizowałem to pod kątem swojego gospodarstwa gdzie
    >zużywam 5 kg cukru rocznie i zakup 50 kg cukru na własne potrzeby
    >wydawał
    >mi się podobnie absurdalny jak Tobie zakup np 10 kg kawy

    Wiec kazdy patrzy po sobie ... ale co - bedac przypadkiem w Niemczech,
    nie kupilbys 5kg cukru, bo to sie nie oplaca, za mala oszczednosc,
    lepiej wydac w Polsce ? :-)

    > czy kilkunastu butelek wina.

    To moze nie taki absurdalny, ale czy to aby na pewno oszczednosc :-)

    J.

  • 36. Data: 2019-01-04 14:13:53
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2019-01-04 o 13:42, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Wiec kazdy patrzy po sobie ... ale co - bedac przypadkiem w Niemczech,
    > nie kupilbys 5kg cukru, bo to sie nie oplaca, za mala oszczednosc,

    Nie kupiłbym, bo nie wiem po ile jest cukier. Kupuję go tak niewiele,
    że nie zwracam uwagi na cenę i będąc w Niemczech nie wiedziałbym, ze
    jest w atrakcyjnej cenie.
    Jak czegoś stale używam i wiem ile na to stale wydaję i ile to kosztuje,
    to takie rzeczy zawsze do koszyka wrzucę. Tak jest z kawą czy winem.
    Karma dla kota też była
    znacząco tańsza w niż w Polsce.

    > To moze nie taki absurdalny, ale czy to aby na pewno oszczednosc :-)

    Ja nie piję wina, to dla małżonki, więc oszczędność :-)

  • 37. Data: 2019-01-04 14:22:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]

    >Jak czegoś stale używam i wiem ile na to stale wydaję i ile to
    >kosztuje, to takie rzeczy zawsze do koszyka wrzucę. Tak jest z kawą

    Jakby ci media przez miesiac trabily "rekordowe ceny cukru", to moze
    bys wiedzial :-)
    A zreszta 5kg na rok, to co 2-3 miesiace zakup, wiec podpada pod
    "stale uzywam".
    Chyba, ze kupujesz 10kg jak jest promocja :-)

    >Ja nie piję wina, to dla małżonki, więc oszczędność :-)

    No tak, a jak ja pije okazjonalnie i kupuje w miare potrzeby, a potem
    sie trafia okazja na tanie wino, to potem trzeba wypic :-)

    J.

  • 38. Data: 2019-01-04 16:04:22
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-01-2019 o 12:19, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > A sytuacja zdaje sie jest bardziej skoplikowana:
    > -cukru z buraka w Europie nie oplaca sie robic - za drogi,

    A w Polsce jakoś się opłacało.
    Dopóki Unia nie zaczęła mieszać.

  • 39. Data: 2019-01-04 16:43:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A w Polsce jakoś się opłacało.

    A przypominasz sobie srednie zarobki przed 2004 ?

    >Dopóki Unia nie zaczęła mieszać.

    A co miala robic?
    Rolnikom sie doplata nalezy, wiec beda beda robili tego cukru za duzo,
    wiec spadna ceny, wiec zaczna sie domagac wiekszych doplat lub
    minimalnych cen, po czym zaczna sadzic coraz wiecej burakow, bo sie
    oplaca :-)

    No chyba, zeby tak biopaliwo z nich robic :-)

    J.

  • 40. Data: 2019-01-04 16:57:01
    Od: p...@g...com

    http://next.gazeta.pl/next/7,151003,24331515,polacy-
    placa-wiecej-za-paliwo-niz-niemcy-dlaczego-winne-sta
    cje.html#s=BoxOpLink

    Jako klient mam w dupie kto jest winny paliwo ma być tanie koniec kropka ;-) tak więc
    albo premier ogarnie temat albo czas kupować kamizelki ;-)