    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Fri, 28 Sep 2018 10:30:37 +0200

    Dnia Thu, 27 Sep 2018 21:23:23 +0200, Marek S napisał(a):

> [...]
    > gość dawał gaz do dechy - bo tak lubi. Ja zresztą też.
    >
    > Moje auto jet dużo cięższe (chyba ponad 1800kg) i słabsze (270KM w dieslu).
    >
    > Oto co mnie zastanowiło:
    >
    > 1. Do 150km/h nie dawałem mu rady na przyspieszenie. Powyżej 180km/h
    > było dokładnie odwrotnie.
    >
    > 2. Jadąc za tym autem nabawiłem się bólu głowy. Strzelało z rury przy
    > zmianie biegów, pierdziało straszliwie. Musiałem je wyprzedzić i jechać
    > szybciej mimo prędkości lekko dyskomfortowej jak dla mnie.
    >
    > Moje pytania brzmią:
    >
    > 1. Czy silniki cywilno-sportowe muszą tak hałasować? Nie da się ich

    Nie i fabrycznie nie hałasują.
    Żeby "dobrze" hałasowało trzeba wymienić za ciężkie pieniądze cały układ
    wydechowy na specjalnie hałasujący.

    > 2. Dlaczego przy znacznie większej mocy to auto nie dawało rady przy
    > większych prędkościach? Nie ma ono przecież budowy TIRa by opory
    > powietrza były jakoś znacząco większe. W czym zatem rzecz?

    Trudno powiedzieć.
    Bo ani nie wiemy jak zmieniał biegi, ani czy powyżej pewnej prędkości
    kierowca nie dostaje jakiejś drżącej stopy - czyli jednak nie wiemy czy
    cisnął tak na maksa.

    Po drugie nie wiemy czy samochód był sprawny - pierdząco-strzelający wydech
    zdradza jakąś tuningową przeszłość samochodu, a tak jakoś zazwyczaj jak już
    ktoś zrobił wydech, to pewnie i zrobił dolot. A jak zrobił dolot to pytanie
    jak i czy aby na pewno w sposób w który przy wyższych prędkościach to nadal
    prawidowo działa?
    No jeszcze pytanie o tą moc, bo jeśli te 300KM to wiedza od tego kto te
    modfikacje robił, to też różnie z tym może być z wiarygodnością ;)

    I to by tłumaczyło zjawisko - mając cięższe auto odstawałeś na początku, a
    przy wyższych prędkościach gdzie główną rolę grała podobna aerodynamika,
    dochodziłeś go, bo dostępna moc silnika była podobna, a może i u Ciebie
    wyższa.

    Bo aerodynamika to raczej nie, taka Cupra ma ogranczenie do 250 i pewnie do
    tej prędkości dość swobodnie się rozpędza, a różnice w aerodynamice też
    pewnie nie jakieś wielkie.