  • 1. Data: 2012-03-29 00:50:56
    Temat: OC a brak przeglądu - WTF?
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    Dzisiaj probowalem zaplacic obowiazkowe OC za samochod, ktory od ponad
    pol roku stoi nieuzywany, uszkodzony, i z braku czesci i checi do pracy
    za szybko naprawiony nie bedzie. Od stania zapiekly sie szczeki recznego
    i zardzewialy w pancerzach linki.
    W miedzyczasie skonczyl sie przeglad, ale olalem to, bo i tak stoi pod
    domem i nie jezdzi.
    Mamy drugi samochod, wiec nie pali sie z naprawa.
    Pojazd zony - peugeot 106 '97 1.0i

    Dzisiaj w HDI powiedzieli: jak bez przegladu, to cena 3200PLN... ?!?!?!?
    WTF?!?
    OK, wypelniam wniosek do Aviva direct. Rubryczka fafnasta: data
    kolejnego przeglądu... FUCK! Jako uczciwy obywatel kłamał przecież nie
    będę. Rozmowa z konsultantem: "nie ma przeglądu to nie ubezpieczymy,
    przykro mi, nie ma mozliwosci".

    ?!?!?

    Ubezpieczenie OC jest obowiazkowe, a pomijajac absurdalne 3200, to nie
    ma chetnych do sprzedania takiego ubezpieczenia. Jak z takiej sytuacji
    wybrnac? Chcialem uczciwie zaplacic, i niech auto sobie dalej stoi az
    nie zbuduje garazu i nabiore checi do napraw wtedy.

    *Dodatkowe pytanie: teoretycznie, jak bym chcial auto nieuzywane
    niejezdzace przechowac 20 lat "na zabytek" to jak to zrobic, zeby co
    roku mialo przeglad (co za tym idzie oplacone OC), jak jest niesprawne????

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)

  • 2. Data: 2012-03-29 08:04:38
    Temat: Re: OC a brak przeglądu - WTF?
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Thursday, 29 March 2012 00:50:56 UTC+2, v...@i...pl wrote:
> [...]
    > niejezdzace przechowac 20 lat "na zabytek" to jak to zrobic, zeby co
    > roku mialo przeglad (co za tym idzie oplacone OC), jak jest niesprawne????

    Firma ubezpieczeniowa ma obowiązek przedstawić Ci ofertę. Oferta może byc z kosmosu.

    AdamK

  • 3. Data: 2012-03-29 08:23:49
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > kłamał przecież nie będę. Rozmowa z konsultantem: "nie ma
    > przeglądu to nie ubezpieczymy, przykro mi, nie ma

    Coś pier...lą :-). Mój wspólnik od lat ubezpiecza starego
    porsche, który przeglądu nie ma od niepamiętnych czasów, i
    jakoś nikt się nie czepia.

    > *Dodatkowe pytanie: teoretycznie, jak bym chcial auto
    > nieuzywane niejezdzace przechowac 20 lat "na zabytek" to
    > jak to zrobic, zeby co roku mialo przeglad (co za tym
    > idzie oplacone OC), jak jest niesprawne????

    Zmienić TU :-). Chyba że nasz broker coś sam w papierach
    miesza i stąd nie było nigdy pytania o przegląd. My
    przyjeżdżamy tylko podpisać wniosek i odbierać polisy :-)
    Mogę spróbować się dowiedzieć.

  • 4. Data: 2012-03-29 08:29:46
    Od: Gom <g...@g...com>

    On Mar 29, 12:50 am, "v...@i...pl" <v...@i...pl> wrote:
    > Ubezpieczenie OC jest obowiazkowe, a pomijajac absurdalne 3200, to nie
    > ma chetnych do sprzedania takiego ubezpieczenia. Jak z takiej sytuacji
    > wybrnac?

    Sprawdź w Allianz Direct, nie pamiętam, żeby pytali mnie o datę
    przeglądu.

  • 5. Data: 2012-03-29 08:45:39
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-03-29 08:23, Robert_J pisze:
> [...]
    >
    > Coś pier...lą :-). Mój wspólnik od lat ubezpiecza starego porsche, który przeglądu
    nie ma od niepamiętnych czasów, i jakoś nikt się nie czepia.

    Jak już masz ubezpieczenie, to zwykle wysyłają tylko kontynuację i druczek przelewu,
    niczego nie trzeba wypełniać.
    W każdym razie tak to działało i w PZU, i potem we wszytskich ubezpieczalniach jakie
    testowałem: ś.p. Polisa, Link4, AllianzDirect.
    Ale nawet przy zmianie TU nie pamiętam, żebym musiał wpisywać datę przeglądu, no ale
    może źle pamiętam, albo się pozmieniało.

    Pyt. do wątkotwórcy: naprawdę testowałeś rozmaite ubezpieczalnie czy tylko te dwie?
    Rozumiem że poprzednie ubezpieczenie zostało wymówione albo nieopłacono ostatniej
    raty?

  • 6. Data: 2012-03-29 08:46:55
    Temat: Odp: OC a brak przeglądu - WTF?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik <v...@i...pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:

    > *Dodatkowe pytanie: teoretycznie, jak bym chcial auto nieuzywane
    > niejezdzace przechowac 20 lat "na zabytek" to jak to zrobic, zeby co roku
    > mialo przeglad (co za tym idzie oplacone OC), jak jest niesprawne????

    O żółte blachy musiałbyś się postarać, wtedy nie trzeba OC płacić.
    Ale przed 25 rokiem życia to musiałoby to być jakieś wyjątkowe auto, żeby
    już uznali iż to zabytek.

  • 7. Data: 2012-03-29 08:50:27
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jl10ej$c7r$...@n...ipartners.pl...

> [...]
    > Ale nawet przy zmianie TU nie pamiętam, żebym musiał wpisywać datę
    > przeglądu, no ale może źle pamiętam, albo się pozmieniało.

    Ubezpieczałem auta 3 razy w ostatnim roku i też nie kojarzę, żeby trzeba
    wpisywać datę przeglądu.

  • 8. Data: 2012-03-29 09:03:02
    Od: s...@g...com

    > Dzisiaj w HDI powiedzieli: jak bez przegladu, to cena 3200PLN... ?!?!?!?

    Moje autko stalo 4 lata bez przegladu (w koncu sprzedalem je miesiac temu). OC mialem
    w PZU. Co rok przysylai tylko przedluzenie. Czyli placielm jakies 300-400 rocznie i
    tyle.

    Fantom

  • 9. Data: 2012-03-29 09:14:13
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > Link4, AllianzDirect.
    > Ale nawet przy zmianie TU nie pamiętam, żebym musiał
    > wpisywać datę przeglądu, no ale może źle pamiętam, albo

    To całkiem możliwe.

  • 10. Data: 2012-03-29 09:17:51
    Od: ToMasz <t...@n...gazeta.pl>

    W dniu 29.03.2012 00:50, v...@i...pl pisze:
    > Dzisiaj probowalem zaplacic obowiazkowe OC za samochod, ktory od ponad
    > pol roku stoi

    czyli ubezpieczenie masz, tylko nie opłacone. "Z marszu" masz
    kontynuacje. Jeśli z jakiegoś powodu nie miałeś OC to na lawete i przegląd
    Jak ktoś płaci OC za auto bez przeglądu, to fajnie, ale jak "walnie" to
    szkoda pójdzie z OC, ale ubezpieczyciel zgodnie z umową poprosi o zwort
    wypłaconej kwoty...

    ToMasz