  • Data: 2014-10-08 18:26:41
    Temat: Re: OMG!
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-08 17:44, Piotr Gałka pisze:

    > Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Moim zdaniem urzędnik niszczący firmę i biorący za to jeszcze premię i
    > nagrodę z naszych podatków (potem jeszcze płacimy za zasiłki dla
    > zwolnionych pracowników i po latach za odszkodowanie dla przedsiębiorcy)
    > jest nieporównanie bardziej nieetyczny. Tych się powinno karać za
    > zmuszenie nas do niekorzystnego rozporządzenie naszymi pieniędzmi.
    >
    > Jeśli, jak sam zauważyłeś, budżet mu się nie domyka to by oznaczało, że
    > cenę ustala tak aby jakość (z ledwością) wyjść na swoje. Co jest w tym
    > tak szczególnie nieetycznego ?

    Nieetyczne jest chociażby to, że łączy SOIC drucikami do podstawki DIP.
    Każdemu może się zdarzyć, ale ja takie rzeczy robiłem w warunkach
    wyjazdowych aby uruchomić maszynę. Potem, przy pierwszej sposobności
    zamieniałem na układ DIP, albo jeśli już wyszły to montowałem zamiennik
    na adapterku. On to robi w warunkach domowych, szykując sprzęt warty
    prawie 6kpln. Ten rodzaj montażu pewnie preferuje aby wyglądało
    oldskulowo, bo najwyraźniej w tym środowisku taki ręczny niepowtarzalny
    montaż ma świadczyć o doskonałych parametrach. I z tego powodu montuje
    ten układzik w sposób haniebny. Żeby zrobić wrażenie "oldskulowością"
    pogarsza pewność montażu. Ale cóż w tym złego? Gdy za kilka lat coś
    padnie to przyjedzie i za 1000 zł wlutuje nowy układzik warty 20 zł. I
    to jest właśnie kwestia etyki. Pomijając, że opycha za grube pieniądze
    proste urządzenie które kosztowało go niewiele. Niby nic bo nikt
    kupujących nie zmusza. Tylko że są mamieni opiniami przygotowanymi przez
    kolesia producenta. W sytuacji gdyby chodziło o sprzedawane za grube
    pieniądze, proste urządzenie z diodką LED mające niby leczyć ludzi ze
    wszystkich chorób, mam nadzieję, że nie byłoby tak dużo skorych uważać,
    że to jest jak najbardziej etyczne.

    --
    pozdrawiam
    MD