  • 11. Data: 2012-03-29 09:22:48
    Temat: Re: OC a brak przeglądu - WTF?
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-03-29 00:50, v...@i...pl pisze:

    > Ubezpieczenie OC jest obowiazkowe, a pomijajac absurdalne 3200, to nie
    > ma chetnych do sprzedania takiego ubezpieczenia.

    Ej, a nie jest tak, że ubezpieczalnia oferująca ubezpieczenia
    komunikacyjne, ma obowiązek oferowania OC i nie może odmówić
    ubezpieczenia OC? Może oczywiście dać stawkę zaporową typu
    "czydwieście", ale w ofercie mieć musi chyba...

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 12. Data: 2012-03-29 10:05:02
    Od: ojciec <e...@p...pl>

    > za szybko naprawiony nie bedzie. Od stania zapiekly sie szczeki recznego
    > i zardzewialy w pancerzach linki.
    > W miedzyczasie skonczyl sie przeglad, ale olalem to, bo i tak stoi pod
    > domem i nie jezdzi.
    > Mamy drugi samochod, wiec nie pali sie z naprawa.
    > Pojazd zony - peugeot 106 '97 1.0i

    Z jakiego powodu nie sprzedasz tego samochodu?Stojąc tylko niszczeje i
    traci na wartości;/ Po roku stania 97 rocznik to już jest spora
    inwestycja żeby powrócił do życia. Wiem że żal, ale to nie ma
    najmniejszego sensu! Swojego Puga 306 97 rok z klimatyzacją kupiłem bez
    szarpania za 1800 zł. Ile Cie kosztuje ubezpieczenie pojazdu z którego
    nie korzystasz?

    > *Dodatkowe pytanie: teoretycznie, jak bym chcial auto nieuzywane
    > niejezdzace przechowac 20 lat "na zabytek" to jak to zrobic, zeby co
    > roku mialo przeglad (co za tym idzie oplacone OC), jak jest niesprawne????

    Musiał byś stawiać się na przegląd, albo zapraszać na przegląd do swej
    rezydencji.

  • 13. Data: 2012-03-29 10:16:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-29 09:22, LEPEK pisze:
    > Może oczywiście dać stawkę zaporową typu "czydwieście", ale w ofercie
    > mieć musi chyba...

    Tak właśnie.

    I też nie przypominam sobie, aby przy ubezpieczeniu OC któryś z
    kalkulatorów ubezpieczyciela pytał się o przegląd.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2012-03-29 10:31:31
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    ToMasz <t...@n...gazeta.pl> napisał(a):
    ale jak "walnie" to
    > szkoda pójdzie z OC, ale ubezpieczyciel zgodnie z umową poprosi o zwort
    > wypłaconej kwoty...
    >
    > ToMasz
    Jasne. Brak przeglądu to nie jest wykroczenie bo nie idzie za tym kara. Czymś
    co można uznać za karę jest zabranie dowodu w przypadku kontroli i zmuszenie
    do zrobienia przeglądu. Odzyskanie jest chyba bezpłatne. Oczywiście mogę się
    mylić. Pokaż a takim przypadku konkretny punkt z taryfikatora mandatów. Jedni
    ubezpieczyciele wymagają inni nie. Mój wymaga żebym miał przegląd jak jadę za
    granicę. A że się nie wybieram to po co mi on?. Zamiast przeglądu mój w umowie
    umieścił zapis że nie odpowiada ( czyli wystąpi o zwrot wypłaconej kasy, bo
    wypłacić poszkodowanemu musi ) jeśli dokonam zmian w samochodzie i z go nie
    powiadomię. Czyli jak założę nie autoryzowane przez producenta opony, felgi,
    zwiększę moc silnika, założę inne ( mogą być lepsze ) hamulce itp.
    Ubezpieczyciel zgodnie z umową może zażądać zwrotu wypłaconej kasy w wielu
    przypadkach. Chociażby w takim jak ktoś jechał szybciej niż było wolno i
    spowodował sytuację generującą koszty po stronie ubezpieczyciela. Czyli w
    prostym tłumaczeniu. Jak zapierdala 100 w mieście, a było wolno 50. I zrobi
    wypadek. I będą straty. To ubezpieczyciel wypłaci kasę poszkodowanemu a od
    sprawcy może zażądać zwrotu bo umawiał się że kierujący będzie miał
    uprawnienia i będzie wiedział że ma jeździć zgodnie z przepisami. Jak jesteś
    bystry to odpowiedz dlaczego ubezpieczyciel nie występuje z regresem w
    przypadku szkód powstałych wskutek nie stosowania się do przepisów, których
    łamanie zagrożone jest karą. A miałby występować w przypadku szkód w których
    brak przeglądu może nie mieć i najczęściej nie ma znaczenia. Poza tym jak jest
    poważne zdarzenie to przegląd można w dupę wsadzić bo powoływany jest biegły
    który określa co miało wpływ na jego przebieg. I jak znajdzie zapieczoną linkę
    ręcznego a wypadek był spowodowany zawałem serca to nawet tego nie umieści w
    dokumentach.

  • 15. Data: 2012-03-29 10:32:23
    Od: "tck" <t...@t...WytniJ.net.pl>

    > Tak właśnie.
    >
    > I też nie przypominam sobie, aby przy ubezpieczeniu OC któryś z
    > kalkulatorów ubezpieczyciela pytał się o przegląd.

    w mbanku pytaja

    --
    pozdr

    tck(at)top.net.pl

  • 16. Data: 2012-03-29 11:39:04
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 03/29/2012 10:05 AM, ojciec wrote:

    > Musiał byś stawiać się na przegląd, albo zapraszać na przegląd do swej
    > rezydencji.

    I co diagnosta przyjedzie w halą?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 17. Data: 2012-03-29 12:11:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-03-29 09:17, ToMasz pisze:

    > czyli ubezpieczenie masz, tylko nie opłacone. "Z marszu" masz
    > kontynuacje. Jeśli z jakiegoś powodu nie miałeś OC to na lawete i przegląd

    Kontynuacje ma, ale dlaczego ma w ogóle robić przegląd, skoro się nie
    porusza?

    > Jak ktoś płaci OC za auto bez przeglądu, to fajnie, ale jak "walnie" to
    > szkoda pójdzie z OC, ale ubezpieczyciel zgodnie z umową poprosi o zwort
    > wypłaconej kwoty...

    Nie wie kto Ci takich bajek naopowiadał. Ubezpieczyciel może dochodzić
    zwrotu wypłaconego odszkodowania od sprawcy tylko w przypadku, gdy
    stan techniczny pojazdu był przyczyną wypadku. Ważne badania techniczne
    mają z tym niewiele wspólnego.

    --
    Jutro to dziś, tyle że jutro.

  • 18. Data: 2012-03-29 14:10:08
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2012-03-29 10:16, Liwiusz pisze:

    > I też nie przypominam sobie, aby przy ubezpieczeniu OC któryś z
    > kalkulatorów ubezpieczyciela pytał się o przegląd.

    Ale nie wykluczone, że niektóre się pytają choćby po to, aby dać
    kosmiczną stawkę tym "nieopłacalnym". Drugie "ale": czy ci bez przeglądu
    są tacy nieopłacalni, skoro większość z nich się nie porusza?

    Pozdr,

  • 19. Data: 2012-03-29 18:45:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    AZ wrote:

    > I co diagnosta przyjedzie w halą?

    Ale o co chodzi z tym przeglądem?

  • 20. Data: 2012-03-29 20:01:18
    Od: "v...@i...pl" <v...@i...pl>

    > Jak już masz ubezpieczenie, to zwykle wysyłają tylko kontynuację i
    > druczek przelewu, niczego nie trzeba wypełniać.

    No zawsze tak bylo. Tym razem nie przyslali.

    > W każdym razie tak to działało i w PZU, i potem we wszytskich
    > ubezpieczalniach jakie testowałem: ś.p. Polisa, Link4, AllianzDirect.
    > Ale nawet przy zmianie TU nie pamiętam, żebym musiał wpisywać datę
    > przeglądu, no ale może źle pamiętam, albo się pozmieniało.

    Zazwyczaj szedlem osobiscie, dawalem DR i sami sobie spisywali, nie
    interesowalo mnie zbytnio co.

    > Pyt. do wątkotwórcy: naprawdę testowałeś rozmaite ubezpieczalnie czy
    > tylko te dwie?

    Na razie te dwie, bo mi cisnienie tak podniesli, ze dalej nie mialem sily.

    > Rozumiem że poprzednie ubezpieczenie zostało wymówione albo nieopłacono
    > ostatniej raty?

    Poprzednie sie skonczylo dzien przed napisaniem watku.

    --
    venioo -> GG:198909
    "What a wonderful wooooorld!" :)