  • Data: 2016-11-23 19:55:30
    Temat: Re: Nowych drog "na razie" nie bedzie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
    W dniu .11.2016 o 12:15 T. <k...@i...pl> pisze:

    >Dokładnie potwierdzasz to co miałem na myśli - ile ma cała obwodnica?
    >z 50km?.
    >Jak masz na takim krótkim odcinku takie zagęszczenie wiaduktów i
    >innych betonów to Ci średnia na km wzrasta drastycznie.
    >U nas trzeba dodatkowo głęboko wymieniać grunt, na południu tego nie
    >robią. Tunel w litej skale wcale nie wychodzi drożej (zazwyczaj
    >taniej), dodatkowo masz na miejscu kruszywo na podbudowę i
    >konstrukcje betonowe.

    Hm,
    https://en.wikipedia.org/wiki/L%C3%A6rdal_Tunnel
    $113M/24km
    Jesli to nie pomylka w kwocie to mamy 4.7mln$ /km

    https://en.wikipedia.org/wiki/B%C3%B8mlafjord_Tunnel
    487mln NOK = ~57mln $ za 8 km

    https://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Road_Tunnel
    drugi tunel ma kosztowac 3 mld CHF ... za 17km

    https://en.wikipedia.org/wiki/Channel_Tunnel
    4.6mld GBP za 50 km ... a to co prawda podwojny, ale waski tunel.

    https://en.wikipedia.org/wiki/SMART_Tunnel
    $514M / ... 10 km czy tylko 4 ?

    >Widziałem w Hiszpanii jak wielki kombajn pracował przy budowie
    >autostrad. Frezował skałę (równali teren) - urobek z tej maszyny
    >taśmociągiem był transportowany na hałdę i drugą odnogą na inną
    >maszynę,

    Tyle, ze w przypadku twardych skal jak granit czy bazalt, to nie
    bardzo sobie wyobrazam taka frezarke.

    >Cena mocno zależy od warunków lokalnych:
    >"Autorzy raportu zwracają uwagę, że cena budowy 1 km tej samej
    >autostrady może się różnić między sobą, np. odcinek autostrady A1
    >Maciejów - Sośnica to ok. 182,3 mln zł, a Piątek - Stryków zaledwie
    >27,1 mln zł."
    >http://tvn24bis.pl/z-kraju,74/polskie-autostrady-ni
    e-najdrozsze-w-europie,643114.html

    Ale ile to km i jaka autostrada, bo jak sobie wezmiesz najbardziej
    zurbanizowany odcinek, z kilkoma wiaduktami to co sie dziwic.
    A z drugiej strony masz te norweskie ceny tuneli ... toz to tansze od
    "zwyklej autostrady", o mostach nie wspominajac.

    J.