  • 41. Data: 2014-10-23 22:32:26
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Od: butek <email.is@invalid>

    W dniu 23.10.2014 o 22:02, Marek pisze:

    > Są tanie fluki Chińskie oryginalne, tylko na ich rynek w cenie $17:

    W cenie około 80 euro ;)

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 42. Data: 2014-10-23 22:51:30
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 23.10.2014 18:00, Piotr Gałka wrote:

    > Czytałem (w gazecie z ostatniego piątku) o wykładzie jakiegoś profesora
    > (chyba z USA) który krytykuje absurdy do jakich doprowadza ochrona praw
    > autorskich i twierdzi że jest to mechanizm istotnie spowalniający rozwój
    > techniki (Chińczycy olewają i mają szybszy rozwój).
    > Jako kuriozalny przykład podał grupę studentów śpiewających przy ognisku
    > piosenki, którzy teraz są oskarżeni o naruszenie praw autorów tych
    > piosenek (na szczęście takie rzeczy to w USA a nie u nas, ale do
    > czasu......).
    > P.G.

    O nie nie, niestety u nas już też. Poszukaj sobie historii pewnego
    polskiego zakładu fryzjerskiego, którego właściciel podpadł ZAIKSowi za
    to, że "nielegalnie rozpowszechniał" muzykę puszczając radio, którego
    słuchali tego klienci. Sytuacja jest totalnie kuriozalna, bo ów fryzjer
    każe teraz swoim klientom zakładać stopery do uszu. W tv to nawet
    pokazywali.

    Jakub Rakus

  • 43. Data: 2014-10-23 22:54:09
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > oryginalny układ FTDI

    Tylko skad pewnosc, ze uklad, ktory kupujesz, jest oryginalny? Mowie o
    ilosciach detaliczno-maloseryjnych, bo jak masz setki tysiecy, to od
    dystrybutora/producenta bezposrednio i juz. Skad pewnosc, ze takie TME,
    Maritex, Soyter, czy cala masa innych, ma oryginalne kosci?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 44. Data: 2014-10-23 23:23:42
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2014-10-23 22:21, A pisze:
    > Odp brzmi - żaden. PIDy USB to tylko umówienie się między zainteresowanymi
    > podmiotami, że tak ma być. Żadną własnością nie jest.

    Oczywiście to było uproszczenie wyjaśniające mechanizm działania.
    USB jest standardem, który nie jest wolny, został opracowany przez firmy
    komercyjne dla zysku. Te firmy udzielają innym, również Tobie, prawa do
    korzystanie z tego standardu na zasadach, które sobie wymyśliły.
    Nie podoba się, możesz nie korzystać, chcesz korzystać stosuj się do
    narzuconych reguł.
    Coś trudnego, niezrozumiałego?
    Wiem, że marzy się niektórym mieć wszystko za darmo, bez żadnego
    wysiłku, ale to raczej droga donikąd.

    --
    AWa.

  • 45. Data: 2014-10-23 23:29:42
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Oct 2014 21:44:41 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    http://moto.onet.pl/aktualnosci/policja-konfiskuje-p
    odrobki-ferrari/y54
    5g

    A gdzie prawo do imitacji? W Polsce można handlować imitacją.

    --
    Marek

  • 46. Data: 2014-10-23 23:33:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Oct 2014 22:51:30 +0200, Jakub Rakus <s...@o...pl>
    wrote:
> [...]
    fryzjer
    > każe teraz swoim klientom zakładać stopery do uszu. W tv to nawet

    A co zrobić z robotnikami remontujacymi elewacje kamienicy co
    codziennie od 9 do 16 ryczą radiem złote przeboje, słychać to na
    ulicy w promieniu 200 m. Czemu zaiks do nich nie przychodzi, że
    rozpowszclechniają?

    --
    Marek

  • 47. Data: 2014-10-23 23:35:01
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 23 Oct 2014 22:32:26 +0200, butek <email.is@invalid> wrote:
    > W cenie około 80 euro ;)

    Skad ta cena? Dave mówi $17.

    --
    Marek

  • 48. Data: 2014-10-23 23:43:21
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-23 o 22:54, Pawel "O'Pajak" pisze:
> [...]
    > dystrybutora/producenta bezposrednio i juz. Skad pewnosc, ze takie TME,
    > Maritex, Soyter, czy cala masa innych, ma oryginalne kosci?

    Taki sam problem mają laski gdy kupują torebkę Louis Vuitton. Może się
    okazać, że w porządnym sklepie kupiła podróbkę a i tak celnicy jej to
    zabiorą i zniszczą. Jeśli wykaże, że zrobiła to nieświadomie to nie
    będzie odpowiadać, ale o zrekompensowanie strat musi sama upominać się u
    nieuczciwego sprzedawcy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 49. Data: 2014-10-23 23:47:50
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-10-23 o 23:29, Marek pisze:
> [...]
    odrobki-ferrari/y54
    > 5g
    >
    > A gdzie prawo do imitacji? W Polsce można handlować imitacją.

    A możesz wyjaśnić co to jest prawo do imitacji?

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 50. Data: 2014-10-24 00:04:35
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 23.10.2014 23:43, Mario wrote:

> [...]
    > zabiorą i zniszczą. Jeśli wykaże, że zrobiła to nieświadomie to nie
    > będzie odpowiadać, ale o zrekompensowanie strat musi sama upominać się u

    Wniosek: Nie kupować żadnego firmowego badziewia, tylko porządne,
    chińskie no name-y ;)

    --
    Mirek.