  • 91. Data: 2015-12-12 11:47:13
    Temat: Re: ON 3,97zł
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    40 dolarow to cena detaliczna barylki czyli jakiegos najmniejszego opakowania
    jednostkowego. Wody po 5 groszy za litr nie kupisz w sklepie tak jak nie kupisz w
    sklepie trzech litrow ropy. Wiem ze naciagane ale pokazuje na problem z jakim maja do
    czynienia kraje arabskie. Za taka sama ilosc ropy moga kupic 3 razy mniej wody niz
    dwa lata temu. Jesli w bogatych do tej pory krajach arabskich zuzycie wody bylo takie
    jak w Europie to okaze sie ze w budzetach wydatki na wode sa bardzo duze. Z jakiegos
    powodu bogata Arabia Saudyjska przez rok wydala 1/10 rezerw walutowych. Oni tam z
    wyjatkiem ropy nic wiecej nie maja bo nie oplacalo im sie nic robic. Rosja przy nich
    jest krajem praktycznie samowystarczalnym. Spadek PKB Rosji o 2% przez dwa czy trzy
    lata przezyja bez wiekszych problemow. Wiekszy problem maja rzady panstw ktore
    eksportowaly do Rosji. Wytlumacz w jakis logiczny sposob wlascicielom tureckich firm
    eksportujacych zywnosc ze interes sie skonvzyl. Pol roku ktos w Turcji zajmowal sie
    uprawa marchewki i moze nia teraz zaplacic pracownikom. Przemysl turystyczny tez tam
    dostanie w dupe az milo.

  • 92. Data: 2015-12-12 14:14:49
    Od: tadzik <f...@f...com>

    On Fri, 11 Dec 2015 18:07:09 +0100, "Endriu" <p...@i...pl> wrote:
    > Zajmijmy się samochodami, a nie
    > pierdołami.

    Hmm, chyba chciałeś powiedzieć pierdami

  • 93. Data: 2015-12-12 16:13:27
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

> [...]
    > uprawa marchewki i moze nia teraz zaplacic pracownikom. Przemysl
    > turystyczny tez tam dostanie w dupe az milo.

    Ceną ropy steruje OPEC, a właściwie Arabia Saudyjska i ta wojna jest
    między Arabami a USA wobec ich taniego wydobycia z łupków i
    najwidoczniej wiedzą na co mogą sobie pozwolić, za to pozyskując nowych
    klientów takich jak Polska, których Rosja dodatkowo traci.
    Putin dostaje tylko rykoszetem, z tym, że rezerwy walutowe AS sa 3x
    wyższe niż Rosji! W dodatku Rosja ma zapędy mocarstwowe i spadek
    dochodów z gazu i ropy oraz sankcje to dla nich potężny kop w dupę.
    Rosja jest samowystarczalna ale tylko teoretycznie bo od pierestrojki
    nie zrobiła nic w tym kierunku.
    Przeczytaj artykuł, który przytaczałem. Jest całkiem dobry:
    http://mises.pl/wp-content/uploads/2013/06/Jasay_Dzi
    edzictwo_socjalizmu_w_Rosji.pdf
    Sankcje wobec Turcji to w dłuższej perspektywie mrzonki tak jak sankcje
    na produkty rolne wobec Polski bo prędzej czy później nowe rynki zbytu
    zostaną znalezione. Nigdy nie rozumiałem i nie rozumiem niewyważonej
    agresywnej polityki rosyjskich władz bo USA mogą sobie na to pozwolić :)

  • 94. Data: 2015-12-17 11:37:22
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-12-09 o 16:45, twistedme pisze:
    > U mnie dzisiaj 3,97, wpisujcie miasta!
    >
    > :)
    Jak tam sytuacja? :) Na mojej stacji 3,79...

  • 95. Data: 2015-12-17 12:17:17
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > Jak tam sytuacja? :) Na mojej stacji 3,79...

    3,89. Szkoda, że $ taki wysoki bo ropa na rynku powolutku cały czas spada

  • 96. Data: 2015-12-17 12:33:40
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-12-17 o 12:17, Czesław Wiśniak pisze:

    > 3,89. Szkoda, że $ taki wysoki bo ropa na rynku powolutku cały czas spada

    3.95 ON na Auchan przy Wola Parku (DC) było we wtorek. Zatankowałem cały
    zbiornik, ciekawe ile spadnie zanim go wykończę.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 97. Data: 2015-12-17 12:52:01
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > 3.95 ON na Auchan przy Wola Parku (DC) było we wtorek. Zatankowałem cały
    > zbiornik, ciekawe ile spadnie zanim go wykończę.

    Wiele moim zdaniem już nie spadnie, bo o ile jeszcze może spaść ropa?
    10$ na baryłce max? Lepiej by było jakby sam $ spadł.
    3,79 a 3,89 to 10gr różnicy czyli 5zł na 50l, to są przecież grosze:)

  • 98. Data: 2015-12-17 13:09:03
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-12-17 o 12:52, Czesław Wiśniak pisze:

    > Wiele moim zdaniem już nie spadnie, bo o ile jeszcze może spaść ropa?
    > 10$ na baryłce max? Lepiej by było jakby sam $ spadł.
    > 3,79 a 3,89 to 10gr różnicy czyli 5zł na 50l, to są przecież grosze:)

    wiem, normalnie bym olał temat tankowania bo zazwyczaj tankuję na BP
    (20gr drożej) ale akurat byłem w CH szukając prezentów .. więc
    zatankowałem do pełna 65L.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 99. Data: 2015-12-17 13:16:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "twistedme" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Jak tam sytuacja? :) Na mojej stacji 3,79...

    https://cenapaliw.pl/index.php?o=&m=d&l=1&k=1

    Kurde, a we Wroclawiu w kolejnosci od najtanszych stacji:
    4.12, 4.25, 4.29, 4.30, 4.35 [...]

    No, mozna i po 3.95, ale juz poza granicami miasta.

    Ciekawe co sie porobilo, kiedys mielismy wiecej tanich stacji -
    dogadali sie ?
    Czy Lukoil chwilowo nie stanowi konkurencji cenowej ?

    J.

  • 100. Data: 2015-12-17 13:28:40
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>

    > wiem, normalnie bym olał temat tankowania bo zazwyczaj tankuję na BP
    > (20gr drożej) ale akurat byłem w CH szukając prezentów .. więc
    > zatankowałem do pełna 65L.

    Ja w miescie tylko tankuje przy Auchan przy Wola Parku bo jeżdżę tam na
    zakupy. Taniej z Auchan to jest tylko w Lomiankach ale trzeba tam bywac
    w okolicy.