  • 101. Data: 2015-08-09 12:00:36
    Temat: Re: O konkurencji na rynku
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    news:duhetiye2d0a.mhnmotogbsel$.dlg@40tude.net...

    > Ale ta sraka to gdzie byla ?

    W firmie. Ponoć na potęgę kupowano zabezpieczenia indywidualne, nawet na
    moim wydziale trochę tego wpadło. Choć wypadek nie był w TPSA.

    > Bo jak znam zycie - przepisy zabezpieczen wymagaly, ale one
    > utrudnialy, to je olewano. Pracownicy nie stosowali, pracodawca nie

    Wiadomo. Ale z tego, co wiem, Michał raczej nie zaniedbywał zabezpieczeń, to
    była chyba jakaś fucha, a za wejście mimo ich braku, miał podobno dostać
    dużą premię... (O ile tam jeszcze czegoś nie było typu "wicie rozumicie") I
    dał się zmanipulować... Takie wieści do mnie doszły.

    > pilnowal, gdzies tam sobie w magazynie lezaly ... i tak az do wypadku.

    To, co ja widziałem, to raczej nowe było, nie wykluczam, że w magazynie też
    coś mieli.

    > A potem wiadomo - prokurator szuka winnych, kontrole szukaja
    > nieprawidlowosci, to sie robi "sraka".

    Ano. Ale to już musiałbym z kimś z Telbanku pogadać, a nie mam kontaktów.
    Nie wiem, jak sprawa się zakończyła.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 102. Data: 2015-08-09 12:10:11
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Ale uwzgledniles cene tej centrali, budynku, koszt budowy sieci
    > ogolnopolskiej itp ?

    Wszystko, co dałem radę. Wyszło mi, że może moja centrala sama nie
    udźwignęła by tego, ale, jakby pozostałe centrale wrzucić do tego wora, to
    poniżej 10% zysku już na czysto, wystarczyło by do pokrycia całego majątku,
    amortyzacji, kwiatków dla p. Basi sprzątaczki, dziwek dla p. Prezesa,
    porządnego socjalu dla całej załogi. W przypadku mojej jednej centrali
    wyszło mi, że konkretnie, mój pracodawca, kiedyś GUTM, później CRiT,
    utrzymałby się w całości z tej jednej centrali, pokryłby koszty wszystkich
    mediów i podatków... Co więc z resztą zarobionej kasy?

    > Nie wiem po ile TP kupuje kable i centrale, ale podejrzewam, ze koszt
    > podlaczenia nowego abonenta to bedzie gdzies pare tys zl. Oczywiscie w

    Nie robiłem w końcowych centralach, więc nawet nie wnikałem,

    > warunkach miejskich, bez potrzeby prowadzenia 10km kabla przez pola.

    Ale nie wyszło mi, żeby i tego nie dało się pokryć.

    > I teraz niech na tym zalegnie sie jakas Netia i bedzie placila ile tam
    > - 18zl/mc ?
    > Teraz to moze nawet i dobry interes, wart zainwestowania,
    > dawniej, przy wyzszych odsetkach bankowych - niezbyt.
    > A i teraz pytanie - jak dlugo sie ten przychod utrzyma ...

    To polityka, a co to jest polityka, to wolę nie rozmyślać, sprawy urzędowe.
    A tego nie cierpię...

    > To nie o to chodzi. Jesli by miala byc konkurencja, to trzeba bylo
    > zrobic TP1 i TP2, podzielic w miare na pol, co druga centrala w jednej
    > lub drugiej, i radzcie sobie. A klient ma szanse wyboru.

    Tylko, żeby tego nie rozdrobnić zbytnio, bo to też nie będzie dobre.

    > No, o ile pamietam, to FT kupil akcje TP dosc drogo, a one potem
    > stanialy. Ile tam w miedzyczasie zarobil np na & czy dywidendach to
    > juz nie wiem, ale wyglada na kiepski interes :-)

    Ja i tak tego "nie kum-kum-am"...
    Pewnie i tak byłu tu i tam dmuchanie nie w te otwory, co trzeba. A i tak
    ktoś pewnie zakulisowo zgarnął kasę i śmiał się z wydymanych.

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 103. Data: 2015-08-09 14:18:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Wyobrażasz sobie kupić nowiutki samochód w salonie i zanim będziesz mógł
    > wsiąść i pojechać, oddać go do generalnego remontu, bosię rozpada, etc?

    Tak kupowało się pojazdy o nazwie fiat 125p. Szło się na wielki plac przed
    FSO i wybierało najmniej zepsuty egzemplarz. Dając przedtem magazynierowi
    stówę w łapę, by pomógł w wyborze. Ludzie przekazywali sobie adresy
    mechaników, którzy byli dobrzy w naprawach dopiero co wyprodukowanych
    nowiutkich samochodów. Ci wiedzieli co odkręcić i skręcić na nowo, żeby
    się nie rozpadło, etc.

    > Delikatnie nazywali to kurestwem.

    A mniej delikatnie, była to "gospodarka socjalistyczna". Obojętne co
    produkowała fabryka -- sodę kiszoną, samochody, czy wybieraki, zawsze
    tak samo to wyglądało.

    --
    Jarek

  • 104. Data: 2015-08-09 14:23:51
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

> [...]
    > Teraz to moze nawet i dobry interes, wart zainwestowania,
    > dawniej, przy wyzszych odsetkach bankowych - niezbyt.

    Za strowgerowych czasów w miastach nie budowano central gęściej, niż co
    kilka kilometrów, nie opłacało się. Więc musiało opłacać się prowadzenie
    kilkukilometrowych kabli. Z takiego bloku co ma kilkaset mieszkań --
    kabel kilkusetparowy. Dzisiaj takiego druta można wyciągnąć z ziemi
    i oddać na złom (za spore pieniądze), a na to miejsce dać cienki i tani
    światłowód. A w bloiku niewielką skrzyneczkę na jakieś multipleksery.
    Na wsiach, o ile nie ma wiekowych zaniedbań, modernizacja nie jest dużo
    bardziej problematyczna. Osiemnaście złotych, to maksimum tego, ile na
    abonencie można chcieć zarobić.

    > A i teraz pytanie - jak dlugo sie ten przychod utrzyma ...

    Lepiej zapytać jak długo utrzyma się oferowanie ludziom oferowanie
    ludziom internetu z bezprzewodowej telefonii komórkowej. Jako panaceum
    na wszystko, również w miastach takich jak Warszawa. Kilkanaście
    milionów łącz kablowych do każdego mieszkania, po dychę za miesiąc --
    to bardzo dobry rynek, i stabilny.

    > To nie o to chodzi. Jesli by miala byc konkurencja, to trzeba bylo
    > zrobic TP1 i TP2, podzielic w miare na pol, co druga centrala w jednej
    > lub drugiej, i radzcie sobie. A klient ma szanse wyboru.

    Bardzo niemądry pomysł. Nie trzeba było dzielić, lecz mnożyć. Budowa
    i utrzymanie sieci kablowych to robota jak raz dobra dla małych firm,
    które dobrze znają swój teren. Niekonicznie dla molocha wielkości TP/2.
    Chętnych do zbudowania porządnej sieci w całym kraju było co niemiara,
    wystarczyło pozwolić im robić i zarobić.

    Jedyny sensowny pomysł podziału TP pojawił się już po utracie ustawowego
    monopolu. Prezes Anna S. chciała dokonać rozdziału na TP-Hardware
    i TP-Software. Ale tu jedności broniono jak ks. Kordecki Częstochowy.
    Te wszystkie BSA, WLR, LLU i inne TLS, to tylko działania zastępcze,
    będące efektem klęski projektu podziału.

    --
    Jarek

  • 105. Data: 2015-08-09 14:26:17
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No, co by nie mowic, to kolejne rzady mialy ten sam problem
    > - duze potrzeby, przewyzszajace mozliwosci. I skad na to brac ?
    > Nie tylko zasilki, ale emerytury, szpitale, drogi, mosty..
    > Wyprzedaz panstwowych przedsiebiorstw miala byc rozwiazaniem,
    > TP sprzedano chyba po przyzwoitej cenie.

    Sprzedano ją nieprzyzwoicie drogo. Taka jest moja wersja i jej
    się będę trzymał.

    --
    Jarek

  • 106. Data: 2015-08-09 14:37:39
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > nowiutkich samochodów. Ci wiedzieli co odkręcić i skręcić na nowo, żeby
    > się nie rozpadło, etc.

    > A mniej delikatnie, była to "gospodarka socjalistyczna". Obojętne co

    Jak w dowcipie - jakie jest stopniowanie słowa "kłamstwo"?
    Małe kłamstwo, duże kłamstwo, statytstyka...

    > produkowała fabryka -- sodę kiszoną, samochody, czy wybieraki, zawsze
    > tak samo to wyglądało.

    No, bo kochani, nie wyrobimy się do końca zmiany, pani Elu, skwareczki
    prażymy nie 6 minut, tylko 4, a farsz miksujemy nie 5 minut, ale dwie, a do
    przesypywania pierożków dajemy połowę mąki. Idzie to do sklepu i szlag
    człowieka traia jak nie dość, że a. lepi się do siebie, b. rozpada się, c.
    skwarki są powiedzmy, surowe, a d. farsz chrzęści w zębach...

    896510439 896126048 222478125 222478457 814605444 717857100 222478205

  • 107. Data: 2015-08-09 14:55:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > i szlag człowieka traia jak nie dość, że a. lepi się do siebie, b.
    > rozpada się, c. skwarki są powiedzmy, surowe, a d. farsz chrzęści

    Synonimem "gospodarki socjalistycznej" była "gospodarla planowa". Tak to
    widzieli jej orędownicy. Zaplanujmy wszystko z góry, wtedy nic nam się
    nie zmarnuje. W myśl tej doktryny każde przekroczenie planu powinno być
    surowo karane. A nie było, zamiast tego wypłacano premie. Więc to kolejny,
    jeszcze wyższy stopień kłamstwa. Oceniający ten system z zewnątrz woleli
    używać innego określenia -- "gospodarka niedoboru". Ono było zgodne ze
    wszystkimi obserwacjami.

    --
    Jarek

  • 108. Data: 2015-08-10 12:22:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Aug 2015 14:55:37 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

> [...]
    > surowo karane. A nie było, zamiast tego wypłacano premie. Więc to kolejny,

    Masz racje. Ale:
    -premia byla tez za wyrobienie planu, i to jest prawidlowe,
    -zeby sumarycznie plan wyrobic, to ktos jesli ktos zrobi mniej, inny
    musi zrobic wiecej. Niewielkie przekroczenia powinny byc premiowane.
    -socjalizm u nas borykal sie jednak z niedostatkiem produkcji.
    przekroczenia powinny wiec byc mile widziane ... tylko jak zrobic
    wiecej produktow, jesli materialow dostarcza zgodnie z planem ?

    -socjalizm nasz sie borykal z niedoborem pracownikow. Wzrost
    wydajnosci kazdego tez powinien byc mile widziany.

    -wrocmy do kapitalizmu ... plan przekroczysz, i komu to teraz
    sprzedac?

    > Oceniający ten system z zewnątrz woleli
    > używać innego określenia -- "gospodarka niedoboru". Ono było zgodne ze
    > wszystkimi obserwacjami.

    No coz, byl wdrazany w krajach zacofanych.
    O niedoborze to moze tylko w Czechoslowacji mozna mowic.

    J.

  • 109. Data: 2015-08-10 12:24:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Aug 2015 14:26:17 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Sprzedano ją nieprzyzwoicie drogo. Taka jest moja wersja i jej
    > się będę trzymał.

    Ale masz na mysli tylko cene sprzedazy ? Mozna to i tak ujac.

    Czy kontekst szerszy ... no coz, w zasadzie racja, nieprzyzwoicie, a
    potem wszyscy za to zaplacilismy.

    J.

  • 110. Data: 2015-08-10 13:01:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 9 Aug 2015 14:23:51 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Za strowgerowych czasów w miastach nie budowano central gęściej, niż co
    > kilka kilometrów, nie opłacało się. Więc musiało opłacać się prowadzenie

    No, centrala byla tez duza. Z czasem powstalo pojecie "koncentratora
    wydzielonego.

> [...]
    > i oddać na złom (za spore pieniądze), a na to miejsce dać cienki i tani
    > światłowód. A w bloiku niewielką skrzyneczkę na jakieś multipleksery.

    Ale my o nowej inwestycji. Puscic ludzi z lopatami, zeby ten
    swiatlowod zakopali byle gdzie, czy robic porzadna kanalizacje ?
    Skrzyneczka ile kosztuje ? Blok da miejsce za darmo, czy kaze sobie
    placic ? Fakt, ze to juz drobne pieniadze.

    > Na wsiach, o ile nie ma wiekowych zaniedbań, modernizacja nie jest dużo
    > bardziej problematyczna. Osiemnaście złotych, to maksimum tego, ile na
    > abonencie można chcieć zarobić.

    No, skrzyneczka odporna na warunki troche kosztuje. Energetyka za
    "przylacze" pieniadze chce. Miedzi nadal trzeba troche polozyc.
    Chyba, ze skrzyneczki po domach ... ale swiatlowod tez nie jest za
    darmo.

    Gdzies tam jeszcze jest kwestia, ze przjdzie powodz czy huragan, i
    stare telefony dzialaja. A te przez skrzyneczki raczej przestana ...

> [...]
    > na wszystko, również w miastach takich jak Warszawa. Kilkanaście
    > milionów łącz kablowych do każdego mieszkania, po dychę za miesiąc --

    Starych, bo nowych to patrz wyzej.
    Ale internetu nie neguje - klienci sa sklonni zaplacic wiecej niz
    dyche. Bo za dyche ... te skrzyneczki to po ile beda kosztowaly ?

    W kazdym badz razie i tu jest konkurencja ze strony radia.

> [...]
    > Chętnych do zbudowania porządnej sieci w całym kraju było co niemiara,
    > wystarczyło pozwolić im robić i zarobić.

    Nie mieli pieniedzy. Taki problem lat 90-tych - kapitalizm bez
    kapitalu. Poza tym czemu by obie TP nie miala tych firm wynajmowac
    dalej do roboty ?

    Osobna sprawa ... czy siec w miastach nie powinna byc wlasnoscia
    miasta ? No ale to warunkow do konkurencji nie stworzy.

> [...]
    > Te wszystkie BSA, WLR, LLU i inne TLS, to tylko działania zastępcze,
    > będące efektem klęski projektu podziału.

    Zaraz - a linia podzialu proponowanych TP-hardware/software to jak
    mialaby wygladac ?

    I co by to mialo dac ? Obie by sie okopaly na swoich cenach i mowily,
    ze taniej sie nie da.
    Jedyna szansa na konkurencje, to taka, gdy moge miec telefon od dwoch
    roznych firm. Czyli musze byc w zasiegu dwoch roznych central.
    Np TP1 i TP2.

    Tym niemniej - te wszytkie WLR troszke daly, obnizki MTR duzo daly,
    rozwoj komorek tez duzo dal, ale skutek dodatkowy widac - zatrzymanie
    inwestycji. Ale czy przy komorkach one jeszcze sa potrzebne ?

    Dawniej, to gdzies tam jeszcze byla kwestia wsi. O ile w miastach
    sytuacja byla IMO dosc dobra, to na wsiach tragiczna.
    Kto mialby te wsie stelefonizowac i po jakiej cenie ?
    Ale od paru lat ... komorki to rozwiazaly.
    Ale Internet nadal w potrzebie.

    J.