  • 1. Data: 2015-08-17 22:02:27
    Temat: OC cofnięte w czasie.
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Historia jest banalna. Kupiłem nowy skuter i poszedłem go zarejestrować i
    ubezpieczyć.Rozmawiam z agentką, żeby na pewno ubezpieczenie było od dnia
    rejestracji, ona sprawdza to kilka razy, że na wniosku jest OC od dajmy na to
    01.08.2015 od godziny 11:45. Dostaję polisę, kwitek, płacę i wychodzę. Po kilku
    dniach chcę odebrać twardy dowód, więc kompletuję papiery i patrzę, a polisa jest nie
    od 01.08 11:45, tylko 02.08 00:00. Czyli mam dzionek bez OC i coś około 120 zł
    wiszącej kary od UFG, czyli koszt dwuletniej polisy. Czytam sobie ustawę, a tam
    kategoryczny zakaz sprzedawania polis z datą wsteczną. No to k... pięknie. Ale jadę
    do agentki i pokazuję polisę i ona sama łapie się za głowę, ale mówi zaraz, zaraz,
    zrobimy aneks. Ja tak czekam, bo wiem że to nielegalne, a po pięciu minutach dostaję
    aneks z cofniętą datą. I niby wszystko fajnie, ale zgodnie z ustawą ten aneks jest
    nielegalny, ale agentka twierdzi, że nie takie rzeczy się aneksuje i dobrze jest. W
    tym konkretnym przypadku mnie to pasuje, ale po jakiego wała pisać ustawy, jak TU i
    tak robią co chcą? A może jednak donieść na samego siebie? Tylko gdzie i czy to coś
    zmieni. A może to jednak jest tak, że moja wola jest ważniejsza od tego co przyjął
    ich system i wydrukował, bo ostatecznie to ja chciałem mieć takie OC, jak po aneksie.
    Tyle, że ja tę polisę z błędną datą podpisałem, że wszystkie dane i warunki są mi
    znane.

  • 2. Data: 2015-08-17 22:20:51
    Temat: Re: OC cofnięte w czasie.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-17 o 22:02, Konfabulator pisze:
    > że na wniosku jest OC od dajmy na to 01.08.2015 od godziny 11:45.

    Wniosek to jest tylko to, o co wnioskujesz, a nie jest dokumentem
    ubezpieczenia.

    > polisa jest nie od 01.08 11:45, tylko 02.08 00:00.

    No i na polisie jest też Twój podpis, zatem powinieneś się zapoznać z
    tym, co kupujesz.

> [...]
    mnie to pasuje, ale po jakiego wała pisać ustawy, jak TU i tak robią co chcą?

    To nie TU zrobiło, tylko jakaś niedoświadczona agentka.

    A OC masz mieć od chwili kupna, a nie od chwili rejestracji.
    Czyli w praktyce nie kupować bez OC - niech sprzedawca kupi polisę,
    skoro chce sprzedać.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-08-18 07:12:47
    Od: Konfabulator <k...@1...pl>

    Niestety to TU, a nie Agentka. Druk jest identyczny z polisą na ich druku firmowym i
    do jego wygenerowania potrzebna była akceptacja kogoś wyżej do kogo agentka miała
    telefon. Wniosek wypełniała agentka, więc nie miałem wglądu co tam wypełniała, ale
    skoro kilka razy i ja i ona powtarzaliśmy, że ma od teraz to mój oczywisty błąd
    polega na tym, że tego nie sprawdziłem.

    Nie jest prawdą, że musisz mieć OC od dnia zakupu. Pojazdy często kupuję w weekendy,
    bo wtedy mam czas, a rejestruje dobre kilka dni później i każdy urząd twierdzi, że
    mam wykupić w dniu rejestracji. Co jest całkiem logiczne, bo nikt nie wyda mi pojazdu
    bez rejestracji i ubezpieczenia, a wykupić OC bez nadanych tablic się legalnie nie
    da, bo jest to pole obowiązkowe. Można na siłę wpisać tam bzdury, ale jednak
    podpisujesz się potem, że te dane są zgodne z prawdą pod jakąśtam odpowiedzialnością.

  • 4. Data: 2015-08-18 07:27:42
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-08-18 o 07:12, Konfabulator pisze:
> [...]

    nie wyda mi pojazdu bez rejestracji i ubezpieczenia,

    a wykupić OC bez nadanych tablic się legalnie nie da, bo jest to pole

    kupujesz auto bez tablic?
    ja nie przerejestrowałem aut - znaczy że mogę nie mieć oc? :)

    Łukasz

  • 5. Data: 2015-08-18 08:30:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-18 o 07:12, Konfabulator pi
    > Nie jest prawdą, że musisz mieć OC od dnia zakupu.

    Jest to prawda, ponieważ OC ma być zawsze.

    > Pojazdy często kupuję w weekendy, bo wtedy mam czas, a rejestruje dobre kilka dni
    później i każdy urząd twierdzi, że mam wykupić w dniu rejestracji.

    Bo urzędu nie obchodzi, czy w przyszłości zapłacisz za to karę, tylko
    chce mieć porządek "u siebie", czyli nie rejestrować pojazdu bez OC.

    > Co jest całkiem logiczne, bo nikt nie wyda mi pojazdu bez rejestracji i
    ubezpieczenia, a wykupić OC bez nadanych tablic się legalnie nie da,

    Co to znaczy "bez tablic"? Coś kręcisz.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2015-08-18 10:27:50
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 sierpnia 2015 07:27:43 UTC+2 uzytkownik dddddddd napisal:

    > kupujesz auto bez tablic?

    Noooo :) Takie calkiem nowe, jeszcze pooklejane folia, zeby sie lakier
    nie porysowal. I z takimi malymi gabeczkami na krawedziach drzwi, zeby
    sie gdzies nie obilo przy ladowaniu na lawete, czy ustawianiu na parkingu :)

    I jak kupie, to dopiero wtedy ide zarejestrowac. I faktycznie moze to
    zajac kilka dni. Tyle, ze ubezpieczenie kupuje zwykle w salonie razem
    z autem i juz dealer dba o to zeby sie w papierach zgadzalo.

    Ale temat dotyczy skutera. I tu faktycznie moga byc jakies pulapki.

    Pozdrawiam
    MK

  • 7. Data: 2015-08-18 11:04:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Tuesday, August 18, 2015, 10:27:50 AM, you wrote:

> [...]
    > I jak kupie, to dopiero wtedy ide zarejestrowac. I faktycznie moze to

    Kupowałeś kiedykolwiek nowy samochód w salonie?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 8. Data: 2015-08-18 12:16:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2015-08-18 o 07:12, Konfabulator pi
    >Jest to prawda, ponieważ OC ma być zawsze.

    Na auto zarejestrowane. Ewentualnie uzywane w ruchu drogowym, choc
    niezarejestrowane nie jest dopuszczone.

    Nowe jest z reguly niezarejestrowane, uzywane z reguly
    zarejestrowane..

    >Bo urzędu nie obchodzi, czy w przyszłości zapłacisz za to karę, tylko
    >chce mieć porządek "u siebie", czyli nie rejestrować pojazdu bez OC.

    Urzad ma obowiazek powiadomic UFG ... ale czy o spoznieniu tez ...

    >Co to znaczy "bez tablic"? Coś kręcisz.

    Co to znaczy "nie wyda" !
    Kupilem auto, i chce je miec.

    Fakt, ze bez tablic to odbior na lawecie ...

    J.

  • 9. Data: 2015-08-18 12:18:46
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    W dniu wtorek, 18 sierpnia 2015 11:04:37 UTC+2 uzytkownik RoMan Mandziejewicz
    napisal:

    > Kupowales kiedykolwiek nowy samochod w salonie?

    Dwa razy. Dlaczego pytasz?

    Pozdrawiam
    MK

  • 10. Data: 2015-08-18 12:29:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-18 o 12:18, Marcin Kiciński pisze:

    > Dwa razy. Dlaczego pytasz?

    Bo byś wówczas wiedział jak kupić OC, aby było od rejestracji, a nie
    "po" (brak tablic nie przeszkadza).

    --
    Liwiusz