-
Data: 2014-09-25 20:14:07
Temat: Re: OBD ELM327 -- pytania
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-09-25 00:53, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> jeżdżę
> Nowym Volvem S40. Najprawdopodobniej mam też filtr
> sadzy, zwany filtrem cząstek stałych.
Nowe auta mają OBD2 - jest obowiązkowe.
>> Nie, a na pewno nie tak łatwo.
>
> Może choć dałoby się synchronizować zegarek?
> Wskazania samochodowego trzeba często korygować.
Raczej nie.
Podstawowy protokół OBD-2 daje dostęp do podstawowych parametrów pracy i
błędów silnika.
Dostęp do parametrów pozostałych urządzeń w samochodzie jest celowo
utrudniany przez producentów - nie udostępniają dokumentacji, celowo
motają protokoły, zmieniają w zależności od wersji ECU itd.
Chodzi o utrudnienie pracy niezależnym firmom produkującym diagnoskopy,
dając przewagę warsztatom autoryzowanym, mającym firmowe komputery
diagnostyczne.
Dlatego przez OBD-2 najprawdopodobniej uda Ci się odczytać tylko te
parametry które muszą być dostępne przez OBD w każdym samochodzie
sprzedawanym w Europie.
>
>> Potencjalnie można wykorzystać jakieś błędy w oprogramowaniu
>> które mogłyby pozwolić na robienie różnych dziwnych rzeczy, ale raczej
>> są to rozważania czysto teoretyczne.
>
> Szkoda. A może choć daje się pozyskać informacje,
> dzięki którym dałoby się coś uzyskać; na przykład:
>
> -- w tej temperaturze (niby na desce jest
> termometr, ale raczej niedokładny)
> silnika nie należy przeciążać
Ten parametr jest dostępny
>
> -- do tej chwili (po uruchomieniu silnika)
> nie należy ruszać samochodu z miejsca,
> bo ciśnienie oleju jest zbyt niskie
To już raczej nie będzie dostępne.
Zresztą większość samochodów nie ma pomiaru ciśnienia, a jedynie progowy
wyłącznik zapalający kontrolkę na desce rozdzielczej.
>
>>> () Czy to dobrze współpracuje z Androidem?
>
>> Raczej tak
>
> To podstawa.
>
>>> () Czy warto inwestować w WiFi, czy wystarczy BT?
>
>> Wystarczy BT
>
> Parowanie jest bezproblemowe i automagiczne? -- wystarczy
> włączyć BT w telefonie? (oczywiście pierwsze parowanie
> będzie dłuższe, ale pytam o parowania kolejne)
U mnie działa bez problemu, mając dwa takie urządzenia w dwóch różnych
samochodach i jeden telefon.
>
> Zasięg jest dostateczny? Nie trzeba trzymać telefonu
> blisko urządzenia? Gniazdo mam po lewej stronie, dość
> wysoko.
U mnie odbiera nawet z zewnątrz.
>
> Łączność nie jest zrywana? Nie jest zakłócana pracą silnika?
> Pewnie nie -- audio chodzi.
Nie napotkałem takich problemów, ale wiesz jak to jest z chińszczyzną -
różnie można trafić.
>> Żeby było małe - wtedy można to nawet zostawić podłączone "na zawsze".
>
> OK. Pojmuję. Wolałbym ,,na stałe''.
Niby lepiej, ale potencjalnie ktoś może to wykorzystać - chociaż ja tam
się nie boję i u siebie nie wyjmuję tego.
>> Nie, chociaż w niektórych autach jest to zasilane i moduł BT działa.
>> O ile zużycie prądu w przypadku moich interfejsów jest minimalny, to
>> zostaje jeszcze kwestia czy aby ktoś z zewnątrz nie będzie w stanie w
>> jakiś sposób kontrolować Twojego samochodu?
>
> Zdoła sparować?
>
> BT wyjdzie poza karoserię?
>
> Co ten ktoś zyska? -- kontrolę czy tylko informację?
> A jeśli tylko informację -- czy do czegoś mu przyda się?
> Czy na przykład do czegoś wykorzysta numer nadwozia?
Numer nadwozia to pewnie można odczytać z jakiejś tabliczki widocznej na
podszybiu ;)
A co zyska - to zależy.
Używając standardowego oprogramowania pewnie nic, bo (przynajmniej w
moich autach) przy wyłączonym kluczyku nie da się połączyć z ECU
(chociaż samo OBD jest zasilane i BT działa).
Natomiast nie wiemy jak to jest zabezpieczone i podatne na celowany atak
hackerski.
Ale myślę że nie ma się czego obawiać - AFAIK nie ma potwierdzonych
włamań w taki sposób, a sama idea jest na etapie jakiś wczesnych "proof
of concept".
Teoretycznie może otworzyć i uruchomić samochód, jak masz elektryczne
wspomaganie kierownicy, to nawet nim skręcać - ale praktycznie zapewne
nikt nic nie zrobi :-)
>> Interfejsy raczej wszystkie są takie same - co z tym zrobisz to
>> bardziej kwestia oprogramowania.
>
> Rozumiem. Reasumując -- celować należy w urządzenie
> małe, tanie, niekoniecznie na WiFi, bo BT wystarczy.
>
> Nie warto przejmować się dostarczonym oprogramowaniem,
> bo jest tego pełno w ,,Sklepie'', czy jednak warto
> celować w urządzenie sprzedawane wraz z dobrym softem.
Oprogramowanie raczej kupisz w sklepie - jest cała masa różnych, jedne
słabsze inne lepsze, do kręcenia filmów z "zegarami" na obrazie, jakieś
pseudo-hamownie, rozmaita diagnostyka, zestawy wskaźników itp. itd.
> Może masz jakąś ulubioną aplikację Androidową?
> Może ktoś inny ma?
Zależy do czego.
Takie "wszystko w jednym" to np. Torque Pro - u mnie działa fajnie.
Następne wpisy z tego wątku
- 25.09.14 20:48 Tomasz Pyra
- 25.09.14 22:37 Tomasz Pyra
- 25.09.14 22:58 John Kołalsky
- 26.09.14 00:27 Eneuel Leszek Ciszewski
- 26.09.14 01:10 Eneuel Leszek Ciszewski
- 26.09.14 01:13 Eneuel Leszek Ciszewski
- 26.09.14 01:18 Eneuel Leszek Ciszewski
- 26.09.14 08:37 AL
- 26.09.14 09:09 Shrek
- 26.09.14 09:13 Shrek
- 26.09.14 17:14 Eneuel Leszek Ciszewski
- 26.09.14 18:48 Shrek
- 26.09.14 18:57 John Kołalsky
- 27.09.14 15:13 Eneuel Leszek Ciszewski
- 27.09.14 15:13 Eneuel Leszek Ciszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=