  • 11. Data: 2015-08-18 12:32:06
    Temat: Re: OC cofnięte w czasie.
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Tuesday, August 18, 2015, 12:18:46 PM, you wrote:

    > Dwa razy. Dlaczego pytasz?

    I pozwolono Ci wyjechać z salonu samochodem bez rejestracji?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2015-08-18 13:21:32
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 sierpnia 2015 12:32:08 UTC+2 uzytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisal:

    > I pozwolono Ci wyjechac z salonu samochodem bez rejestracji?

    A kto pisal o wyjezdzaniu? Kupilem i bylo moje. Niezarejestrowane, ale
    moje. Czy zeby stac sie wlascicielem pojazdu, trzeba nim odjechac?

    Pozdrawiam
    MK

  • 13. Data: 2015-08-18 13:26:24
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 sierpnia 2015 12:29:37 UTC+2 uzytkownik Liwiusz napisal:

    > Bo bys wowczas wiedzial jak kupic OC, aby bylo od rejestracji, a nie
    > "po" (brak tablic nie przeszkadza).

    Ale kupujac nowy samochod, nie musze tego wiedziec, bo dealer zalatwia
    to za mnie. Natomiast na pewno na taka obsluge nie moze liczyc osoba
    kupujaca skuter w supermarkecie, wiec musi sobie radzic sama.

    Pozdrawiam
    MK

  • 14. Data: 2015-08-18 13:58:35
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Drogi Liwiuszu, chciałbym ponownie wspomnieć, że mówimy o pojazdach fabrycznie nowych
    z salonu.

    Ponieważ jest on nowy to nie ma tablic, ani OC. Dostajesz kartę pojazdu, fakturę,
    zaświadczenie dealerskie, robisz przelew i tyle.

    OC trzeba mieć od zarejestrowania i nie powinno tu być żadnych wątpliwości, bo ustawa
    mówi:

    Art. 23.
    1a. Posiadacz pojazdu [...] (UWAGA!!!) zarejestrowanego (KONIEC UWAGI) na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej [...] obowiązany jest posiadać ochronę ubezpieczeniową
    przez cały okres, w którym pojazd jest (!!!) zarejestrowany (!!!) [...]

    Czyli obowiązek powstaje w momencie rejestracji i kończy się w momencie
    wyrejestrowania.

  • 15. Data: 2015-08-18 17:28:17
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-08-18 o 13:58, Konfabulator pisze:

> [...]
    ubezpieczeniową przez cały okres, w którym pojazd jest (!!!) zarejestrowany (!!!)
    [...]
    > Czyli obowiązek powstaje w momencie rejestracji i kończy się w momencie
    wyrejestrowania.

    Ciekawe na jakiej podstawie wydają w UM dowód tymczasowy?
    Wydają go bez żadnego sprawdzania czy mam OC
    Nie pamiętam jak było przy nowych czy kupowanych w PL, ale na sprowadzane
    dawali bez sprawdzania. Dopiero stały dowód za okazaniem OC.
    Może więc ten art 23 dotyczy rejestracji a nie rejestracji czasowej?

  • 16. Data: 2015-08-18 17:40:06
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Raczej nie ma czegoś takiego, jak rejestracja czasowa. Dowód jest tymczasowy, ale nie
    ma on nic wspólnego z czasową rejestracją. Dostajesz przecież tablicę i decyzję o
    rejestracji.

    Obowiązek posiadania od rejestracji jest też powtórzony w Art. 29.

  • 17. Data: 2015-08-18 18:06:24
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2015-08-18 o 17:40, Konfabulator pisze:
> [...]
    rejestracji.

    > Obowiązek posiadania od rejestracji jest też powtórzony w Art. 29.

    No ale zawsze to było interpretowane w sensie dnia. Nie mam na
    pokwitowaniu opłaty za OC wpisanej godziny, a kolejność zdarzeń zawsze
    była taka:
    1. Wybieram auto
    2. Wysyłam przelew
    3. Salon dzwoni, że wpłynęło i można odbierać
    4. Biorę papiery i jadę zarejestrować
    5. Z papierami jadę do agenta wykupić ubezpieczenie
    6. Z tablicami jadę odebrać auto

    Nie umiałbym zrobić 5. przed 4., do ubezpieczenia jest potrzebny numer
    rejestracyjny (za to do odebrania tablic nie trzeba okazywać kwitu na OC).

    I tylko mi zawsze tłumaczono, że 4. i 5. muszą być tego samego dnia, no
    i 5. przed 6.

    MJ

  • 18. Data: 2015-08-18 18:37:56
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2015 o 12:32 RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    pisze:

    > I pozwolono Ci wyjechać z salonu samochodem bez rejestracji?

    Jest tak jak pisze Marcin, możesz sobie kupić i zarejestrować sam, może
    też wszystko za ciebie zrobić dealer.
    Jedno swoje auto rejestrowałem sam, drugie odebrałem gotowe do jazdy.
    Jak bym się uparł to pewnie wyjechał bym z salonu autem bez rejestracji -
    zapłaciłem, jest moje i ja za nie odpowiadam, salonowi nic do tego.

    TG

  • 19. Data: 2015-08-18 19:21:57
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Bo jak chcesz OC od dnia w którym kupujesz, np o 13:26 to wtedy wpisują godzinę, że
    wcześniej nie biorą odpowiedzialności. Art. 29 jeszcze precyzuje, że to ma być od
    momentu zarejestrowania (ten sam dzień) i przed wprowadzeniem pojazdu do ruchu.

  • 20. Data: 2015-08-18 21:53:31
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    rejestracji.

    > Obowiązek posiadania od rejestracji jest też powtórzony w Art. 29.

    Posiadam kserokopię czegoś takiego jak Decyzja nr .......

    o rejestracji czasowej na mocy art 74