  • 21. Data: 2017-06-07 02:48:47
    Temat: Re: OC regres
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 6 Jun 2017 19:27:13 +0200, re napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra"

    > Każdy pojazd mechaniczny musi mieć, nawet jeśli się nie porusza po drogach
    > publicznych.
    > ---
    > Można już wyrejestrować czasowo ?

    AFAIK nie.
    Kukiz z Liroyem coś tam proponują, ale jakoś się to nie popycha.

  • 22. Data: 2017-06-07 09:42:31
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-07 o 02:47, Tomasz Pyra pisze:

    > Dokładnie tak.
    > Pojazdy historyczne jak nie jeżdżą, to nie muszą mieć OC, ale to wyjątek.

    Nie jedyny, pojazdy nie zarejestrowane też nie muszą mieć.
    Więc bliższe prawy będzie że ubezpieczenie musi mieć auto które
    porusza się po drogach publicznych niż każdy pojazd mechaniczny.

    Pozdrawiam

  • 23. Data: 2017-06-07 11:44:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-06-07 o 09:42, RadoslawF pisze:

    > Nie jedyny, pojazdy nie zarejestrowane też nie muszą mieć.

    Teoretycznie pojazd nie zarejestrowany nie istnieje, bo jest albo
    jeszcze nie kupiony, albo zezłomowany.

    > Więc bliższe prawy będzie że ubezpieczenie musi mieć auto które
    > porusza się po drogach publicznych niż każdy pojazd mechaniczny.

    To bardzo błędne założenie - jest masa pojazdów, które się nie
    poruszają, a OC muszą mieć. Właściwie, pomijając już żółte tablice, nie
    ma pojazdu, który by mógł nie mieć ubezpieczenia, "bo się nie porusza po
    drogach".

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2017-06-07 11:54:30
    Od: Yakhub <a...@a...aa>

    Dnia Wed, 7 Jun 2017 11:44:02 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Teoretycznie pojazd nie zarejestrowany nie istnieje, bo jest albo
    > jeszcze nie kupiony, albo zezłomowany.

    Właśnie zniknąłeś część maszyn rolniczych i budowlanych.

    --
    Yakhub

  • 25. Data: 2017-06-07 13:34:47
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-07 o 11:44, Liwiusz pisze:

    > Teoretycznie pojazd nie zarejestrowany nie istnieje, bo jest albo
    > jeszcze nie kupiony, albo zezłomowany.

    Z punktu widzenia człowieka ograniczonego umysłowo.
    Auto stojące na placu czy parkingi niesie takie samo zagrożenie
    niezależnie czy miało właściciela, ma, czy dopiero na niego czeka.

> [...]
    > drogach".
    > Maszyny rolnicze jak kombajny czy traktory na gąsienicach, pojazdy
    w muzeach robiące za eksponaty, pojazdy wojskowe w tym specjalnego
    przeznaczenia, pojazdy szynowe.
    Syrenka wuja wyrejestrowana ze dwadzieścia lat temu i stojąca
    na podwórku plus cała masa motorów i motorowerów. :-)

    Pozdrawiam

  • 26. Data: 2017-06-07 21:23:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF"

> [...]
    Więc bliższe prawy będzie że ubezpieczenie musi mieć auto które
    porusza się po drogach publicznych niż każdy pojazd mechaniczny.
    Raczej takie, które ma aspiracje by dalej jeździć. Bo remontowanego
    samochodu nie da się wyrejestrować a przecież nie porusza się. Można też
    mieć samochód, który dotąd nie jeździł i nie ma takich aspiracji.

  • 27. Data: 2017-06-07 21:24:15
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Nie jedyny, pojazdy nie zarejestrowane też nie muszą mieć.

    Teoretycznie pojazd nie zarejestrowany nie istnieje, bo jest albo
    jeszcze nie kupiony, albo zezłomowany.
    ---
    A ja mam Smarta kupionego w zabawkowym i co mi zrobisz.

  • 28. Data: 2017-06-08 11:57:39
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 07.06.2017 o 13:34, RadoslawF pisze:

    > Z punktu widzenia człowieka ograniczonego umysłowo.
    > Auto stojące na placu czy parkingi niesie takie samo zagrożenie
    > niezależnie czy miało właściciela, ma, czy dopiero na niego czeka.

    to napisz jakie niesie zagrożenie i o ile jest ono większe od stojącego
    na placu roweru, kontenera na śmieci, billboardu reklamowego czy
    budynku, które to OC posiadać nie muszą.

    Łukasz

  • 29. Data: 2017-06-08 15:44:51
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-06-08 o 11:57, ddddddddddddd pisze:

    > to napisz jakie niesie zagrożenie i o ile jest ono większe od stojącego
    > na placu roweru, kontenera na śmieci, billboardu reklamowego czy
    > budynku, które to OC posiadać nie muszą.

    Spytaj ustawodawcę. :-)