eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetOCZ zbankrutował › Re: OCZ zbankrutował
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.interia.pl!not-for-mail
    From: "Santana" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: OCZ zbankrutował
    Date: Sat, 15 Feb 2014 13:39:04 +0100
    Organization: INTERIA.PL S.A.
    Lines: 67
    Message-ID: <ldnn55$v2a$1@usenet.news.interia.pl>
    References: <lda8k0$e01$1@pippin.nask.net.pl> <ldcell$s6h$1@usenet.news.interia.pl>
    <52f9cd30$0$2147$65785112@news.neostrada.pl> <ldel1v$eoe$1@dont-email.me>
    <ldjrfg$lv4$1@usenet.news.interia.pl> <ldk3q8$63e$1@dont-email.me>
    <ldkupk$vo5$1@usenet.news.interia.pl> <ldmrkb$oka$1@dont-email.me>
    NNTP-Posting-Host: 159-205-22-249.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: usenet.news.interia.pl 1392467941 31818 159.205.22.249 (15 Feb 2014 12:39:01
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@f...interia.pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 15 Feb 2014 12:39:01 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <ldmrkb$oka$1@dont-email.me>
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3505.912
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3505.912
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.comp.pecet:1233580
    [ ukryj nagłówki ]



    Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:ldmrkb$oka$...@d...me...

    "Santana" <s...@i...pl> wrote in message
    news:ldkupk$vo5$1@usenet.news.interia.pl...
    > Ok, żyj sobie w błogiej nieświadomości. Twoja sprawa skoro nie chcesz
    > widzieć jak ktoś wali Cię po rogach :) Spróbuj jednak odpowiedzieć na
    > moje pytanie. Może wtedy Twój umysł odrobine się otworzy :)

    >Pytanie o rajstopy? Gdyby ktoś rzeczywiście wyprodukował rajstopy
    >w których nie "lecą oczka" to wykosiłby z rynku konkurencję i zrobiłby
    >miliony...

    Już wyprodukował, dziesiątki lat temu. Ale bardzo szybko się zorientowali że
    lepiej żeby oczka leciały. Ale to pewnie jacyś nieprofesjonalni frajerzy
    byli. Nazywali się DuPont czy jakoś tak ;)

    > P.S. Dlaczego tania ruska lodówka nie chce się zepsuć od 30 lat a
    > najnowsze i drogie cuda techniki rzadko pracują dłużej niż 5-6 lat?
    > Lodówka to chyba dobry przykład gdyż nie jest używana częściej lub
    > rzadziej tylko po prostu non-stop.

    >Zauważ, że nikt się nie sprzecza z tezą że współczesny sprzęt jest mniej
    >trwały od analogicznych produktów projektowanych 30 lat temu...
    >To o co się sprzeczamy to teza "sprzęt się produkuje dziś tak, aby mu
    >zaprogramować popsucie się szybko po gwarancji".
    >Sprzęt/projekt ewoluuje przez lata, zmienia się... podlega modyfikacjom.
    >Nowe ma być tańsze niż stare, więc zamiast grybej blachy stosuje się
    >cienką, zamiast kompresora niemieckiego daje się chinski, zamiast
    >uszczelki z gumy naturalnej daje się jakąś plastikową, bo tańsza...
    >Siłą napędzającą ten pościg jest to, aby produkt jaki dziś wychodzi
    >z fabryki był tańszy od produktu konkurencji. I to wystarcza aby był
    >mniej niezawodny niż sprzęt produkowany w komuniźmie, gdzie nie
    >było konkurencji wcale. Celem projektu nie jest to, aby sprzęt się psuł
    >częściej niż sprzęt poprzedniej generacji. To jest efekt uboczny procesu.

    Mówiąc oględnie, windows prawda :) Napisałeś że postęp techniczny prowadzi
    do... pogorszenia jakości wyrobów. Brawo. Zresztą sam przyznaj czy nie
    oczekujesz że sprzęt za 2000$ będzie lepszej jakości (czyli między innymi
    trwalszy) niż sprzęt za 500$. A nie jest i to dowodzi że producent jest
    zainteresowany tym żeby towar się w dogodnym momencie (zgadnij dla kogo
    dogodnym) po prostu spieprzył. Przykład? Nie przyzwoicie a w zasadzie
    bezczelnie drogi produkt Ogryzka pod nazwą Ipad. Ogryzek wyłapał gruby wyrok
    gdy udowodniono że świadomie montował w owym Ipadzie akumulatory gorszej
    jakości coby sobie klient za długo nie posłuchał. Wszak trza mu sprzedać
    następny badziew za chorą kase. Ci to akurat większe cwaniaki bo zrobili ze
    swojej marki religie i zaślepieni klienci bulą nawet nie myśląc że można
    lepsze kupić taniej :) Dodam jeszcze że konstrukcja tego urządzenia w
    zasadzie wyklucza samodzielną wymianę akumulatora który zapewne kosztuje
    ułamek ceny urządzenia. Serwis oczywiście może wymienić ale za jeszcze
    bardziej bezczelną cene która ma niezbicie zasugerować zakup nowego
    urządzenia. I takie reguły rządzą teraz tym biznesem gdyż oczywiście ogryzek
    nie jest jedynym złym. To tylko jaskrawy przykład bardzo drogiego urządzenia
    które producent świadomie psuje w imię przyszłych zysków. Zresztą z
    samochodami jest to samo. Mercedes o mało nie zbankrutował po wypuszczeniu
    bardzo trwałego i niezawodnego modelu W123. Teraz już nie robią takich
    błędów i mają gdzieś podnoszoną przez Ciebie wielokrotnie renome. W tej
    branży sytuacja jest zresztą jeszcze ciekawsza gdyż jak Ci się zepsuje po
    gwarancji pralka to zaciśniesz zęby i kupisz nową. Z samochodem nie jest to
    takie oczywiste :) A więc damy Ci gwarancje (bo i tak musimy)poczekamy a
    później i tak wpadniesz w nasze łapki. I wtedy się dowiesz że cześć która na
    zdrowy rozum powinna kosztować 50zł kosztuje 5000zł :) Reasumując, jeśli nie
    widzisz na czym opiera się współczesny biznes to jesteś po prostu ślepy. I
    okulista tu raczej nie pomoże.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: