  • 141. Data: 2009-06-18 07:10:34
    Temat: Re: OLYMPUS PEN juz jest !
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 17 Cze, 15:53, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

    > Choćby Limitedy Pentaxa.

    Wiedziałem, że taka odpowiedź padnie.
    No to teraz wyobraź sobie, że Pentax/Samsung wypuszcza swojego "PEN'a"
    i można używać naleśniki Pentaxa z AF i całą pozostało automatyką. Ale
    niestety nie z "rozmiarami" naleśnika, bo aby taki naleśnik poprawnie
    rzucał obraz na matrycę wymagana będzie "tuleja" dystansowa o grubości
    ponad 2cm, no i wtedy naleśnik już nie będzie taki naleśnikowy.

  • 142. Data: 2009-06-18 07:11:57
    Od: Marx <M...@n...com>

    Kaiko pisze:

    > Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze :) lepiej stopniować
    > rozwój produktu niż od razu wypuszczać finalny rozbudowany do maksimum
    > technologicznego. Naturalne. Lepiej pozwolic klientowi w miejsce 1szego
    > kupic drugi, potem w miejsce drugiego trzeci, pozniej czwarty, siódmy,
    > dziesiąty niż od razu po pierwszym wyprodukować dziesiąty... przecież
    > tyle można bylo zarobić na tym jednym kliencie po drodze. Tak to już
    > działa.

    efekt jest taki ze nic nie zarobia bo nie zmienie :)
    Marx

  • 143. Data: 2009-06-18 07:16:22
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-06-17, śro o godzinie 22:40 +0200, Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze John Smith:

    > Kompletna bzdura, na zadanie domowe porównać ISO100 w LX3 z ISO1600 w
    > Canonie 450D.

    No ale, matryca LX3 nie jest 4x mniejsza liniowo niż matryca w 450D ;)

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 144. Data: 2009-06-18 07:20:33
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-06-17, śro o godzinie 17:00 +0200, adam pisze:

    > Panasonicowej 25 nie ma. Olkowa to wiem, że jest i działa ale kupowanie
    > obiektywu + wydanie drugie tyle na przejściówkę, która niebawem będzie g.
    > warta to lekka przesada.

    Co jest nie tak z adapterem do 4/3 poza chorą ceną?

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 145. Data: 2009-06-18 07:25:44
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-06-18 09:10:34 +0200, Kowalski <j...@g...pl> said:

> [...]
    > ści
    > ponad 2cm, no i wtedy naleśnik już nie będzie taki naleśnikowy.

    A w czym problem, aby takie naleśniki zrobić dla standardu m43?

    de Fresz

  • 146. Data: 2009-06-18 07:34:04
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    de Fresz pisze:

    > A w czym problem, aby takie naleśniki zrobić dla standardu m43?

    Skoro odległość matrycy się zmienia, to już nie będzie "taki" tylko
    konstrukcyjnie zupełnie inny naleśnik. Nie wiem, może trudniejszy
    do zrobienia? A może odwrotnie :)

  • 147. Data: 2009-06-18 07:51:50
    Od: "Paweł Szwajkowski" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> napisał(a):

    > Tylko pomarzyć. Przy małych liczbach przewodnich lamp stosowanych w
    > kompaktach odbijanie światła od sufitu nie miałoby wielkiego sensu.

    Jest fajna lampka Sunpak RD2000 - kupilem sobie ja do 5D zeby nie nosic
    duzych jak nie ma takiej potrzeby. Jest w sam raz zeby nieco doblysnac.
    Bardzo mala i lekka. Kosztuje 250zl. Przewaga nad wbudowanymi - to liczba
    przewodnia 20 no i najwazniejsze mozliwosc odchylania do gory - calej lampy a
    nie tylko palnika co dodatkowo daje mozliwosc wsuniecia wizytowki na gumce
    aby troche do przodu rowiez blysnac.
    Kwestia czasu i bedzie obslugiwac soft Olka.

    Paweł Szwajkowski

  • 148. Data: 2009-06-18 08:07:59
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 18 Cze, 09:25, de Fresz <d...@N...pl> wrote:

    > A w czym problem, aby takie naleśniki zrobić dla standardu m43?

    Problem jest w tym, że zmieniasz temat dyskusji.
    Na początku zarzucano Olkowi i Panasowi że w m4/3 nie ma dużej ilości
    naleśników i podano przykład że jest ich dużo (4 czy 5 w pentaxie),
    które z PENem raczej naleśnikami już by nie były.

    W m4/3 jest jeden naleśnik 17mm/2.8 i zapowiadany na ten rok 20mm/1.7,
    czyli nie ma problemu ze zrobieniem takowych. Analizując zakres
    ogniskowych i światło, wychodzi, ze mogą być jaśniejsze niż te
    Pentaxa.

    Przypuszczam, że jeśli Olek/Panas oszacują, że jest popyt na takie
    szkiełka, to będzie ich więcej. Póki co, one plus naleśnik Zuiko 25mm/
    2.8 oraz Zuiko 50mm/2 stanowią całkiem fajny komplet dobrych, ma lych,
    lekkich stałek do Olkowego PEN'a.

  • 149. Data: 2009-06-18 08:16:56
    Od: Kowalski <j...@g...pl>

    On 18 Cze, 09:20, grzybu <s...@s...sp> wrote:

    > Co jest nie tak z adapterem do 4/3 poza chorą ceną?

    Sens kupowania przejściówki 4/3 > m4/3 największy jest dla
    użytkowników systemu 4/3, którzy posiadają lepsze szkła niż kitowe
    14-42 czy 40-150.

    Używanie Olkowego PEN'a z Zuiko14-54, L25mm/1,4, S30mm/1,4, Zuiko 50mm/
    2 wydaje się jak najbardziej sensowne.

    Oczywiście innosystemowcy, bardziej będą zwracać uwagę na obiektywy
    dedykowane wprost do m4/3, i słusznie. Ciekawym wyjściem może być
    również używanie szkieł do starego analogowego Olkowego PEN'a. Szkła
    te są małe, a i przejściówka jest cienka.

  • 150. Data: 2009-06-18 08:36:25
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Marx" <M...@n...com> napisał:

    > czyli uwazasz ze sie nie da? Taki aparat jak ten Olek tez ponoc byl
    > niemozliwy...
    > [...]

    Da się, ale producentowi się nie opłaci. Aparat będzie większy, cięższy i
    droższy - w efekccie kupi go znacznie mniej ludzi (bo większość
    potencjalnych klientów nie doceni zalet odchylania lampy) i producent zarobi
    mniej.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)