-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-me
dia.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.ne
ostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <pojang$rmr$1@node2.news.atman.pl>
Date: Fri, 28 Sep 2018 10:30:37 +0200
Message-ID: <5tislk03ylm9$.bgvwg0cgx2h$.dlg@40tude.net>
Lines: 57
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89.64.51.202
X-Trace: 1538123438 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 516 89.64.51.202:56030
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3288
X-Received-Body-CRC: 20493776
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2640495
[ ukryj nagłówki ]Dnia Thu, 27 Sep 2018 21:23:23 +0200, Marek S napisał(a):
> Hej,
>
> Poczyniłem dziś pewną obserwację, która mnie zbiła z tropu. Otóż przez
> długi odcinek podróży autostradą (jakieś 200 - 300 km) jechałem za
> fajnym autem: Seatem Cupra R. Było mi na rękę przykleić się do niego bo
> kierowca ostro przyspieszał i jechał szybko. Tak, tak, wiem -
> przypiraciłem, ale zostawmy to. Zatrzymaliśmy się w jakiejś stacji
> paliwowej i pogadałem trochę z kolesiem. Ponoć to to ma ponad 300KM i
> gość dawał gaz do dechy - bo tak lubi. Ja zresztą też.
>
> Moje auto jet dużo cięższe (chyba ponad 1800kg) i słabsze (270KM w dieslu).
>
> Oto co mnie zastanowiło:
>
> 1. Do 150km/h nie dawałem mu rady na przyspieszenie. Powyżej 180km/h
> było dokładnie odwrotnie.
>
> 2. Jadąc za tym autem nabawiłem się bólu głowy. Strzelało z rury przy
> zmianie biegów, pierdziało straszliwie. Musiałem je wyprzedzić i jechać
> szybciej mimo prędkości lekko dyskomfortowej jak dla mnie.
>
> Moje pytania brzmią:
>
> 1. Czy silniki cywilno-sportowe muszą tak hałasować? Nie da się ich
> jakoś wyciszyć?
Nie i fabrycznie nie hałasują.
Żeby "dobrze" hałasowało trzeba wymienić za ciężkie pieniądze cały układ
wydechowy na specjalnie hałasujący.
> 2. Dlaczego przy znacznie większej mocy to auto nie dawało rady przy
> większych prędkościach? Nie ma ono przecież budowy TIRa by opory
> powietrza były jakoś znacząco większe. W czym zatem rzecz?
Trudno powiedzieć.
Bo ani nie wiemy jak zmieniał biegi, ani czy powyżej pewnej prędkości
kierowca nie dostaje jakiejś drżącej stopy - czyli jednak nie wiemy czy
cisnął tak na maksa.
Po drugie nie wiemy czy samochód był sprawny - pierdząco-strzelający wydech
zdradza jakąś tuningową przeszłość samochodu, a tak jakoś zazwyczaj jak już
ktoś zrobił wydech, to pewnie i zrobił dolot. A jak zrobił dolot to pytanie
jak i czy aby na pewno w sposób w który przy wyższych prędkościach to nadal
prawidowo działa?
No jeszcze pytanie o tą moc, bo jeśli te 300KM to wiedza od tego kto te
modfikacje robił, to też różnie z tym może być z wiarygodnością ;)
I to by tłumaczyło zjawisko - mając cięższe auto odstawałeś na początku, a
przy wyższych prędkościach gdzie główną rolę grała podobna aerodynamika,
dochodziłeś go, bo dostępna moc silnika była podobna, a może i u Ciebie
wyższa.
Bo aerodynamika to raczej nie, taka Cupra ma ogranczenie do 250 i pewnie do
tej prędkości dość swobodnie się rozpędza, a różnice w aerodynamice też
pewnie nie jakieś wielkie.
Następne wpisy z tego wątku
- 28.09.18 14:21 J.F.
- 28.09.18 15:01 Chris
- 28.09.18 17:55 J.F.
- 28.09.18 19:01 Cavallino
- 28.09.18 21:17 LordBluzg(R)
- 29.09.18 00:31 Adam
- 29.09.18 09:04 ddddddddddddd
- 29.09.18 23:34 PiteR
- 30.09.18 01:19 Tomasz Pyra
- 30.09.18 08:14 Cavallino
- 30.09.18 13:03 Tomasz Pyra
- 30.09.18 20:19 Marek S
- 30.09.18 20:20 Marek S
- 30.09.18 20:27 Marek S
- 01.10.18 18:00 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
Najnowsze wątki
- 2024-12-31 Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- 2024-12-31 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Starszy Konsultant AWS <=
- 2024-12-31 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-31 Odpowiedzialność w spółce z oo
- 2024-12-31 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-31 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Specjalista ds. bezpieczeństwa informacji i ciągłości
- 2024-12-31 8%
- 2024-12-31 Błonie => Administrator systemów <=
- 2024-12-31 Błonie => IT System Administrator <=
- 2024-12-31 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2024-12-31 Wrocław => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2024-12-31 Warszawa => Helpdesk - I linia wsparcia <=
- 2024-12-31 kabelek - kynar ?