eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOBD ELM327 -- pytaniaRe: OBD ELM327 -- pytania
  • Data: 2014-09-25 20:14:07
    Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2014-09-25 00:53, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > jeżdżę
    > Nowym Volvem S40. Najprawdopodobniej mam też filtr
    > sadzy, zwany filtrem cząstek stałych.

    Nowe auta mają OBD2 - jest obowiązkowe.

    >> Nie, a na pewno nie tak łatwo.
    >
    > Może choć dałoby się synchronizować zegarek?
    > Wskazania samochodowego trzeba często korygować.

    Raczej nie.
    Podstawowy protokół OBD-2 daje dostęp do podstawowych parametrów pracy i
    błędów silnika.

    Dostęp do parametrów pozostałych urządzeń w samochodzie jest celowo
    utrudniany przez producentów - nie udostępniają dokumentacji, celowo
    motają protokoły, zmieniają w zależności od wersji ECU itd.
    Chodzi o utrudnienie pracy niezależnym firmom produkującym diagnoskopy,
    dając przewagę warsztatom autoryzowanym, mającym firmowe komputery
    diagnostyczne.

    Dlatego przez OBD-2 najprawdopodobniej uda Ci się odczytać tylko te
    parametry które muszą być dostępne przez OBD w każdym samochodzie
    sprzedawanym w Europie.

    >
    >> Potencjalnie można wykorzystać jakieś błędy w oprogramowaniu
    >> które mogłyby pozwolić na robienie różnych dziwnych rzeczy, ale raczej
    >> są to rozważania czysto teoretyczne.
    >
    > Szkoda. A może choć daje się pozyskać informacje,
    > dzięki którym dałoby się coś uzyskać; na przykład:
    >
    > -- w tej temperaturze (niby na desce jest
    > termometr, ale raczej niedokładny)
    > silnika nie należy przeciążać

    Ten parametr jest dostępny

    >
    > -- do tej chwili (po uruchomieniu silnika)
    > nie należy ruszać samochodu z miejsca,
    > bo ciśnienie oleju jest zbyt niskie

    To już raczej nie będzie dostępne.
    Zresztą większość samochodów nie ma pomiaru ciśnienia, a jedynie progowy
    wyłącznik zapalający kontrolkę na desce rozdzielczej.

    >
    >>> () Czy to dobrze współpracuje z Androidem?
    >
    >> Raczej tak
    >
    > To podstawa.
    >
    >>> () Czy warto inwestować w WiFi, czy wystarczy BT?
    >
    >> Wystarczy BT
    >
    > Parowanie jest bezproblemowe i automagiczne? -- wystarczy
    > włączyć BT w telefonie? (oczywiście pierwsze parowanie
    > będzie dłuższe, ale pytam o parowania kolejne)

    U mnie działa bez problemu, mając dwa takie urządzenia w dwóch różnych
    samochodach i jeden telefon.



    >
    > Zasięg jest dostateczny? Nie trzeba trzymać telefonu
    > blisko urządzenia? Gniazdo mam po lewej stronie, dość
    > wysoko.

    U mnie odbiera nawet z zewnątrz.

    >
    > Łączność nie jest zrywana? Nie jest zakłócana pracą silnika?
    > Pewnie nie -- audio chodzi.

    Nie napotkałem takich problemów, ale wiesz jak to jest z chińszczyzną -
    różnie można trafić.

    >> Żeby było małe - wtedy można to nawet zostawić podłączone "na zawsze".
    >
    > OK. Pojmuję. Wolałbym ,,na stałe''.

    Niby lepiej, ale potencjalnie ktoś może to wykorzystać - chociaż ja tam
    się nie boję i u siebie nie wyjmuję tego.

    >> Nie, chociaż w niektórych autach jest to zasilane i moduł BT działa.
    >> O ile zużycie prądu w przypadku moich interfejsów jest minimalny, to
    >> zostaje jeszcze kwestia czy aby ktoś z zewnątrz nie będzie w stanie w
    >> jakiś sposób kontrolować Twojego samochodu?
    >
    > Zdoła sparować?
    >
    > BT wyjdzie poza karoserię?
    >
    > Co ten ktoś zyska? -- kontrolę czy tylko informację?
    > A jeśli tylko informację -- czy do czegoś mu przyda się?
    > Czy na przykład do czegoś wykorzysta numer nadwozia?

    Numer nadwozia to pewnie można odczytać z jakiejś tabliczki widocznej na
    podszybiu ;)

    A co zyska - to zależy.
    Używając standardowego oprogramowania pewnie nic, bo (przynajmniej w
    moich autach) przy wyłączonym kluczyku nie da się połączyć z ECU
    (chociaż samo OBD jest zasilane i BT działa).

    Natomiast nie wiemy jak to jest zabezpieczone i podatne na celowany atak
    hackerski.
    Ale myślę że nie ma się czego obawiać - AFAIK nie ma potwierdzonych
    włamań w taki sposób, a sama idea jest na etapie jakiś wczesnych "proof
    of concept".

    Teoretycznie może otworzyć i uruchomić samochód, jak masz elektryczne
    wspomaganie kierownicy, to nawet nim skręcać - ale praktycznie zapewne
    nikt nic nie zrobi :-)

    >> Interfejsy raczej wszystkie są takie same - co z tym zrobisz to
    >> bardziej kwestia oprogramowania.
    >
    > Rozumiem. Reasumując -- celować należy w urządzenie
    > małe, tanie, niekoniecznie na WiFi, bo BT wystarczy.
    >
    > Nie warto przejmować się dostarczonym oprogramowaniem,
    > bo jest tego pełno w ,,Sklepie'', czy jednak warto
    > celować w urządzenie sprzedawane wraz z dobrym softem.

    Oprogramowanie raczej kupisz w sklepie - jest cała masa różnych, jedne
    słabsze inne lepsze, do kręcenia filmów z "zegarami" na obrazie, jakieś
    pseudo-hamownie, rozmaita diagnostyka, zestawy wskaźników itp. itd.


    > Może masz jakąś ulubioną aplikację Androidową?
    > Może ktoś inny ma?

    Zależy do czego.
    Takie "wszystko w jednym" to np. Torque Pro - u mnie działa fajnie.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: