  • 11. Data: 2014-02-08 20:10:39
    Temat: Re: O iskrach - pytanko
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
    news:1vil6iwynj2yb$.18kwa9jberr6a.dlg@40tude.net...

    > Koła, a konkretnie felgi, których górna część zbliża się do radaru z
    > prędkością blisko 2x wyższą niż nadwozie, a przy pomiarze pod kątem
    > jak najbardziej są widziane przez radar.

    Ilość promieniowania radarowego odbitego od tej odrobiny
    felgi którą zobaczy radar przy mierzeniu pod kątem jak sądzę
    jest pomijalnie mała i odbiornik zapewne pominie ten sygnał.
    Na dodatek przy pomiarze pod kątem masz plus taki, że radar
    nie widzi pełnej prędkości Twojego pojazdu tylko składową
    wektora tej prędkości skierowaną w stronę odbiornika....

    > Niektóre samochody mają też metalowy wentylator.

    I w jaki sposób taki wentylator wpływać miałby na pomiar prędkości?

  • 12. Data: 2014-02-08 20:15:14
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message

    > http://www.youtube.com/watch?v=S0t2rQxf57c

    Posądzanie wiatraka od klimatyzacji za błędny pomiar jest dosyć
    śmieszne, bo wiatraki umieszczone są w płaszczyźnie chłodnicy
    czyli kręcą się tak, że łopatki wiatraka nie zbliżają się ani nie
    oddalają od radaru.
    Na dodatek, wiatrak od klimatyzacji jest umieszczony za chłodnicą
    OBOK normalnego wiatraka który chłodzi auto na postoju lub
    włącza się w czasie wolnej jazdy i gorącej pogodzie czujnikiem
    temperatury płynu w chłodnicy...

  • 13. Data: 2014-02-08 20:20:30
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 08.02.2014 20:10, Pszemol pisze:
    > Ilość promieniowania radarowego odbitego od tej odrobiny
    > felgi którą zobaczy radar przy mierzeniu pod kątem jak sądzę
    > jest pomijalnie mała i odbiornik zapewne pominie ten sygnał.

    Sprawdzone w praktyce, ze 100m Iskra-1 ustawiona ma maksymalny zasięg
    potrafi jeszcze to złapać (prawie podwaja prędkość).

    > I w jaki sposób taki wentylator wpływać miałby na pomiar prędkości?

    W żaden, to akurat mit. Z małej odległości Iskra mierzy drgania a nie
    wiatraczek.

    --
    anacron
    aba/

  • 14. Data: 2014-02-08 21:05:01
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 08.02.2014 20:15, Pszemol pisze:
> [...]
    > śmieszne, bo wiatraki umieszczone są w płaszczyźnie chłodnicy
    > czyli kręcą się tak, że łopatki wiatraka nie zbliżają się ani nie

    A jednak, wirujące skrzydła może odebrać za drgania (gdyby je widziała).

    --
    anacron
    aba/

  • 15. Data: 2014-02-08 22:08:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Feb 2014 13:15:14 -0600, Pszemol napisał(a):
> [...]
    > śmieszne, bo wiatraki umieszczone są w płaszczyźnie chłodnicy
    > czyli kręcą się tak, że łopatki wiatraka nie zbliżają się ani nie

    Ale lopatki sa skosne.
    Caly wiatrak moze i srednia odledlosc ma stala, ale jak mierzymy
    niesymetrycznie, to moze cos wyjsc.
    Ponadto lopatka ustawiajac sie wzdluz lub poprzek polaryzacji fali
    moze roznie odbijac - a modulacja amplitudy oglupi radar.

    > Na dodatek, wiatrak od klimatyzacji jest umieszczony za chłodnicą
    > OBOK normalnego wiatraka który chłodzi auto na postoju lub

    Nie podkreslaj ze OBOK, tylko ze ZA. No i wiatrak czesto z plastiku.

    A ten normalny ... nie zawsze sie kreci, ale jak zacznie i oglupi
    radar, to nie wazne co oglupia.

    J.

  • 16. Data: 2014-02-08 22:11:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 8 Feb 2014 13:10:39 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Ilość promieniowania radarowego odbitego od tej odrobiny
    > felgi którą zobaczy radar przy mierzeniu pod kątem jak sądzę
    > jest pomijalnie mała i odbiornik zapewne pominie ten sygnał.

    Tam moze sie tworzyc jakis reflektor radarowy i dobrze odbijac.
    A Iskra prawdopodobnie dokonuje analizy widma i wybiera prazek od
    najwyzszej predkosci, nawet jesli slaby ...

    J.

  • 17. Data: 2014-02-08 22:19:03
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "anacron" <a...@a...pl> wrote in message

    > A jednak, wirujące skrzydła może odebrać za drgania (gdyby je widziała).

    Biorąc pod uwagę fakt, że pomiędzy wirującymi skrzydłami wentylatora
    a radarem jest metalowa chłodnica to jednak nie ma znaczenia czy ten
    wiatrak się kręci ani w jakiej płaszczyźnie.

  • 18. Data: 2014-02-08 22:20:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Nie podkreslaj ze OBOK, tylko ze ZA. No i wiatrak czesto z plastiku.
    >
    > A ten normalny ... nie zawsze sie kreci, ale jak zacznie i oglupi
    > radar, to nie wazne co oglupia.

    Pisząc tamto nie uświadomiłem sobie faktu że jest za metalową
    chłodnicą, a więc dla radaru zupełnie niewidoczny... :-)

  • 19. Data: 2014-02-08 23:55:40
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 8 Feb 2014 15:20:27 -0600, Pszemol napisał(a):

    > Pisząc tamto nie uświadomiłem sobie faktu że jest za metalową
    > chłodnicą, a więc dla radaru zupełnie niewidoczny... :-)

    Albo przed. W Europie już wynaleziono wentylator elektryczny i nie musi on
    być napędzany przez sprzęgło wiskotyczne od silnika., więc jest tam, gdzie
    konstruktorowi było wygodniej.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 20. Data: 2014-02-09 01:05:47
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 08.02.2014 22:19, Pszemol pisze:
> [...]
    > a radarem jest metalowa chłodnica to jednak nie ma znaczenia czy ten
    > wiatrak się kręci ani w jakiej płaszczyźnie.

    Mówię o wiatraku jako takim, a nie tym za chłodnicą. Tak naprawdę na
    filmiku Iskra mierzy drgania sprężarki klimatyzacji, pomijając już, że w
    tym konkretnym przypadku mamy do czynienia z błędem pomiaru.

    Nie zmienia to jednak faktu, że policjant stojący bezpośrednio przed
    włączonym radiowozem może zmierzyć takie drgania w swoim radiowozie,
    potem szybko podnieść w celu lepszego udawania miernik i wycelować go w
    naszą stronę (symulując pomiar) i nas ukarać za rzekome przekroczenie
    prędkości. Paradoksalnie nie musi tego nawet tak robić, bo lepszy wynik
    uzyska dokonując pomiaru podczas podnoszenia... Na pewno chcesz, ze mną
    dyskutować o Iskrach, albo innych radarach? :D

    --
    anacron
    aba/