  • 121. Data: 2014-10-27 19:31:07
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podróbki
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-10-27 17:31, Mario pisze:

> [...]
    ---^^^^^^^^^

    > Tak samo jak kupujesz samochód na giełdzie lub zegarek na stadionie.
    > Chcesz taniej i narażasz się przez to na kupno towaru kradzionego albo
    > podrobionego. Gdy korzystasz z droższych - legalnych kanałów, to pewność
    > transakcji wzrasta. ]
    Wcale nie wzrasta już ci Piotr wyżej napisał co podkreśliłem że nawet
    wojsko w USA ma problemy, sądzisz że taki farnell, tme czy inni nie
    handlują podróbkami? a jak ty kupujący masz mieć pewność że kupujesz
    oryginał? kupować tylko u producenta?
    widzisz że to nonsens?
    I że karanie użytkownika jest nadużyciem?

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 122. Data: 2014-10-27 19:33:13
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości

    > Czyli nie masz nic przeciwko temu żeby ktoś kopiował i sprzedawał taniej
    > urządzenia produkowane przez Micromade?

    Nie wiem jak się tego doczytałeś.
    Jak ktoś nabyłby taki produkt to w życiu nie miałbym sumienia aby temu komuś
    to zabierać i pod walec drogowy...., co nie znaczy, że nie miałbym,
    pretensji do kopiującego.
    Tak przy okazji zauważ, że wszystkie kolejne wersje programów do Piccolo i
    Picco-Gala od 1988 do 2004 (nie widzieliśmy uzasadnienia dopasowywania ich
    do CE) były zawsze darmowe i bez żadnych opłat za możliwość pobierania
    upgrade przez kolejny rok czy tym podobne. Potem też jeszcze kilka razy
    robiliśmy drobne modyfikacje bo z kolejnymi wersjami Widnows pojawiały się
    problemy z RS232.

    Trochę co innego oprogramowanie do systemu bibi. Musi kosztować choćby
    dlatego, ze zatrudniamy jednego człowieka, który nic innego praktycznie nie
    robi jak odbiera telefony i w zasadzie na każde pytanie mógłby odpowiadać
    podając numer strony i linijki w instrukcji której ktoś nie doczytał.
    Nie rozumiem ludzi, którzy zamiast samemu próbować do czegoś dojść od razu
    dzwonią. Ja się odzywam do TI czy innej firmy jak znajduję błąd w ich
    kartach katalogowych a nie jak ich nie przeczytałem i chcę wiedzieć na
    której stronie opisują to czy tamto.

    > Naruszanie patentów to trochę inna sprawa. Raczej nie są ruszani klienci
    > tylko producent. W pojedynczych przypadkach zastraszania klientów (jak SCO
    > kontra użytkownicy Linuksa) dostawcy rozwiązań będących przedmiotem sporu
    > patentowego gwarantowali użytkownikom ochronę prawną.

    Nie wiem o czym piszesz, ale nie dostrzegam specjalnej różnicy między
    ochroną wzorów użytkowych i patentów.
    Rozumiem, że te niszczenie kopii torebek jakiejś nieznanej mi firmy
    (musiałbym całą historię wątku przeglądać aby znaleźć) czy kopii zegarków
    innej mało znanej mi firmy związane jest z ochroną wzorów użytkowych (no bo
    tak chyba powinno się nazywać konkretny wygląd konkretnej rzeczy).

    > Trolling patentowy to jedna strona a zalewanie rynku podróbkami perfum,
    > torebek czy zegarków to przeciwna strona zagadnienia.

    Ale karać się powinno zalewającego a nie kupującego.
    Skąd ja mam wiedzieć które marki czegoś tam ile mają kosztować. Nie jestem
    encyklopedią - jak usłyszę jakąś nazwę to pamiętam może jeszcze godzinę, a
    potem zapominam. Tak jak te torebki o których była już tu mowa. Wydaje mi
    się jedynie, że nazwa była na W - to co jakbym kupował kiedyś i jeszcze to
    pamiętał (o ile dobrze pamiętam bo pewności nie mam) to wszystkie na W
    omijać ? Chore.
    P.G.

  • 123. Data: 2014-10-27 19:52:03
    Od: s...@g...com

    użytkownik Piotr Gałka napisał:

    > Jak ktoś nabyłby taki produkt to w życiu nie miałbym sumienia aby temu komuś
    > to zabierać i pod walec drogowy...., co nie znaczy, że nie miałbym,
    > pretensji do kopiującego.

    A gdybys dostal na e-mail 500 wiadomosci ze nie dziala,
    zepsulo sie, dziala nie tak jak zadeklarowales, gdyby
    popsuli ci opinie, moglbys sie zdenerwowac. Fama poszla
    w swiat, micromade jest takie, owakie, 1 na 10 dowie sie
    ze trafil zgnile jajo.

    Kardasiowi ksiazki kserowali i oferowali po nizszej cenie:)
    Cos sie chyba dogadali i sprawa nie trafila do sadu.

  • 124. Data: 2014-10-27 19:54:52
    Temat: Re: Nowy sterownik do Windows dla FTDI blokuje podr?bki
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 27.10.2014 19:25, Andrzej W. wrote:

    > Dlaczego producent ma instruować jak go okradać?
    > Tego nie rozumiem w Twoim rozumowaniu.

    Przecież użytkownik go nie okradł i nie okrada - o co Ci chodzi?
    Okradł go - jeżeli już w ogóle - producent. Rozsądniej byłoby mieć
    sojusznika w użytkowniku a nie wroga.

    --
    Mirek.

  • 125. Data: 2014-10-27 20:04:57
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > Jak to sam ksztalt produktu, to mozna miec watpliwosci, przy uzytym
    > znaku - chcesz dopuscic podrobione towary do handlu za jakas tam oplata ?
    > Zeby robily zla opinie oryginalnemu producentowi ?

    Zamiast niszczyć może powymieniać znak (jeśli chodzi o znak).

    > A to nie wiem,
    Czytałem, że prawnicy Apple dobrali się do firmy 'a' mającej adres a.pl - że
    się tak czyta jak Apple. Ale widzę, że adres nadal jest (choć nie ma głównej
    strony - od razu zamienia się w inną) więc może dobrali się nieskutecznie.
    Nie czytałem tego chyba 1 kwietnia....

    > ale prawo patentowe i wzorow uzytkowych ma kilkaset lat ...
    Co nie znaczy, że jest doskonałe.

    > Moze sie zdarzyc - nieswiadomie, lub swiadomie.

    Według mnie praprzyczyną problemów jest dopuszczenie do patentowania
    banalnych rzeczy.
    Co innego jest wynalezienie telefonu, radia, czy maszyny do szycia a co
    innego wynalezienie kładzenia kondensatorów w przeciwne strony, czy szpulki
    nakładanej na drugą szpulkę, czy jakiejś krzywizny obudowy (podobno takie
    rzeczy Apple patentuje). Niektóre rzeczy powinny być w postępowaniu
    patentowym uznawane za na tyle banalne, że aż oczywiste i wpisywane na listę
    oczywistości, aby już nikt nie próbował ich patentować.
    Nie znam prawa patentowego ale jak ktoś mądry je tworzył (nawet te kilkaset
    lat temu) to powinien tam coś o oczywistościach wpisać.

    Prawidłowe pytanie to kto i dlaczego dopuszcza do takich absurdów
    patentowych (inaczej kto na tym zarabia).

    Jak była podobna dyskusja jakiś czas temu to ktoś tu wskazał na przyznany
    przez urząd (chyba w Australii) patent koła. Wnioskodawca złożył wniosek
    "dla jaj" i dostał patent.

    > Ale to akurat latwo udowodnic ... i tu sie dopiero powinno zaczac
    > narzekanie na prawnikow, ktorzy z latwej sprawy zrobia bardzo kosztowna
    > :-)

    Owszem, ale też narzekać trzeba na tych poprzednich, którzy brali udział w
    opatentowaniu oczywistości.
    P.G.

  • 126. Data: 2014-10-27 20:19:43
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

    W dniu 2014-10-27 19:54, Mirek pisze:
    > Przecież użytkownik go nie okradł i nie okrada - o co Ci chodzi?

    Jeśli już wiesz, że masz podróbkę i żądasz nadal dostępu do
    oprogramowania to okradasz producenta oprogramowania.
    To oprogramowanie nie jest darmowe, ono jest płatne a jego cena wliczona
    jest w cenę układu scalonego, taki wygodny dla użytkownika i producenta
    system dystrybucji oprogramowania.
    Jeśli nie zapłaciłeś za oprogramowanie i w pełni świadomie chcesz go
    używać "bo Ci się należy" to jesteś złodziejem.

    --
    AWa.

  • 127. Data: 2014-10-27 20:26:11
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    ps.com...

> [...]
    popsuli ci opinie, moglbys sie zdenerwowac. Fama poszla
    w swiat, micromade jest takie, owakie, 1 na 10 dowie sie

    Moim zdaniem dowie się 10 na 10.
    Ale ktoś produkujący masowo i nie mający kontroli nad tym gdzie która sztuka
    poszła może mieć ten problem. Tu masz rację. Ale nadal twierdzę, że
    pretensje powinien mieć do kopiującego a nie kogoś kto to kupił.

    > Kardasiowi ksiazki kserowali i oferowali po nizszej cenie:)
    Cos sie chyba dogadali i sprawa nie trafila do sadu.

    Nie wiem o czym piszesz.
    P.G.

  • 128. Data: 2014-10-27 20:36:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie ukradłem mu jeszcze plazmy, co on sobie myśli, że wieża i komputer
    > mi wystarczą?! Żądam, by nadal zamykał mieszkanie na kłódkę, którą można
    > otworzyć gwoździem, to moje niezbywalne prawo!" Tak właśnie brzmisz z
    > nawoływaniem do tego by nie utrudniano Ci używania starszej wersji
    > sterowników.
    > Tych podróbek nikt nie ma prawa używać z jakąkolwiek wersją
    > oprogramowania FTDI.
    > Jeśli zaś jakakolwiek wersja tego oprogramowania działała z podróbką to
    > było to błąd i został właśnie naprawiony.

    Czyli jesteś za tym, aby zabrać Ci i zezłomować każdy sprzęt w którym choćby
    przez niewiedzę ktoś naruszył czyjś patent, albo niedopełnił jakiejś
    formalności związanej z CE - no bo to oznacza, że nie miał prawa tego
    sprzedać.
    Mieszkanie może się zrobić dość puste.
    P.G.

  • 129. Data: 2014-10-27 20:39:55
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 27.10.2014 20:19, Andrzej W. wrote:

    > Jeśli już wiesz, że masz podróbkę

    No właśnie nie wiem. Przestało mi działać i tyle.

    --
    Mirek.

  • 130. Data: 2014-10-27 20:44:56
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

> [...]
    > Jeśli nie zapłaciłeś za oprogramowanie i w pełni świadomie chcesz go
    > używać "bo Ci się należy" to jesteś złodziejem.

    O ile się orientuję to nadużywasz słowa złodziej co oznacza kogoś
    dokonującego kradzieży bo używanie nielegalnego oprogramowania nie
    wyczerpuje definicji kradzieży. Ale nie jestem pewien tego co napisałem.
    P.G.