  • Data: 2022-07-29 16:22:15
    Temat: Re: ON-OFF dźwiękiem
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 29 Jul 2022 15:46:15 +0200, Robert Wańkowski wrote:
> [...]
    atla-230v-12360687104

    > No i kiepsko... w opisie nic nie napisali, że to działa jak te wszystkie
    > inne, czyli w nocy. Odesłałem.
    > Kolejność przewodów była inna niż na zdjęciu, opis w 100% po chińsku,
    > dlatego zajrzałem do środka. Elementem wykonawczym mostek prostowniczy.
    > Wiem, że tak można sterować, ale myślałem, że to tylko taka ciekawostka.
    > Stosuje się to powszechnie?

    Mostek prostowniczy to raczej nie.
    Mostek moze byc szeregowo z zarówką, ale DC mostka tyrystor lub
    tranzystor. Cos tego typu
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic273451.html

    Tylko do sterowania potrzebujesz wtedy jakies napiecie wzgledem -DC.

    A jeszcze potrzebujesz elektronike zasilic caly czas. Przy zwartym
    tyry/tranzystorze nie ma z czego.
    Chyba, ze jakis optoizolator dali.

    Nawiasem mowiac - jakis sciemniacz do LED popatrzylem ostatnio.
    Element sterujacy to BT136, czyli niby triak.
    Ale w mostku. O co im chodzi?

    > Kupiłem teraz ten.
    > Chyba jedyny, który działa na dwa klaśnięcia.
    > https://allegro.pl/oferta/klaskacz-wlacznik-dzwiekow
    y-na-12v-avt3144-c-10771687131?snapshot=MjAyMi0wNy0y
    OVQxMzoxNjozOS43NDJaO2J1eWVyO2Q1MGU2NDc3ZWQxZDM2MmU0
    ZTIzNWZkODY2MDgzZDAxNDI0Njk2MmMyY2RiNjdkNDBmMGIyZTEy
    Nzc4MjJmMTA%3D

    > Bez obudowy. Niby wszystko jest, ale jak coś potrzeba konkretnego to
    > problem.

    Moze po prostu takich urzadzen prawie nie ma, bo źle działaja :-)

    J.