    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: ON 3,97zł
    Date: Fri, 18 Dec 2015 10:00:44 +0000 (UTC)

    Użytkownik twistedme t...@o...pl ...

    > Ja mówiąc szczerze jeżdżąc ponad 10 lat tankowałem na wszelkich
    > możliwych stacjach i w sumie miałem 2x sytuację, że bezpośrednio po
    > zatankowaniu odnotowałem dziwne zachowanie auta. Dodawałem gazu, a
    > obroty spadały, prawie gasł, trwało to kilka sekund i potem już było ok.
    >
    > Było to dwa razy w przeciągu jednego miesiąca zaraz po zatankowaniu na
    > konkretnej stacji. Konkretnie to nieistniejącej już Neste w Gdyni. Auto
    > zwyczajna benzyna 1.6 Xsara Picasso. Później parę razy znów tam
    > tankowałem i nic się nie działo. Kilka razy dałem się namówić i z
> [...]

    Zalezy jakie to auto.
    Ja wczesniej jezdziłem m.in dieslami w stylu 2,4D mercedesa, 1,9D w scudo,
    jumpy i expercie - do tych silników faktycznia mozna wlac cokolwiek i
    pojedzie zawsze tak samo.
    Magia starych dieslów :)

    Różnice widze a własciwie słysze w obecnym 2.0multijet fiata.

    Pomijma ze z wczesniejszych jedno tankowanie skonczyło się ogólnie bardzo
    niekulturalna praca i jakims dzwinym klekotaniem (ale bez wpływu na
    spalanie). Ale to jedno na wiele, moze ze 100?
    A teraz wydaje mi się, że po prostu jest troche lepiej. Ten silnik ma
    czasami takie cos, ze tak jakby zawory albo wtryski warczały, klekotały -
    nie wiem jak to nazwać.
    Najczesciej przy przyspieszaniu na 2,3 biegu, trwa to moze pol sekundy.
    Po zatankowaniu na lotosie zdarza się to o wiele rzadziej.
    Ale przyznaje ze próbka na razie była mała (jakies 1000km) wiec to troche
    gdybanie.
    Zobaczymy jak to bedzie wygladalo dalej.