  • Data: 2019-01-05 23:01:16
    Temat: Re: ON tanieje :-)
    Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05-01-2019 o 17:51, J.F. pisze:

    > Ale PRL sie rozwinal.

    W jakim sensie?
    Rozwinął się w tym czasie to RFN, a nie PRL - a podnosili się z większej
    ruiny.

    > Ale trzeba patrzec dalej.

    Ale nikt dalej nie patrzył - każdy kraj patrzył na swoich rolników.

    > My bedziemy Chinczykom robic samochody, oni nam ryz, a za 20 lat
    > powiedza, ze sami sobie zrobia lepsze samochody.
    > I co wtedy jesc ?

    Ziemniaki.
    I tak ryżu nie lubię. ;-)

    > ceny giedowe potrafia spasc do $0.25/kg.

    No i mniej więcej tyle wtedy cukier kosztował.

    > No chyba, ze by sie okazalo, ze nie robimy wcale, bo sie nie oplaca
    > :-)

    Wtedy by się trzeba zacząć martwić.
    Ale jak jeżdżę po np. Karaibach, to uprawa trzciny cukrowej już
    praktycznie nie istnieje, więc jednak z buraka jest to bardziej
    opłacalne widać.

    > Ja tam teraz slysze, ze tak skutecznie zalewalismy jablkami, ze sie
    > zbierac nie oplaca.
    > A w sklepach coraz drozsze - wot, paradoks :-)

    Tak to jest jak podaż jest za duża w stosunku to popytu.