  • 21. Data: 2018-02-06 14:16:00
    Temat: Re: O mały włos od tragedii! - Wrocław
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2018 o 13:30, p...@g...com pisze:
    > --No to kiedy ma się włączać - jak się zielone zapali i będą jechać?
    >
    > jesli ma taka mozliwosc to czemu nie ? pas sie konczy ? zna ktos dokladna
    lokalizacje ?

    Bez sensu - jak jest czerwone i ma miejsce to nikogo nie blokuje.
    Zresztą - naprawdę kombinujesz. Skończyl wymianę paxów, nic nie jechała
    to się włączył. Nie komplikuj rzeczy prostych.

    > --To akurat mu ze względu na gabaryty pewnie wolno.
    >
    > tak duzy moze wiecej :-)

    Nawet jest na to przepis:) A tak na poważnie, to przyjrzyj się kiedyś -
    autobus często wypełnia szczelnie pas, więc przy manerawch siłą rzeczy
    zajmuje kawałki sąsiednich. Warto zdawać sobie z tego sprawę (i czasami
    być uprzejmym i mu ten kawałek zostawić).
    > PS wyobraz sobie teraz ze autobus stoi na prawym, rowerzysta na srodkowym a
    nagrywajacy nadjezdza lewym, zagrozenie ? zredukowane do minimum bo to autobus
    przyslonil piesza swoim dziwnym manewrem

    Jakim dziwnym? Wyjechał z zatoczki i tyle. A jak się rowerant pcha na
    środkowy to niech kombinuje jak tam przeżyć.

    Shrek

  • 22. Data: 2018-02-06 14:27:33
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2018-02-05 o 15:38, Marco pisze:
    > Kobieta z dzieckiem wbiega na ulice  przed autami ...PRZESTROGA - NIE
    > RÓBCIE TEGO
    > https://www.youtube.com/watch?v=-AB-ZMLa_do
    > Marco

    Wcale nierzadka sytuacja.
    Jest na to życiowa zasada, nie widzisz co jest za przeszkodą nie
    zakładaj, że droga wolna.
    Druga wynikająca z PoRD, nie omijaj/wyprzedzaj na pasach.

  • 23. Data: 2018-02-06 14:36:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2018 o 14:27, t-1 pisze:

    > Jest na to życiowa zasada, nie widzisz co jest za przeszkodą nie
    > zakładaj, że droga wolna.

    Bardzo dobra zasada. Ogólnie nie widzisz - nie jedź, albo rób to
    ostrożnie. Zwłaszcza w zabudowanym, bo nie da się np po autostradzie
    jechać 60, żeby się zatrzymać w granicy widoczności świateł;)

    > Druga wynikająca z PoRD, nie omijaj/wyprzedzaj na pasach.

    Poważnie zapytam - ona tyczy się przejść ze światłami (również w
    granicach skrzyżowań o ruchu kierowanym)?

    Shrek

  • 24. Data: 2018-02-06 14:37:21
    Od: p...@g...com

    --Jakim dziwnym?

    zajmuje 2 pasy plus przekroczona P-14

    --Wyjechał z zatoczki i tyle.

    jestes pewien ze jest tam zatoczka ?

    --A jak się rowerant pcha na środkowy to niech kombinuje jak tam przeżyć.

    no ba przeciez mogl go rozjechac ludzki pan w autobusie :-)

    PS gdyby nie autobus i jego manewry nie byloby tego nagrania

  • 25. Data: 2018-02-06 14:42:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.02.2018 o 14:37, p...@g...com pisze:
    > --Jakim dziwnym?
    >
    > zajmuje 2 pasy plus przekroczona P-14
    >
    > --Wyjechał z zatoczki i tyle.

    To spróbuj zmienić pas autobusem analogicznie co na filmie, to zobaczymy
    jak ci pójdzie.

    > jestes pewien ze jest tam zatoczka ?

    W sumie to założyłem. Masz racje - wygląda jalby przystanek był na pasie
    do skrętu w prawo, a autobus jechał prosto. W sumie nie wiem, trzaby w
    googlu naleźć, ale obstawiam, że busiarz nie robił charców po pasach bo
    tak lubi.

    > PS gdyby nie autobus i jego manewry nie byloby tego nagrania

    Zlikwidujmy autobusy:)

    Shrek

  • 26. Data: 2018-02-07 09:26:17
    Od: "Axel" <n...@s...mu>

    "Shrek" wrote in message news:p5cb1n$nes$5@node2.news.atman.pl...

    > Poważnie zapytam - ona tyczy się przejść ze światłami (również w granicach
    > skrzyżowań o ruchu kierowanym)?

    Nie.

    --
    Axel

  • 27. Data: 2018-02-07 12:06:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marco" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Człowieku, jakbyś Ty był kierowcą ... to ciekawe jak byś się czuł, na
    >8 sekundzie widać czerwone światło dla pieszych, czy ciężko to
    >zauważyć.
    >Resztę zostawiam bez komentarza ...

    Tam sa 3 pasy, a sygnalizatora nie widac od sekundy zero.
    Za to widac, ze czerwone dal samochodow sie konczy jak ostatni pieszy
    schodzi z jezdni ... tak dobrze dobrane, czy taki maly margines ?

    No i jak widac - 2-3 sekundy moga doprowadzic do tragedii.

    J.

  • 28. Data: 2018-02-07 12:10:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Niezaprzeczalnie babka nie jest odpowiedzialna z tym dzieciakiem, ale
    >nie przesadzajmy - pojawiła się widoczna dla jadącego lewym pasem
    >dokładnie w momencie rozpoczęcia wyświetlania zielonego światła,
    >czyli powinien jej grzecznie ustąpić pierwszeństwa i umożliwić
    >zejście z pasów.

    No chyba ze jak widac - kierowca jedzie, przyspiesza na widok
    zielonego i znow ma 50km/h.

    A autobus przeslania widok.

    J.

  • 29. Data: 2018-02-07 12:15:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]

    >no ba przeciez mogl go rozjechac ludzki pan w autobusie :-)
    >PS gdyby nie autobus i jego manewry nie byloby tego nagrania

    Rownie dobrze mogl sobie tir stac na srodkowym pasie i czekac na
    zielone.
    Tirom o ile pamietam to tam chyba nie wolno, ale czasem trzeba cos
    ciezkiego do miasta dowiezc, a wieksza ciezarowka czy autobus nie
    stajacy na przystanku wystarczy.

    J.

  • 30. Data: 2018-02-07 12:18:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Axel" napisał w wiadomości grup

    >Nie.

    Wyprzedzac na przejsciach o ruchu kierowanym mozna.

    Ale ... zabrania sie
    "omijania pojazdu, który jechał w tym samym kierunku, lecz zatrzymał
    się w celu ustąpienia pierwszeństwa pieszemu"

    juz bez wyjatkow.

    A to chyba taki przypadek ... czy czerwone swiatlo kasuje
    pierwszenstwo pieszego na przejsciu ?

    Pozostaja tez inne przepisy o umozliwieniu opuszczenia ... ale to
    trzeba widziec.

    J.