eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO bateriachRe: O bateriach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.s201pc206.mmj.pl!not-for-mail
    From: ii <i...@o...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: O bateriach
    Date: Mon, 10 Jan 2022 00:27:10 +0100
    Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
    Message-ID: <srfr0k$b5a$1@news.icm.edu.pl>
    References: <61d6cccb$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <61d6e262$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
    <sr6pta$nco$1$horizn@news.chmurka.net> <1itjj1zlv85rj$.dlg@myjk.org>
    <sr8slp$lca$1@dont-email.me> <8...@4...net>
    <61d9932c$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <6odyqo83f8h0$.1xsbu4cm6xlqg.dlg@40tude.net>
    <61da0c8b$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <sre02m$h11$3$Cav@news.chmurka.net> <sre660$lal$1@dont-email.me>
    <srem5n$96m$1@news.icm.edu.pl> <srfm11$3m4$1@dont-email.me>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 9 Jan 2022 23:27:16 -0000 (UTC)
    Injection-Info: news.icm.edu.pl; posting-host="s201pc206.mmj.pl:89.174.201.206";
    logging-data="11434"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.4.1
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <srfm11$3m4$1@dont-email.me>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2700518
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 09.01.2022 o 23:02, ToMasz pisze:
    >> Decyzja w rękach ludzi.
    > Dzięki że (przez przypadek) się ze mną zgodziłeś.
    >>> uzyskując za to 90% redukcji co2, głosujemy portfelami za utrzymaniem
    >>> komfortu przy zajebiście wysokiej cenie. Wyobraźcie sobie że
    >>> przegłosowujemy nakaz że każde auto spalinowe musi gdzieś tam wozić
    >>> 250kg ciężarek. no chyba cie popieprzyło - powie większość!? Takie
    >>> samo zdanie mam o właścicielach samochodów elektrycznych które moga
    >>> zrobić 400km, ale od poniedziałku do piątku robią 25km.
    >>
    >> Przecież ze spalinowymi jest to samo. Elektryczność niewiele tu wnosi.
    > nie. bo cena auta salinowego nie zalezy od zasięgu.

    Jest tak samo w sensie, że "wożą ze sobą tonę albo i dwie tony".

    > pełny pusty bak - ta
    > sama masa. akumulator na 50km a 500km - sam policz ile to kg

    Jakby im ciążyło to by mniejsze kupowali. Ile widziałeś/słyszałeś Twizy
    a ile innych elektryków?

    >
    > 1. nie mówię nikomu jak ma żyć, co ma robić. ale jeśli ktoś mówi że wina
    > leży w bateriach, albo winne są koncerny... nie winni jesteśmy my sami.

    No przecież dokładnie to mówisz, że wina jest w bateriach. Tylko
    twierdzisz, że winni są ludzie, że powinni na rowerach jeżdzić co jest
    zupełnie absuralne i już Ci to wszyscy powiedzieli nie raz.

    > 2. holandia jeździ na rowerach. czemu my nie? bo nie mamy płasko. czemu
    > nie na rowerach elektrycznych?

    Bo:
    1. nie jesteśmy Holandią
    2. rower elektryczny kosztuje kilka tysięcy i do d..y można nim dojechać.

    O ogółowi chodzi o to by można było dojechać wszędzie.

    > bo zimno, ale czemu nie od kwietnia do
    > paźdezienika - wyper#&%#$%#laj. OK. na ten argument nie mam odpowiedzi

    Środek lata, wsiadasz na rower, dojeżdżasz do tej pracy, po 8h
    wychodzisz, deszcz nap..., co robisz?

    > 3. zazwyczaj jeżdżę do pracy na rowerze.

    A ja kilka metrów piechtochodem, ostatnie centymetry na fotelu. Wynika
    coś z tego generalnie?

    > 4. ja pisałem o tym że fajnie byłoby gdyby były małe auta o małym
    > zasięgu. takim jak autobus lub tramwaj razy dwa.

    No to są. Twizy albo te trójkołowce. Nie pasuje? No cóż, pisałem już
    wielokrotnie dlaczego ludzie kupują samochody uniwersalne.

    > ludzie potrafią jechać
    > tramwajaem dwa przystanki czyli 3km, albo normalnie po bożemu - 8km. bo
    > to za daleko na piechotę i dla większości za dlaeko rowerem. zresztą co
    > tam rowerem zimą. jak w miastach +100tyś przez 12 dni w roku jest
    > ślisko. Więc elektryk w zamian za tramwaj. ale panie gdzie tym pojadę na
    > weekend - do dupy pojedziesz. to ma zastąpić tramwaj i być ekologiczne.

    Ale po co ma tramwaj zastępować? Samochody nie zastępują tramwajów. To
    tramwaje usiłują zastąpić samochody. Pisałem dlaczego.

    > Gdzieś wspomniałem o jednośladzie - zaraz kopać bo można. co wam z tego?
    > ujma na honorze jechac jednośladem? Nie tyle samemu, co zasugerować że
    > sprawniejsi fizycznie by mogli? ale nie, uczniowie i studenci raczej
    > starymi oplami, bo naśladują tych zamożniejszych.

    Nie, bo są uniwersalne. Jest jakaś granica trudności z przemierxeniam
    korków i parkowaniem przy której przestaje to mieć znaczenie. Wtedy
    przesiadają się na transport publiczny. I to jest problem tylko centrów
    miast a nie że wszyscy go mają.

    > 5. piszemy o bateriach/ akumulatorach. sprawdźcie prosze czy istnieje
    > akumulator który odda prądu za więcej monet niż sam kosztuje. czaicie
    > to? Jak dostaniecie prąd za darmo, ale musicie sobie kupić akumulator w
    > którym będziecie go nosić lub wozić, to i tak będziecie "w plecy". Dla
    > mnei to szok. to w zasadzie wywraca do góry kołami elektromobilnośc. czy
    > to nie jest przejaw "zmowy"

    Weź mi wytłumacz, co to kogo obchodzi?

    > 6. Nie no, dobra, moznaby pojeździć dzisiejszym odpowiednikiem
    > "piździka" parę miesięcy do pracy. oczywiście elektrycznym, bo jak
    > inaczej. nie są drogie - za 4 tyś można kupić.  spróbujcie go
    > ubezpieczyć. polecam rankomat, mubi..... Dla leniwych mam odpowiedź. nie
    > da się. nie ma w ofercie ubezpieczniea na taki pojazd. czy to nie jest
    > zmowa?

    Niemiarodajne. Wpisz sobie tam "Twizy" i zobacz ile masz wyników.

    Trudność ubezpieczenia takich pojazdów wynika chyba zwykle z braku
    homologacji. Do tego dokłada się wielokrotne ubezpieczanie, nikt nie
    chce płacić za wiele pojazdów. W efekcie nie ma nawet chętnych.

    Jest to oczywiście pokłosie organizacji naszego państwa. "Zatrudniamy"
    zwykłych dyletantów. Ale przecież nie zatrudnimy Konfederacji. Goście
    ostatnio chcą ustawy ograniczającej fejsbukowi możliwość kasowania
    profili partii. Nie zwykłego ludzika tylko partii. Co za zje..y. Nie
    myślałem że mając względnie liberalne poglądy można wpaść na taki pomysł.

    >
    > nie zrobimy elektromobilności autami za piedylion monet. ludzi nie stać.
    > możemy ich wytykać palcami, kazać płacić kary za używanie spaliniaków,
    > ale to najgorsza droga do porzucenia benzyny. tak jak z żarówkami,
    > segregacja, kulturą (czy jej brakiem)osobistą, każdy z nas musi coś
    > dołożyć. albo odjąć. odjąć bezsensowne kilometry, niepotrzebną masę
    > pojazdu, albo zrezygnować z 10% komfortu, który generuje
    > zanieczyszczenie. choćby w produkcji niewykorzystywanego akumulatora.

    Nikt nie zamierza z niczego rezygnować. Osobiście uważam, że jedyną
    szansą na elektromobilność jest carsharing. Powody wielokrotnie podawałem.

    > Im mniejszy pojazd elektryczny, tym mniej zanieczyszczeń wytworzy w
    > czasie transportu. Ktoś ma inne zdanie? Więc gdzie jest optimum
    > masy/zasięgu? renault zoe 395km zasiegu i prawie 2 tony masy? za 100 lat
    > będą sie z Was śmiali

    Wystarczy zasilać pojazdy z trakcji. Albo to co wyżej, carsharing. Moim
    zdaniem, nie ma sensu zastanawiać się nad czymkolwiek innym.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: