eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › OBD ELM327 -- pytania
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 69

  • 11. Data: 2014-09-25 02:47:38
    Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "Tomasz Wójtowicz" lvvo87$anc$...@n...news.atman.pl

    >> Nie znam się na tym. Nie mam pojęcia o PINologii ODB.
    >> Ostrzegano mnie przed gmeraniem, strasząc uruchomieniem
    >> poduszek powietrznych...

    >> Rozumiem, że straszono mnie na wyrost.

    > Raczej sobie jaja robili.

    Straszyło mnie co najmniej trzech różnych speców -- i raczej
    ci spece nie zlali się ze sobą. Jeden mógł szukać dla siebie
    roboty; dwóch pozostałych nie miało swego interesu w takim
    straszeniu.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 12. Data: 2014-09-25 03:35:01
    Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2014-09-25 02:47, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    >
    > "Tomasz Wójtowicz" lvvo87$anc$...@n...news.atman.pl
    >
    >>> Nie znam się na tym. Nie mam pojęcia o PINologii ODB.
    >>> Ostrzegano mnie przed gmeraniem, strasząc uruchomieniem
    >>> poduszek powietrznych...
    >
    >>> Rozumiem, że straszono mnie na wyrost.
    >
    >> Raczej sobie jaja robili.
    >
    > Straszyło mnie co najmniej trzech różnych speców -- i raczej
    > ci spece nie zlali się ze sobą. Jeden mógł szukać dla siebie
    > roboty; dwóch pozostałych nie miało swego interesu w takim
    > straszeniu.
    >

    Używając chociażby googla znajdź choćby jeden przypadek zdetonowania
    poduszki powietrznej przez OBD.


  • 13. Data: 2014-09-25 07:19:59
    Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-25 00:53, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Mam typowy dwulitrowy silnik wysokoprężny z turbiną
    > chyba (raczej -- na pewno) koncernu Peugeota-Citroena
    > zamontowany do podwozia Forda Focusa i dwusprzęgłową
    > automatyczną skrzynię sześciobiegową Audi -- jeżdżę
    > Nowym Volvem S40. Najprawdopodobniej mam też filtr
    > sadzy, zwany filtrem cząstek stałych.
    >
    > Do tego ,,ręczną'' klimatyzację i najtańsze
    > ,,audio'' bez wejścia USB -- na dysk.

    ELM pozwoli ci na odczytanie podstawowych parametrów (obroty,
    obciążenie, MAF, spalanie itp) _ECU_ i błędów. Zapomnij o klimatyzacji,
    radiu, zegarkach czy szybach. Tylko to co dotyczy silnika i jego
    osprzętu (a i tak same podstawy - np o FAP czy ERG to będzies zwiedział
    tylko czy zgłaszają błąd, a nie żaden tam stopień zabrudzenia).

    Shrek.


  • 14. Data: 2014-09-25 07:21:33
    Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-09-24 23:38, Tomasz Pyra wrote:

    > Nie, chociaż w niektórych autach jest to zasilane i moduł BT działa.
    > O ile zużycie prądu w przypadku moich interfejsów jest minimalny, to
    > zostaje jeszcze kwestia czy aby ktoś z zewnątrz nie będzie w stanie w
    > jakiś sposób kontrolować Twojego samochodu?

    Wczoraj podłączając swojego ELM na parkingu znalazłem urządzenie
    KARETKA. Rzeczywiście stała za mną, ale nie sprawdziłem czy ma PIN 1234;)

    Shrek.


  • 15. Data: 2014-09-25 08:27:56
    Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>


    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" <s...@s...spam.spam.com> napisał w wiadomości
    news:lvvrg8$p8b$1@node1.news.atman.pl...
    > Używając chociażby googla znajdź choćby jeden przypadek zdetonowania
    > poduszki powietrznej przez OBD.

    A to legendy są, chodziło o uszkodzenie sterownika poduszki powietrznej po
    skanowaniu interfejsem:

    UWAGA !!! Problem ze sterownikami AirBag.

    Istnieje możliwość zablokowania sterownika w VW Golf, Jetta, Bora, Beetle
    oraz w odpowiednich modelach Seat i Skoda z roczników 2000 i 2001 !!!

    Próba połączenia za pomocą programu DeltaScan (lub innego urządzenia
    diagnostycznego) ze sterownikiem AirBag (lub uruchomienie funkcji
    autodetekcji sterowników) w wyżej wymienionych samochodach może spowodować
    jego zablokowanie. Objawia się to zapisaniem w pamięci sterownika kodu błędu
    o numerze 65535 (oznaczającym uszkodzenie sterownika) oraz zaświeceniem na
    stałe kontrolki ostrzegawczej AirBag. Problem ten występuje tylko w
    samochodach wyposażonych w niektóre sterowniki o numerze 6Q0 909 605 A.
    Jeśli samochód posiada np. sterownik 6Q0 909 605 F to połączenie ze
    sterownikiem jest bezpieczne.

    Aby uniknąć kłopotów należy przed próbą połączenia ze sterownikiem AirBag
    sprawdzić jego numer zapisany na obudowie. Jeśli numer ten jest identyczny z
    powyższym jest duże prowdopodobieństwo uszkodzenia. W przeciwnym przypadku
    można bezpiecznie przeprowadzić diagnostykę. Z dostępnych nam źródeł
    wiadomo, iż problem ten może być spowodowany błędem w oprogramowaniu
    sterownika, czego dowodem może być fakt wycofania go ze sprzedaży i
    zastąpienie go sterownikiem o numerze 1C0 909 605 A, który jest pozbawiony
    omawianego defektu.


  • 16. Data: 2014-09-25 09:42:05
    Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski wydumał(a) w news:lvvohh$b38$1@node2.news.atman.pl :

    > Szkoda, że nie można tym sposobem zmniejszyć zużycia paliwa, które
    > momentami (styczeń AD 2011 -- 10,94; luty AD 2013 -- 11,14) sięga
    > 11 litrów ON na 100 km. Minimum (lipiec AD 2009) to 6.72 litra ON
    > na 100 km.

    Oczywiście ze można. Jesli Twój ECU obsługuje/ma możliwość pomiaru zuzycia
    paliwa, jest sporo aplikacji, które uczą/pokazują jak należy jeździć aby
    tego paliwa zużywac mniej.
    Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z podstawowych błędów jakie robi podczas
    jazdy.

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\
    "Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
    as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR


  • 17. Data: 2014-09-25 12:29:13
    Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2014-09-25 02:14, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    >
    > "BartekK" lvvmhf$ker$...@n...news.atman.pl
    >
    >> To że jest wsadzony do wtyczki ODB - pozwala się połączyć z pewnymi
    >> modułami. Ale pojawia się tu pułapka, bo podstawowe sprawy - ok, są w
    >> "miarę ustandaryzowane" i dostepne na tych samych pinach w gnieździe,
    >> ale niektóre auta/marki mają rozrzuconą magistralę can na inne bolce
    >> gniazdka (i połączyć się z niektórymi modułami już nie udaje). Tak
    >> jest np. w BMW
    >
    > A w Nowym Volvo S40 -- z 2009 roku?

    Sprawa jest prosta. Układ elmXXX służy do komunikacji z ECU, a to jest
    jednostka sterująca silnikiem. Sam system OBD,OBD2, EOBD służy do
    komunikacji z ECU SILNIKA, a nie innymi podzespołami. Odczytasz więc
    kody, skasujesz je. Będziesz miał dane live, czyli odczyty podczas
    jazdy, a to jest chyba najlepszym sposobem diagnostyki. Niektóre
    programy oferują odczyt nawet takich parametrów jak moc i moment obrotowy.
    Do ABS, DSA itp. służu inne oprogramowanie i może być zupełnie inna
    komunikacja wcale nie zgodna ze standardami. Do tego mamy VOL-FCR i
    interface na max232.
    Układy elmXXX maja w sobie obsługę protokołów używanych w OBD, ale do
    tego musisz mieć odpowiednie oprogramowanie współpracujące z tym układem
    np. Scantool, Digimoto, Scanmaster itp. Samochody po 2001 lub 2002 roku
    muszą być wyposażone w interface OBD2, więc masz elma i program -
    połączysz się z każdym. Przed tą datą samochód może być wyposażony w
    OBD,OBD2 ale nie musi. Niektórzy producenci stosowali niestandardowe
    gniazda (np. Mitsu) lub wyjścia w gniazdach(np. Volvo). Jeśli chodzi o
    Diesle, to ta data jest chyba przesunięta o rok do przodu.

    To jak ? Wszystko jasne ?

    P.S. Jeśli potrzebujecie interface do ABS,DSA itp, to nie kupujcie tego
    dedykowanego do Volvo za 120 zł., z firmy viaken.pl ale zwykły za 40 zł
    na max232. Chyba, że ktoś chce mieć nadruk "Volvo" na pudełku :D
    Poczytaj sobie http://www.v40.pl/forum/viewtopic.php?t=7704

    Info:
    http://www.v40.pl/printview.php?t=8495&start=0&sid=5
    b976b458efc643fbd19c73c46ad891f


    --
    www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com
    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl
    Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.


  • 18. Data: 2014-09-25 13:02:34
    Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2014-09-25 01:35, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    >> bledy jesli masz i moze je skasowac.
    >
    > Nie mam na razie błędów.
    >
    bo to tylko jedna z funkcji - mozesz zobaczyc ew. historie bledow jesli
    kiedykolwiek wystapily - i do tego wcale nie musi sie swiecic ikonka
    'check engine'.

    >>> Faajne są te, które dają jednocześnie:
    >
    >>> -- zapis stanu samochodu (szybkość samochodu,
    >>> szybkość obrotowa silnika, zużycie paliwa itp.)
    >
    >> Dodatkowo doladowanie turbiny, boost,, polozenie przepustnicy, moc
    >> chwilowa i mase innych info (bez sciemy, ale blisko setka funkcji
    >> w programie torgue pro).
    >
    > Pewnie płatnym. :) A w bezpłatnym?

    nie uzywam bezplatnych bo nic nie wnosza procz paru funkcji
    podstawowych, ktore i tak mam przed nosem na wskaznikach auta.

    15pln to nie majatek i mozesz kupic Torgue Pro w GooglePlay - chyba
    jedno z najlepszych i imho warto jesli chcesz cokolwiek wiecen niz
    obroty i predkosc jak w wersji darmowej.

    Jak sie rozejrzysz w markecie to zobaczysz nastepne rozszerzenia do
    Torgue Pro dla konkretnych marek: np. Ranault, LandRover, etc - tez
    oczywiscie platne :)


    >
    >>> -- zapis z kamery (fajnie, bo tanio,
    >>> jak/gdy tą kamerą jest smartfon)
    >
    >> Kamera dedykowana bije ta ze smartfona
    >
    > Ale kosztują. Może kiedyś sobie jakąś sprawię, ale na
    > razie raczej nie. Pewnie dobre byłoby filmowanie dookolne. ;)
    > Do tego by przydała się aparatura szczególna. ;)

    w aucie zony kamera sie splacila juz wielokrotnie
    ja mam w swoim prewencyjnie (czasami zgrywam sobie - np. z tegorocznego
    przejazdu przez Durmitor i trase Transfogarska)

    >
    >>> -- zapis trasy na mapie (w oparciu o wskazania odbiornika
    >>> GPS umieszczonego w smartfonie czy w tablecie)
    >
    >> To tez robi kamera dedykowana i rowniez znacznie lepiej niz smartfon
    >
    > Ale i drożej, bo smartfon już jest.
    >
    ale smartfon jako kamera to porazka, od katow widzenia, po obsluge - za
    kazdym razem ustawianie, wlaczanie, etc, po zwiechy softu w przypadku
    jak np. ktos w tym czasie do ciebie zadzwoni lub wyskoczy jakies
    niespodziewane zdarzenie systemu ;)



  • 19. Data: 2014-09-25 15:05:16
    Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "Shrek" m008lr$o0b$...@n...news.atman.pl

    >> Do tego ,,ręczną'' klimatyzację i najtańsze
    >> ,,audio'' bez wejścia USB -- na dysk.

    > ELM pozwoli ci na odczytanie podstawowych parametrów (obroty, obciążenie, MAF,
    spalanie itp) _ECU_ i błędów. Zapomnij o
    > klimatyzacji, radiu, zegarkach czy szybach.

    Ale poprzez to gniazdo ,,regulowano'' mi także szyby.
    Chciałem, aby otwierały się ,,z pilota'' wraz
    z szyberdachem -- powiedziano mi, że jest to
    możliwe, ale nie ustawią mi tego. :) Zamykanie
    szyberdachu ,,z pilota'' -- tak, otwieranie -- nie

    > Tylko to co dotyczy silnika i jego osprzętu (a i tak same podstawy - np o FAP czy
    ERG to będzies zwiedział tylko czy zgłaszają
    > błąd, a nie żaden tam stopień zabrudzenia).

    Za cenę kilku dolarów i czasu -- chyba warto.

    Ważne, że nic (poduszka choćby) nie wybuchnie.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 20. Data: 2014-09-25 15:12:47
    Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "MichaelDataR" m00ib4$pnj$...@m...internetia.pl

    > Oczywiście ze można. Jesli Twój ECU obsługuje/ma możliwość pomiaru zuzycia paliwa,
    jest sporo aplikacji, które uczą/pokazują jak
    > należy jeździć aby tego paliwa zużywac mniej. Wiele osób nie zdaje sobie sprawy z
    podstawowych błędów jakie robi podczas jazdy.

    Przykładowo -- rozpędzają się delikatnie, powoli, majestatycznie,
    po czym -- hamują... :) (albo hamują tylko silnikiem) I twierdzą,
    że w czasie gwałtownego przyspieszania spalanie jest maksymalne
    a w czasie hamowania -- minimalne; zatem hamować można,
    a przyspieszać gwałtownie -- nie można. ;)

    Ja, o ile silnik jest nagrzany, przyspieszam z kopyta i staram
    się tak jechać, aby nie hamować ani silnikiem, ani hamulcami
    -- zwłaszcza hamulcami, bo nie dość, że donikąd idzie spalone
    już paliwo, to na dodatek zużywane są klocki i tarcze. Co jakiś
    czas jednak ,,czyszczę'' (za pomocą hamowania) klocki i tarcze. :)

    Pamiętam o tym, że hamowanie silnikiem oszczędza klocki i tarcze
    do przesady -- hamulce nieużywane pracują gorzej od używanych
    racjonalnie, gdyż są po prostu zabrudzone. :) Zaś nadmiernie
    używane -- grzeją się, przez co też pracują gorzej. :)

    I oczywiście pamiętam o tym, że hamowanie silnikiem bywa
    całkiem skuteczne, ale nie zapala świateł hamowania. :)

    -=-

    Aby było jasne -- automatyczna skrzynia biegów
    nie jest przeszkodą w hamowaniu silnikiem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: