-
11. Data: 2014-02-08 20:10:39
Temat: Re: O iskrach - pytanko
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
news:1vil6iwynj2yb$.18kwa9jberr6a.dlg@40tude.net...
> Dnia Thu, 6 Feb 2014 19:37:32 -0600, Pszemol napisał(a):
>
>> "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
>> news:1qc0nn623y03w.1shf52x9rpthr$.dlg@40tude.net...
>>> Bo pomijając kwestie rozstrzygania któremu z grupy zmierzono prędkość,
>>> zostają jeszcze kwestie podwójnego echa, czy echa od elementów
>>> wirujących pojazdu.
>>
>> A jakie to masz w swoim pojeździe elementy wirujące z punktu
>> widzenia radaru?
>
> Koła, a konkretnie felgi, których górna część zbliża się do radaru z
> prędkością blisko 2x wyższą niż nadwozie, a przy pomiarze pod kątem
> jak najbardziej są widziane przez radar.
Ilość promieniowania radarowego odbitego od tej odrobiny
felgi którą zobaczy radar przy mierzeniu pod kątem jak sądzę
jest pomijalnie mała i odbiornik zapewne pominie ten sygnał.
Na dodatek przy pomiarze pod kątem masz plus taki, że radar
nie widzi pełnej prędkości Twojego pojazdu tylko składową
wektora tej prędkości skierowaną w stronę odbiornika....
> Niektóre samochody mają też metalowy wentylator.
I w jaki sposób taki wentylator wpływać miałby na pomiar prędkości?
-
12. Data: 2014-02-08 20:15:14
Temat: Re: O iskrach - pytanko
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> wrote in message
news:52f49a5c$0$2160$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Pszemol" <P...@P...com> napisał w wiadomości
> news:ld1dd5$ed0$1@dont-email.me...
>> "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> wrote in message
>> news:1qc0nn623y03w.1shf52x9rpthr$.dlg@40tude.net...
>>> Bo pomijając kwestie rozstrzygania któremu z grupy zmierzono prędkość,
>>> zostają jeszcze kwestie podwójnego echa, czy echa od elementów
>>> wirujących pojazdu.
>>
>> A jakie to masz w swoim pojeździe elementy wirujące z punktu
>> widzenia radaru?
>
>
> http://www.youtube.com/watch?v=S0t2rQxf57c
Posądzanie wiatraka od klimatyzacji za błędny pomiar jest dosyć
śmieszne, bo wiatraki umieszczone są w płaszczyźnie chłodnicy
czyli kręcą się tak, że łopatki wiatraka nie zbliżają się ani nie
oddalają od radaru.
Na dodatek, wiatrak od klimatyzacji jest umieszczony za chłodnicą
OBOK normalnego wiatraka który chłodzi auto na postoju lub
włącza się w czasie wolnej jazdy i gorącej pogodzie czujnikiem
temperatury płynu w chłodnicy...
-
13. Data: 2014-02-08 20:20:30
Temat: Re: O iskrach - pytanko
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 08.02.2014 20:10, Pszemol pisze:
> Ilość promieniowania radarowego odbitego od tej odrobiny
> felgi którą zobaczy radar przy mierzeniu pod kątem jak sądzę
> jest pomijalnie mała i odbiornik zapewne pominie ten sygnał.
Sprawdzone w praktyce, ze 100m Iskra-1 ustawiona ma maksymalny zasięg
potrafi jeszcze to złapać (prawie podwaja prędkość).
> I w jaki sposób taki wentylator wpływać miałby na pomiar prędkości?
W żaden, to akurat mit. Z małej odległości Iskra mierzy drgania a nie
wiatraczek.
--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
aba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
14. Data: 2014-02-08 21:05:01
Temat: Re: O iskrach - pytanko
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 08.02.2014 20:15, Pszemol pisze:
> Posądzanie wiatraka od klimatyzacji za błędny pomiar jest dosyć
> śmieszne, bo wiatraki umieszczone są w płaszczyźnie chłodnicy
> czyli kręcą się tak, że łopatki wiatraka nie zbliżają się ani nie
> oddalają od radaru.
A jednak, wirujące skrzydła może odebrać za drgania (gdyby je widziała).
--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
aba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza
-
15. Data: 2014-02-08 22:08:08
Temat: Re: O iskrach - pytanko
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 8 Feb 2014 13:15:14 -0600, Pszemol napisał(a):
>> http://www.youtube.com/watch?v=S0t2rQxf57c
> Posądzanie wiatraka od klimatyzacji za błędny pomiar jest dosyć
> śmieszne, bo wiatraki umieszczone są w płaszczyźnie chłodnicy
> czyli kręcą się tak, że łopatki wiatraka nie zbliżają się ani nie
> oddalają od radaru.
Ale lopatki sa skosne.
Caly wiatrak moze i srednia odledlosc ma stala, ale jak mierzymy
niesymetrycznie, to moze cos wyjsc.
Ponadto lopatka ustawiajac sie wzdluz lub poprzek polaryzacji fali
moze roznie odbijac - a modulacja amplitudy oglupi radar.
> Na dodatek, wiatrak od klimatyzacji jest umieszczony za chłodnicą
> OBOK normalnego wiatraka który chłodzi auto na postoju lub
Nie podkreslaj ze OBOK, tylko ze ZA. No i wiatrak czesto z plastiku.
A ten normalny ... nie zawsze sie kreci, ale jak zacznie i oglupi
radar, to nie wazne co oglupia.
J.
-
16. Data: 2014-02-08 22:11:09
Temat: Re: O iskrach - pytanko
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 8 Feb 2014 13:10:39 -0600, Pszemol napisał(a):
>> Koła, a konkretnie felgi, których górna część zbliża się do radaru z
>> prędkością blisko 2x wyższą niż nadwozie, a przy pomiarze pod kątem
>> jak najbardziej są widziane przez radar.
>
> Ilość promieniowania radarowego odbitego od tej odrobiny
> felgi którą zobaczy radar przy mierzeniu pod kątem jak sądzę
> jest pomijalnie mała i odbiornik zapewne pominie ten sygnał.
Tam moze sie tworzyc jakis reflektor radarowy i dobrze odbijac.
A Iskra prawdopodobnie dokonuje analizy widma i wybiera prazek od
najwyzszej predkosci, nawet jesli slaby ...
J.
-
17. Data: 2014-02-08 22:19:03
Temat: Re: O iskrach - pytanko
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"anacron" <a...@a...pl> wrote in message
news:ld62l8$ngf$1@news.task.gda.pl...
> W dniu 08.02.2014 20:15, Pszemol pisze:
>> Posądzanie wiatraka od klimatyzacji za błędny pomiar jest dosyć
>> śmieszne, bo wiatraki umieszczone są w płaszczyźnie chłodnicy
>> czyli kręcą się tak, że łopatki wiatraka nie zbliżają się ani nie
>> oddalają od radaru.
>
> A jednak, wirujące skrzydła może odebrać za drgania (gdyby je widziała).
Biorąc pod uwagę fakt, że pomiędzy wirującymi skrzydłami wentylatora
a radarem jest metalowa chłodnica to jednak nie ma znaczenia czy ten
wiatrak się kręci ani w jakiej płaszczyźnie.
-
18. Data: 2014-02-08 22:20:27
Temat: Re: O iskrach - pytanko
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:16nmsydqfqx5.1r1w9oldiypc9$.dlg@40tude.net...
>> Na dodatek, wiatrak od klimatyzacji jest umieszczony za chłodnicą
>> OBOK normalnego wiatraka który chłodzi auto na postoju lub
>
> Nie podkreslaj ze OBOK, tylko ze ZA. No i wiatrak czesto z plastiku.
>
> A ten normalny ... nie zawsze sie kreci, ale jak zacznie i oglupi
> radar, to nie wazne co oglupia.
Pisząc tamto nie uświadomiłem sobie faktu że jest za metalową
chłodnicą, a więc dla radaru zupełnie niewidoczny... :-)
-
19. Data: 2014-02-08 23:55:40
Temat: Re: O iskrach - pytanko
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Sat, 8 Feb 2014 15:20:27 -0600, Pszemol napisał(a):
> Pisząc tamto nie uświadomiłem sobie faktu że jest za metalową
> chłodnicą, a więc dla radaru zupełnie niewidoczny... :-)
Albo przed. W Europie już wynaleziono wentylator elektryczny i nie musi on
być napędzany przez sprzęgło wiskotyczne od silnika., więc jest tam, gdzie
konstruktorowi było wygodniej.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
20. Data: 2014-02-09 01:05:47
Temat: Re: O iskrach - pytanko
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 08.02.2014 22:19, Pszemol pisze:
> "anacron" <a...@a...pl> wrote in message
> news:ld62l8$ngf$1@news.task.gda.pl...
>> W dniu 08.02.2014 20:15, Pszemol pisze:
>>> Posądzanie wiatraka od klimatyzacji za błędny pomiar jest dosyć
>>> śmieszne, bo wiatraki umieszczone są w płaszczyźnie chłodnicy
>>> czyli kręcą się tak, że łopatki wiatraka nie zbliżają się ani nie
>>> oddalają od radaru.
>>
>> A jednak, wirujące skrzydła może odebrać za drgania (gdyby je widziała).
>
> Biorąc pod uwagę fakt, że pomiędzy wirującymi skrzydłami wentylatora
> a radarem jest metalowa chłodnica to jednak nie ma znaczenia czy ten
> wiatrak się kręci ani w jakiej płaszczyźnie.
Mówię o wiatraku jako takim, a nie tym za chłodnicą. Tak naprawdę na
filmiku Iskra mierzy drgania sprężarki klimatyzacji, pomijając już, że w
tym konkretnym przypadku mamy do czynienia z błędem pomiaru.
Nie zmienia to jednak faktu, że policjant stojący bezpośrednio przed
włączonym radiowozem może zmierzyć takie drgania w swoim radiowozie,
potem szybko podnieść w celu lepszego udawania miernik i wycelować go w
naszą stronę (symulując pomiar) i nas ukarać za rzekome przekroczenie
prędkości. Paradoksalnie nie musi tego nawet tak robić, bo lepszy wynik
uzyska dokonując pomiaru podczas podnoszenia... Na pewno chcesz, ze mną
dyskutować o Iskrach, albo innych radarach? :D
--
anacron
Przeczytaj http://damskomesko.pl/2013/08/ja-nie-bede-gotowana-z
aba/
Poprzyj https://www.fb.com/NielegalneRadaryDoKosza