  • 51. Data: 2014-10-24 00:06:39
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Oct 2014 23:47:50 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:
    > A możesz wyjaśnić co to jest prawo do imitacji?

    Że mogę produkować/ handllować imitacjami. O ile nie wprowadza się w
    błąd klienta wmawiając, że to oryginał. A co zmieniło się coś w tym
    temacie? Przecież bardzo znana polaka firma od klejow do glazury
    produkowala imitacje kleju jakieś niemieckiej firm (nawet skład był
    ten sam) i nikt im krzywdy nie zrobił.

    --
    Marek

  • 52. Data: 2014-10-24 00:26:53
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 23.10.2014 23:33, Marek wrote:

    > A co zrobić z robotnikami remontujacymi elewacje kamienicy co
    > codziennie od 9 do 16 ryczą radiem złote przeboje, słychać to na ulicy
    > w promieniu 200 m. Czemu zaiks do nich nie przychodzi, że
    > rozpowszclechniają?

    Możesz być "miły" i zgłosić :-P Ja leje na takie rzezy, za te szmiry
    które tłuką w radiu to powinni płacić zadośćuczynienie za straty
    moralne, a nie jeszcze abonament wołają na produkcję kolejnego tasiemca
    i tańczenia na wodzie, lodzie i śpiewania w ogrodzie.

    Jakub Rakus

  • 53. Data: 2014-10-24 00:32:49
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podr?bki
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 23.10.2014 23:23, Andrzej W. wrote:

    > Wiem, że marzy się niektórym mieć wszystko za darmo, bez żadnego
    > wysiłku, ale to raczej droga donikąd.

    Wg Ciebie Chiny zmierzają donikąd? Zobaczymy jeszcze tak za 5-10lat.
    USB jak sam zauważyłeś - zostało narzucone. Chcą kasować teraz (nadal)
    za licencje bez żadnego wysiłku.
    Zamknięte standardy hamują postęp tak samo jak patenty na oprogramowanie
    (i nie tylko). Taki układ zmierza donikąd - w końcu największy narzuca
    wszystkim wszystko i patentuje wszystko (oczywiście wcześniej będzie
    bunt albo wojna, ale to inna sprawa).

    --
    Mirek.

  • 54. Data: 2014-10-24 00:44:49
    Od: butek <email.is@invalid>

    W dniu 23.10.2014 o 23:35, Marek pisze:

    > Skad ta cena? Dave mówi $17.

    Mówi 70 :P

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 55. Data: 2014-10-24 00:49:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Że mogę produkować/ handllować imitacjami. O ile nie wprowadza się w
    >błąd klienta wmawiając, że to oryginał. A co zmieniło się coś w tym
    >temacie?

    A cos sie zmienilo ?
    Bo znaki towarowe, wzory uzytkowe i podrobki to bardzo stare prawo.

    J.

  • 56. Data: 2014-10-24 00:59:28
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-24 o 00:06, Marek pisze:

    > Że mogę produkować/ handllować imitacjami. O ile nie wprowadza się w
    > błąd klienta wmawiając, że to oryginał. A co zmieniło się coś w tym
    > temacie?

    Dużo się zmieniło. Znajomej córka zakupiła w chińskim sklepie imitację
    torebki. Miała świadomość, że to nie jest oryginał wiec dodatkowo
    musiała zapłacić chyba z 1000 Euro kary. Torebka poszła do zniszczenia.
    Działo się to w Niemczech.

    >Przecież bardzo znana polaka firma od klejow do glazury
    > produkowala imitacje kleju jakieś niemieckiej firm (nawet skład był ten
    > sam) i nikt im krzywdy nie zrobił.

    Nie wiem co to znaczy imitacja. Worek kleju o takich samych gabarytach i
    masie? Czy może takie samo logo? Czy może skład? Coś mi się wydaje że
    sobie wymyśliłeś te prawo do imitacji. Jest ochrona znaku towarowego,
    wzoru przemysłowego, prawa patentowe.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 57. Data: 2014-10-24 01:03:46
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-24 o 00:04, Mirek pisze:

    > Wniosek: Nie kupować żadnego firmowego badziewia, tylko porządne,
    > chińskie no name-y ;)

    Pod warunkiem że celnicy nie zajrzą do paczki. Szczegóły w poscie
    odpowiadającym Markowi :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 58. Data: 2014-10-24 03:12:17
    Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>

    "Mirek" <i...@z...adres> wrote in message

    > Wg Ciebie Chiny zmierzaja donikad? Zobaczymy jeszcze tak za 5-10lat.
    > USB jak sam zauwazyles - zostalo narzucone. Chca kasowac teraz (nadal) za
    > licencje bez zadnego wysilku.
    > Zamkniete standardy hamuja postep tak samo jak patenty na oprogramowanie (i
    > nie tylko). Taki uklad zmierza donikad - w koncu najwiekszy narzuca wszystkim
    > wszystko i patentuje wszystko (oczywiscie wczesniej bedzie bunt albo wojna,
    > ale to inna sprawa).

    Patentom na soft, Rysiek Stallman przeciwdzialal juz w czasach dominacji UNIX'a
    http://en.wikipedia.org/wiki/Richard_Stallman
    ostatnio, od kilku juz lat, zaangazowal sie w rozwoj hardwaru, wlasnie w Chinach
    http://en.wikipedia.org/wiki/Lemote

  • 59. Data: 2014-10-24 08:29:45
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    W dniu 2014-10-23 22:54, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Tylko skad pewnosc, ze uklad, ktory kupujesz, jest oryginalny? Mowie o
    > ilosciach detaliczno-maloseryjnych, bo jak masz setki tysiecy, to od
    > dystrybutora/producenta bezposrednio i juz. Skad pewnosc, ze takie TME,
    > Maritex, Soyter, czy cala masa innych, ma oryginalne kosci?

    Właśnie pierwszą rzeczą, jaką zrobiłem wczoraj po powrocie do domu było
    upewnienie się, że złożone przeze mnie konstrukcje z FT232 ciągle
    działają. Potem sprawdziłem jeszcze, czy użyte w nich układy (oraz kilka
    sztuk z szufladzie) posiadają grawerowane, a nie drukowane oznaczenia.
    Wygląda na to, że wszystko jest w porządku.

    Jednak spójrzmy prawdziwe w oczy. Nikt nie robi wielkiego dochodzenia,
    zamawiając elementy w TME, Farnelu albo u jakiegoś większego sprzedawcy
    na Allegro. Niszczenie układu komuś, kto już padł ofiarą oszustwa jest
    nie tylko nieetyczne, ale zapewne nielegalne w co najmniej kilku krajach...

  • 60. Data: 2014-10-24 08:52:43
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-10-24 o 00:32, Mirek pisze:
    > USB jak sam zauważyłeś - zostało narzucone. Chcą kasować teraz (nadal)
    > za licencje bez żadnego wysiłku.

    Bez żadnego wysiłku? Śmieszny jesteś...
    Weź opracuj coś co działa i ludzie pragną tego używać, namów dziesiątki
    producentów półprzewodników do produkowania układów implementujących to
    coś, przekonaj setki tysięcy producentów by stosowały te układy w swoich
    produktach, spraw by miliardy ludzi chciały tego używać na całym
    świecie, pracuj ciągle nad tym by to co opracowałeś rozwijało się wraz z
    rosnącymi potrzebami odbiorców a potem mów, że to "bez żadnego wysiłku"
    i że ma być rozdawane wszystkim za darmo i bez szemrania..

    --
    AWa.